Moderators ook IP adres zien
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Moderators ook IP adres zien
Hoe moet ik de permissies instellen zodat de moderatoren ook de IP adressen van de gebruikers kunnen zien bij "Wie is online"?
ik ben al heel lang aan het zoeken maar vind nergens een onderwerp hierover.
ik ben al heel lang aan het zoeken maar vind nergens een onderwerp hierover.
Re: Moderators ook IP adres zien
Je kan ook even in viewonline.php kijken:
USER_IP is dus toegankelijk met
USER_BROWSER is dus toegankelijk met
Code: Selecteer alles
'USER_IP' => ($auth->acl_get('a_')) ? (($mode == 'lookup' && $session_id == $row['session_id']) ? gethostbyaddr($row['session_ip']) : $row['session_ip']) : '',
'USER_BROWSER' => ($auth->acl_get('a_user')) ? $row['session_browser'] : '',
a_
permissies, dit betekend ACP toegang. (algemene toegang, geen specifiek onderdeel)USER_BROWSER is dus toegankelijk met
a_user
permissies, dus het wijzigen van gebruikers in het ACP.Re: Moderators ook IP adres zien
Hey Derky,
Dat is bij dit forum dus het probleem. het is een forum van een groot concern die via hun automatiseringsbedrijf werken.
Ik ben er mee bezig om toegang te krijgen tot de files en database, maar dat is op dit moment nog niet zo.
Ik moet het dus in het beheerderspaneel instellen.
Dat is bij dit forum dus het probleem. het is een forum van een groot concern die via hun automatiseringsbedrijf werken.
Ik ben er mee bezig om toegang te krijgen tot de files en database, maar dat is op dit moment nog niet zo.
Ik moet het dus in het beheerderspaneel instellen.
Derky schreef:Je kan ook even in viewonline.php kijken:USER_IP is dus toegankelijk metCode: Selecteer alles
'USER_IP' => ($auth->acl_get('a_')) ? (($mode == 'lookup' && $session_id == $row['session_id']) ? gethostbyaddr($row['session_ip']) : $row['session_ip']) : '', 'USER_BROWSER' => ($auth->acl_get('a_user')) ? $row['session_browser'] : '',
a_
permissies, dit betekend ACP toegang. (algemene toegang, geen specifiek onderdeel)
USER_BROWSER is dus toegankelijk meta_user
permissies, dus het wijzigen van gebruikers in het ACP.
Hier ben ik ook al lang naar op zoek. Heb het even nagekeken en bij mij staat het precies zoals boven is aangegeven. Alleen kunnen mijn moderators geen ip-adressen zien in "wie is er online".
Betekend dit dat het alleen mogelijk is als ik ze toegang geef tot het beheerderspaneel?
http://www.horsetopshop.nl Winkel en webshop met ruitersport artikelen.
http://www.trekpaardenforum.nl Website + forum voor de trekpaarden liefhebbers
http://www.trekpaardenforum.nl Website + forum voor de trekpaarden liefhebbers

Je kan Dan is het wel toegankelijk voor moderators. 
$auth->acl_get('a_')
en $auth->acl_get('a_user')
ook vervangen in: Code: Selecteer alles
$auth->acl_getf_global('m_')

Kan ik dat in het beheerderspaneel vinden??? 

Nee dat moet in de code van viewonline.php 

Een paar berichtjes hierboven heb ik opgemerkt dat ik daar niet in kan komen. 

Dan moet je zo óf toegang geven tot ACP of afwachten totdat je toegang krijgt.