Smilies lopen niet lekker

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ger
Contacteer:

Smilies lopen niet lekker

Bericht door Ger » 14 jan 2009, 13:43

Smilies worden niet altijd goed geparsed. Ik kan echter geen patroon ontdekken, sommige smilies willen de ene keer wel en de andere keer niet (soms na enkele keer voorbeeldbericht en kleine dingen wijzigen ineens wel). Dit probleem ontdekten we in december, niet lang nadat er geüpdate was naar 3.0.3. Ik gokte dat daar misschien een bug in zat en liet het maar zo in de verwachting dat het met 3.0.4 wel opgelost zou worden. Zojuist heb ik die update gedraaid maar het probleem bestaat nog steeds. Ik betwijfel nu dus dat het daarmee te maken heeft.

Iemand enig idee waar dit in zou kunnen zitten?

marian0810
Contacteer:

Re: Smilies lopen niet lekker

Bericht door marian0810 » 14 jan 2009, 16:37

Ik heb hetzelfde probleem in een nieuw-geïnstalleerde 3.0.4 :?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 15 jan 2009, 09:25

Het stomme is, dat er geen enkel patroon in te ontdekken lijkt. Als het nu iedere keer dezelfde smilies zou betreffen, of iedere keer bij bepaalde gebruikers/subforums, of alleen bij de custom smilies of wat dan ook, maar dat is dus allemaal niet het geval. Het lijkt ook niets met de stijl van doen te hebben (had ik ook niet verwacht, maar je gaat toch dingen proberen).

Als iemand dus een oplossing zou weten, zou ik die graag horen. :)

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 15 jan 2009, 09:32

Als er geen spatie voor of na een smilie code staat werkt het niet.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 15 jan 2009, 09:37

Bedankt, maar dat was mij bekend (en is altijd al zo geweest bij mijn weten).

Ik zie nu trouwens een patroon: als ik meerdere smilies in 1 keer toevoeg, gaat het mis. Druk ik tussendoor steeds op voorbeeld, dan parsed-ie het wel goed. Er lijkt dus iets mis met een loop?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 15 jan 2009, 11:47

paul schreef:Als er geen spatie voor of na een smilie code staat werkt het niet.
Ook smilies waar wel spaties voor en achter staan werken niet. En het verklaart ook niet waarom een smilie bijvoorbeeld in een bericht wel werkt maar niet meer als je datzelfde bericht quote...

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 15 jan 2009, 11:55

Marian, geldt onderstaande voor jou ook?
Ger schreef:Ik zie nu trouwens een patroon: als ik meerdere smilies in 1 keer toevoeg, gaat het mis. Druk ik tussendoor steeds op voorbeeld, dan parsed-ie het wel goed. Er lijkt dus iets mis met een loop?
En is het bij jou een compleet verse installatie?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 15 jan 2009, 11:58

Het was me nog niet opgevallen maar ik zal er eens op letten. Ik had 3.0.4 geïnstalleerd en daarna geconverteerd van 2.0.23

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 16 jan 2009, 08:24

Volgens mij heb ik het probleem opgelost, met dank aan een hint van Erik Frèrejean van phpBB.com. Hij kwam erachter dat het probleem alleen ontstond als er 2 spaties tussen de smilies stonden. Dat deed me denken aan dit topic. Ik had die destijds even gauw getest op mijn live forum (geheel tegen mijn principes in, maar XAMPP lag er even uit) en vergeten te verwijderen. Nu heb ik het dus wel weer verwijderd, en het probleem lijkt opgelost.

Aangezien Marian in voornoemd topic ook aangaf interesse te hebben in die modificatie lijkt het me aannemelijk dat je die ook geïnstalleerd hebt? Probeer die eens te verwijderen (of commenten) en bekijk het resultaat (werkt alleen bij nieuwe posts aangezien het in de message_parser gebeurt). Ik neem aan dat jouw probleem dan ook opgelost is. Indien zo, dan is dat mijn bevestiging en zal ik ook even een vermelding in dat topic plaatsen dat het problemen geeft met de smilies.

