Forum uit de lucht gehaald

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Hans Kamp

Forum uit de lucht gehaald

Bericht door Hans Kamp » 02 dec 2008, 22:30

• Adres van je forum: http://www.wowforum.nl (onbereikbaar, zie hieronder)
    Event. modificaties op je forum: Een nieuwe stijl erbij geïnstalleerd. Wowhead-tooltips toegevoegd.
    Wanneer ontstond het probleem? Vanmiddag
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Een nieuwe stijl erbij geïnstalleerd. Wowhead-tooltips toegevoegd.
    Wat is het probleem?
Mijn forum is uit de lucht gehaald en ik kreeg het volgende als ticket-tekst van de webhost/mail:

===begin===

Geachte heer, mevrouw,

Uit onderzoek is gebleken dat uw website wowforum.nl verantwoordelijk is voor recente verstoringen van de dienstverlening van de server Iworx 11.

Op het moment hebben wij de website wowforum.nl moeten deactiveren, conform artikel 8 van onze algemene voorwaarden, aangezien deze te veel processen veroorzaakt waardoor de server overbelast geraakt met enkele storingen als gevolg daarvan.

Helaas is het niet langer mogelijk om deze website te hosten op een shared hosting platvorm. We verzoeken u daarom dan ook om een alternatief te zoeken voor het hosten van deze website.

Uw website creerde 18 requests per seconde.
Hierdoor is de server meerdere malen onderuit gegaan.
Een van onze engineers is 2 uur bezig geweest het probleem te achterhalen en te tackle-en.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet / Best Regards / Mit freundlichem gruß,

===end===

Wat kan ik het beste doen. Ik heb de host teruggemaild met de vraag, wat ik eraan kan doen? Wat van PHPBB 3.0.0 kan de storing veroorzaakt hebben? En waarom nu pas?

nl1sms

Re: Forum uit de lucht gehaald

Bericht door nl1sms » 02 dec 2008, 22:36

Ik zou gewoon een betaalde host nemen, dan ben je overal vanaf!!

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 02 dec 2008, 22:41

Het is een betaalde host (Web://Xtra). Ik had hiervoor een webhost die vaker storingen gaf van Web://Xtra, dus ben ik van die webhost naar Web://Xtra verhuisd. Dat ging een lange tijd goed, en nu hebben ze vanwege een crash, volgens hen door mijn forum veroorzaakt, het forum afgesloten en mij de bovenstaande mail gestuurd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 dec 2008, 22:49

Hoe groot was je forum (aantal posts, topic, users, users gemiddeld online enz)?

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 02 dec 2008, 23:01

Ongeveer 3300 gebruikers, 10.000 topics, 180.000 berichten, ik denk zo'n 15 gebruikers en gasten online.

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 02 dec 2008, 23:21

Ze bieden mij een VPS aan, een Virtual Private Server. Ik wil de zojuist verstrekte informatie laten bezinken, en zo snel mogelijk een besluit nemen.

Het blijkt dat een IP adres (*verwijderd* een bepaalde URL (als deel van mijn forum) 18 keer per seconde bezocht heeft.

Moderators: Als het niet gepast is om een IP-adres te vermelden, verzoek ik jullie de bovenstaande zin aan te passen.
IP verwijderd
- paul

Mid

Bericht door Mid » 03 dec 2008, 00:04

Dat IP-adres is: *verwijderd*, aldus de openbare registratie.

Je hebt een groot forum!
Laatst gewijzigd door Mid op 04 dec 2008, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans Kamp

Bericht door Hans Kamp » 04 dec 2008, 15:43

Het probleem is als volgt opgelost:
- Forum is verplaatst naar VPS;
- IP-adres van waaruit de DoS-attack plaatsvond is geblockt m.b.v. de VPS-Firewall.

Gesloten