update 2.0 naar 3.0

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
TF_Team

update 2.0 naar 3.0

Bericht door TF_Team » 16 jan 2009, 23:08

Hallo ik heb volgende vragen en hopenlijk kan iemand me helpen op mijn vragen

ik heb mijn website een andere look gegeven maar er past geen pasende style bij hellaas
en ik zag bij phpbb3 een style die wel perfect zou zijn en al mijn problemen zou oplossen.

het betreft hier dan over volgende style ktukblack ik zie dat je boven ook mooi een grote banner kan plaatsen van je zelf en de kleuren staan perfect ook bij de site.

nu de vraag moet ik naar phpBB3 over gaan of kan iemand me helpen door ktukblack te plaatsen van jullie dienst in mijn beheerders panneel bij style van het van jullie phpBB2 stylen pakket op het forum zo dat ik het kan installere dat zou eigenlijk beter zijn. ( geen zelf gemaakt forum dus van mij )

moest dit niet gaan is de vraag wat kost het me om naar phpBB3 over te gaan en wat ga er verloren van het oude forum ik wil graag alle postings behouden en de leden zoalst nu is.

Alvast vriendelijk bedankt , ik hoop snel een antwoord te bekomen

Jim
Contacteer:

Re: update 2.0 naar 3.0

Bericht door Jim » 17 jan 2009, 08:18

TF_Team schreef: nu de vraag moet ik naar phpBB3 over gaan of kan iemand me helpen door ktukblack te plaatsen van jullie dienst in mijn beheerders panneel bij style van het van jullie phpBB2 stylen pakket op het forum zo dat ik het kan installere dat zou eigenlijk beter zijn. ( geen zelf gemaakt forum dus van mij )
Voor zover ik eruit kan halen bedoel je of je die stijl ook op phpBB2 kan gebruiken? Antwoord is nee. phpBB2 heeft een heel andere opbouw in stijlen dan phpBB3 dus stijlen stijlen van phpBB3 zullen nooit werken op phpBB3, en andersom ook niet.
TF_Team schreef: moest dit niet gaan is de vraag wat kost het me om naar phpBB3 over te gaan en wat ga er verloren van het oude forum ik wil graag alle postings behouden en de leden zoalst nu is.
Alle leden, berichten, onderwerpen en priveberichten zullen worden behouden. Alle MODs en stijlen zullen helaas verloren gaan.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

TF_Team

Bericht door TF_Team » 17 jan 2009, 12:19

Jim schreef:Alle leden, berichten, onderwerpen en priveberichten zullen worden behouden. Alle MODs en stijlen zullen helaas verloren gaan.
wat zijn mods ? moderators ? instelling er van en stijlen gewoon de styl ? dan ja ben niet zo in die wereld bekend van die technologie.

maar stel ik zie in mijn menu van pbb2 dat ik kan over gaan naar de 3 dan is feitelijk het probleem verholpen denk ik of niet ?

ik moet wel zeker zijn dat die style wat ik wil hebben er ook daadwerkelijk in staat in de nederlandse versie maar ik veronderstel van wel ?

TF_Team

Bericht door TF_Team » 17 jan 2009, 14:16

ik heb een ander test forum eens gemaakt om de style te zien http://testen.yourbb.be/index.php

maar in deze style zie ik geen eigen logo als ik het ingeef hoe kan dit ?

Johan

Bericht door Johan » 17 jan 2009, 14:51

TF_Team schreef:
Jim schreef:Alle leden, berichten, onderwerpen en priveberichten zullen worden behouden. Alle MODs en stijlen zullen helaas verloren gaan.
wat zijn mods ? moderators ? instelling er van en stijlen gewoon de styl ? dan ja ben niet zo in die wereld bekend van die technologie.
Mods zijn modificaties. Speciale toevoegingen of veranderingen, die je zelf moet installeren.

Stijlen gaan niet mee, instellingen wel.

Met problemen over YourBB kunnen wij overigens niet helpen, dat moet je YourBB vragen. ;)
Voormalig Support Teamlid

TF_Team

Bericht door TF_Team » 17 jan 2009, 15:28

Johan schreef:Mods zijn modificaties. Speciale toevoegingen of veranderingen, die je zelf moet installeren.
Stijlen gaan niet mee, instellingen wel.
Met problemen over YourBB kunnen wij overigens niet helpen, dat moet je YourBB vragen. ;)
ik snap wel dat de sylen anders zijn is ook geen ramp want ik wil zo een style,

alleen dat met die modificaties snap ik dus niet, houd dat dan in de instelling vb van moderators dat verloren gaat dus dat ik deze weer moet instellen en eventuele primissies ?

als ik gewoon overga op dien phpbb3 in de menu instelling van phpbb2 zou dus alles werken gewoon moeten.

en waar kan ik mailen voor info ivm die banner instelling die krijgt men daar niet te zien als men zelf een link in geeft van image.

Johan

Bericht door Johan » 17 jan 2009, 16:35

TF_Team schreef:alleen dat met die modificaties snap ik dus niet, houd dat dan in de instelling vb van moderators dat verloren gaat dus dat ik deze weer moet instellen en eventuele primissies ?
Nee. De modificaties zijn speciale add-ons: http://wiki.phpbb.nl/Modificatie

Je moderators zullen gewoon blijven, en de permissies ook. (Je zal wel alle permissies kunnen nalopen, gezien het nu uitgebreider is ;) )

TF_Team schreef:als ik gewoon overga op dien phpbb3 in de menu instelling van phpbb2 zou dus alles werken gewoon moeten.
Wat ik eruit begrijp is: Ja, het gaat gewoon werken. Je instellingen zullen blijven staan (je moet ook hier weer mogelijk een paar extra functies aan/uit zetten).

TF_Team schreef:en waar kan ik mailen voor info ivm die banner instelling die krijgt men daar niet te zien als men zelf een link in geeft van image.
http://yourbb.nl/index.php?id=6 ;)
Voormalig Support Teamlid

TF_Team

Bericht door TF_Team » 19 jan 2009, 15:26

alles is overgezet nu en is goed gelukt :)

nu heb ik nog enkele vragen wat sommige dingen zijn en hoe ze werken
Instellingen Jabber - wat houd dat in ? wat doet het

Smillies : hoe kan ik zelfgemaakte smilys gifs toevoegen van mijn pc ? zonder de bestaande die er zijn te verliezen ?

inactief : ik heb iemand die inactief staat hoe kan ik deze activere weer ?

dit alle sin phpbb3 dus

Vriendelijk bedankt al voor de vorige hulp en raad ook !

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 jan 2009, 15:32

TF_Team, graag voortaan eennieuw topic openen, in plaats van iemand anders topic gebruiken. Ik heb je topic nu gesplitst.

Gesloten