Een betere oplossing voor die meerdere spaties weet ik dan echter zo gauw even niet...

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 16 jan 2009, 11:25

Ik had hem nog niet geïnstalleerd :? Wel op mijn phpBB2 forum, dus misschien verklaart dat dat het zoveel in oude berichten voorkomt, ik zal eens opletten. Wat ik wel gemerkt heb is dat het in quotes vaak juist de eerste smilie is in een bericht, en dat gebeurt hier ook zag ik net in een ander topic.
Ger schreef:Een betere oplossing voor die meerdere spaties weet ik dan echter zo gauw even niet...
Zou het niet handiger zijn om een oplossing voor die smilies te zoeken zodat ze het wel met meerdere spaties doen? Dan sla je 2 vliegen in 1 klap.

Edit: het ligt dus inderdaad aan die spaties. Als je quote verdwijnt de eerste spatie, daarom komt de smilie niet over :idea: En omdat ik pas een paar dagen ben overgestapt is het niet altijd duidelijk welke berichten nog in phpBB2 geplaatst zijn, dus dat zal het dan wel zijn. Eigenlijk twee verschillende problemen dus :(

Wordt hopelijk vervolgd.... http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1412035

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 16 jan 2009, 12:57

marian0810 schreef:Zou het niet handiger zijn om een oplossing voor die smilies te zoeken zodat ze het wel met meerdere spaties doen? Dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
Mja, zou kunnen maar dat wordt behoorlijk lastig denk ik. Voor mij persoonlijk zijn die meerdere spaties niet nodig, dus heeft het ook geen toegevoegde waarde om daar in te duiken (had het eerder alleen op een verzoek even gauw verzonnen en getest bij mezelf). En heel eerlijk: ik heb momenteel wel iets anders aan mijn hoofd.

Ik snap dat het voor jou handig zou zijn, maar dan moet je inderdaad hopen dat iemand anders reageert op je MOD request. Overigens zou het goed kunnen dat als je de MOD verplaatst naar een ander deel van de message_parser (nadat de smilies geparsed zijn) het wel goed werkt. Ik had eerder namelijk totaal niet aan die smilies gedacht.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 16 jan 2009, 13:21

Kan ik nog wel eens proberen ja. Maar met name die eerste smilie in een quote is voor mij nog een veel groter probleem :(

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 16 jan 2009, 13:40

Terzijde: waarvoor heb je die meerdere spaties eigenlijk nodig? Misschien staar je je nu blind op iets waar inmiddels al een alternatief voor is?

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 16 jan 2009, 14:15

:mrgreen: Ja wie weet, nu misschien wel. Het verschilde een beetje per gebruiker denk ik. Sommigen vonden de smilies te dicht op elkaar staan, anderen gebruikten het meer om plaatjes niet zo tegen de linkerkant aan te krijgen, dat soort dingen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 16 jan 2009, 14:25

Ai, da's wat lastiger. Ik hoopte op iets als een poging om tabellen te maken of dingen uit te lijnen oid, maar dit is toch even een ander kaliber.

Punt is: normaal worden meerdere spaties achter elkaar in HTML weergegeven als één. Dat is overruled door er

Code: Selecteer alles

van te maken. Ook een spatie, maar dan een die niet samengevoegd kan worden. En als ik dan nu kijk naar een topic op jouw forum met smilies, dan staat er

:evil:
terwijl dat

:evil: 
zou moeten zijn om juist te parsen. Die eerste

zou dus een gewone spatie moeten worden.

Om dat voor je oude berichten op te lossen zou je een query op je database moeten draaien die zoekt naar

:
en dat vervangt door . Dan zullen de meeste problemen van die aard opgelost worden gok ik. Dat is iets wat je vrijwel zeker zal moeten doen omdat het nu op voornoemde wijze in de database is opgeslagen.

Vervolgens zul je moeten bezien of er iemand is die een MOD kan maken die op een goede manier weer die dubbele spatie mogelijkheid geeft, maar dan zonder de smilies te verpesten.

Gesloten