SMTPconfiguratie lukt niet!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
compusite

Bericht door compusite » 04 feb 2009, 13:12

• Adres van je forum: http://compusite.woelmuis.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:Geen
    Wanneer ontstond het probleem?Toen ik een testgebruiker aanmaakte en een wachtwoord wou opvragen.
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik heb op mijn gehoste service woelmuis het PHPBB forum geïnstalleerd.
Omdat mijn hoster geen mailondersteuning (sendmail?) heeft, moet ik een smtpserver gebruiken.
Ik heb daarvoor Gmail gebruikt (mag dat?). Echter, het werkt niet. Ik heb alles gedaan zo als het moet. Alleen als ik een wachtwoord wil opvragen, ontvang ik het mailtje nooit. (moet toch binnen 5 min. binnenkomen?) Ik weet dat ik voor Gmail SSL nodig heb, die server is zo beveiligd. Moet ik een andere methode gebruiken? nu staat deze op de standaard methode. Als ik g-mail niet kan gebruiken, weten jullie dan een andere (gratis) smtp server?

MVG, Jelle Wouters

compusite

Bericht door compusite » 05 feb 2009, 16:01

Is het zo moeilijk?
Dan wil ik het liever gewoon weten :D

MVG,

Jelle Wouters

Kevin
Contacteer:

Re: SMTPconfiguratie lukt niet!

Bericht door Kevin » 06 feb 2009, 15:35

Met Gmail moet het gewoon kunnen werken hoor, misschien kun je hier iets mee.

Gmail instellingen
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten