problemen met instellen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Imonforum

problemen met instellen

Bericht door Imonforum » 21 okt 2008, 20:19

• Adres van je forum: http://royaltydreams.nl
    Event. modificaties op je forum: nein.!
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag..
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
nou ik krijg dus als ik in vul wat nodig is .. een fout .. dat mijn toegang niet is toe gestaan..
..
" phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Access denied for user 'Royalty'@'localhost' (using password: YES) "
-------------------------------------------------------
Databasenaam: moet dat van phphbb.nl zijn ?
Databasegebruikersnaam: Gebruikers naam van me FTP?
Databasewachtwoord:w8woord van mijn host via FTP ?

Voorvoegsel voor de tabellen: phpbb_
Vage typo verwijderd.
- Bee

Jim
Contacteer:

Re: problemen emt instele

Bericht door Jim » 21 okt 2008, 20:20

Al die database gegevens hoor je zelf te weten. Mocht je dat niet zeker weten moet je even contact opnemen met je host. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Imonforum

Re: problemen emt instele

Bericht door Imonforum » 21 okt 2008, 20:32

JimB schreef:Al die database gegevens hoor je zelf te weten. Mocht je dat niet zeker weten moet je even contact opnemen met je host. :)
ik heb alles al geprobeert en ze zeiden op de "wikki" dat port en zo neit hoefde.. dus heb ik alles in gevuld vanauit me inlog gegevnes van me ftp .. is dat goed ?

Hans Kamp

Re: problemen met instellen

Bericht door Hans Kamp » 22 okt 2008, 07:06

En toch zijn die database-gegevens belangrijk. Dat zijn in elk geval databasenaam, gebruikernaam voor die database, en het daarbij behorende wachtwoord. Als die gegevens ontbreken of onjuist zijn, zal je forum niet werken. Lijkt me erg sterk dat de wiki van phpbb.nl inderdaad zegt dat die gegevens er niet toedoen.

Het kan overigens zijn, dat de host zegt dat je nog zelf een database moet creëren, en een gebruikersnaam, als de gegevens nog niet verstrekt zijn. In dat geval moet je dat eerst doen.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 22 okt 2008, 08:32

Imonforum schreef:ik heb alles al geprobeert en ze zeiden op de "wikki" dat port en zo neit hoefde.. dus heb ik alles in gevuld vanauit me inlog gegevnes van me ftp .. is dat goed ?
Port hoeft inderdaad ook niet in 99% procent van de gevallen, eveneens met hostserver. :)

Maar de database gegevens zijn meestal niet hetzelfde als die van de FTP, zoals ik zonet al aangaf. Als je ze niet weet, even contact met je host opnemen.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Imonforum

Bericht door Imonforum » 23 okt 2008, 12:14

JimB schreef:
Imonforum schreef:ik heb alles al geprobeert en ze zeiden op de "wikki" dat port en zo neit hoefde.. dus heb ik alles in gevuld vanauit me inlog gegevnes van me ftp .. is dat goed ?
Port hoeft inderdaad ook niet in 99% procent van de gevallen, eveneens met hostserver. :)

Maar de database gegevens zijn meestal niet hetzelfde als die van de FTP, zoals ik zonet al aangaf. Als je ze niet weet, even contact met je host opnemen.

ik zal zo gauw ik morgen thuis ben even contact met me host opnemen..
en hoope of dat helpt :) al vast bedankt 8-)

Gesloten