IP van Gasten/Anonymous tonen.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
kali

IP van Gasten/Anonymous tonen.

Bericht door kali » 19 okt 2008, 15:41

• Adres van je forum: is onbelangrijk
    Event. modificaties op je forum:Geen
    Wanneer ontstond het probleem?na overstap van 2.xx naar 3.02
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?niet direct
    Wat is het probleem?
Waarschijnlijk is deze vraag al eerder behandeld, maar ik zoek me letterlijk suf en de zoekfunctie bracht ook geen resultaat.

Graag zou ik (als admin) zien dat er IP adressen van Gasten uitsluitend voor de "beheerders" zichtbaar gaan worden.
Ik merk namelijk dat sommige mensen het klaar weten te spelen, om de informatie die voor hun permissies gelden weten te omzeilen, dus onzichtbare informatie als Gast of als Anonymous te zien krijgen en door te spelen naar anderen.
Graag zou ik die "verdachte" 'IP's willen bannen.

m.vr.grt, Kali

..

kali

Re: IP van Gasten/Anonymous tonen.

Bericht door kali » 21 okt 2008, 15:55

Niemand enig idee?
Of een tip, waar ik zoeken moet/kan?

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 24 okt 2008, 17:22

Het is niet mogelijk voor normale gebruikers om het IP of verborgen gebruikers te bekijken.
Je kunt deze permissies voor de zekerheid controleren. Beheerderspaneel ==> Permissies ==> Globale permissies ==> permissie groepen ==> Geregistreerde gebruikers ==>
Selecteer nu bij "Type" Gebruikerspermissies. Klik nu op "Geavanceerde permissies" Onder het tabblad Andere vind je de optie "Kan onzichtbare online gebruikers zien".

Selecteer nu bij "Type" Beheerder permissies. Onder het tabblad Gebruikers en Groepen vind je de optie "Kan gebruikers beheren". Wanneer dit op ja staat kan ook het IP worden bekeken door de leden.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

kali

Bericht door kali » 24 okt 2008, 17:33

@Niek,
Waarschijnlijk, heb je mijn toelichting naar de vraag verkeerd begrepen.
Mijn vraag, wordt eigenlijk gesteld als ingelogd als admin of beheerder, naar de IP's van gasten toe.
Graag zou ik (als admin) zien dat er IP adressen van Gasten uitsluitend voor de "beheerders" zichtbaar gaan worden.
In de versie 2.xx was dit volgens mij wel zo, dat je de IP's van gasten wel kon zien.
Of dit werkelijk zo was weet ik niet 100% zeker, want de versie 2.xx heb ik maar kort gebruikt.
Nutteloze spoiler verwijderd.
- Bee

Gesloten