phpBB Wiki's: Hot or Not?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
BetaDevil

Re: phpBB Wiki's: Hot or Not?

Bericht door BetaDevil » 06 sep 2008, 06:56

Ik raad je toch aan om eerst de rest van de pagina te bekijken voordat je wijzigingen opslaat, want al die revisies zijn nergens voor nodig.

Verder is het ook niet nodig om http://wiki.phpbb.nl/Gebruiker:Crazykidd helemaal leeg te halen, want het is wel toegestaan deze pagina's te vullen met eigen content (er staat in ieder geval nergens van niet).

Ik vind niet dat wat je doet slecht is het kan alleen mooier :P

Mid

Bericht door Mid » 06 sep 2008, 09:13

O.K., dat was mij niet bekend t.a.v. Crazykidd; ik vind het er niet thuishoren, aangezien er op het forum al een profiel aanwezig is. Het haalt de waarde van een wiki omlaag en dat lijkt mij nu juist niet de bedoeling.

Bovenaan een (nieuwe) pagina staat de tekst: "(meer informatie staat op de hulppagina)", maar als je dat aanklikt, dan volgt er een lege, witte pagina.

Ik heb de opmaak verbeterd, zodat het nu mooier is.

Ik ben dingen tegengekomen, die verbeterd zouden kunnen worden en waardoor naar mijn idee de Wiki aantrekkelijker zou kunnen worden. Mocht dit op prijs worden gesteld, dan wil ik de komende tijd best mijn suggesties hier, of elders, aanreiken. Ik lees het wel. ;)

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 12 sep 2008, 10:48

Stef schreef: - Deze Wiki bevat meer artikelen in 1 1/2 dan in de 3 jaar dat phpBB.nl een KennisBank heeft gehad.
Artikels moesten dan ook gekeurd worden :geek:

Lucas

Bericht door Lucas » 12 sep 2008, 17:06

Mid schreef:Ik ben dingen tegengekomen, die verbeterd zouden kunnen worden en waardoor naar mijn idee de Wiki aantrekkelijker zou kunnen worden. Mocht dit op prijs worden gesteld, dan wil ik de komende tijd best mijn suggesties hier, of elders, aanreiken. Ik lees het wel. ;)
Suggesties zijn altijd welkom. :)

Mid

Bericht door Mid » 13 sep 2008, 22:16

Enkele suggesties tot verbeteringen mijnerzijds:

Hoofdpagina Wiki:
Er kan een tekst duidelijker worden gemaakt:

Code: Selecteer alles

ZOEK:
-----
Als je een artikel wilt toevoegen, typ je de titel van de pagina in de zoekbalk (links in beeld). Bestaat de pagina niet, krijg je een optie aangeboden om de pagina aan te maken.

VERVANG DOOR:
-------------
Als je een artikel wilt toevoegen, dan typ je de titel van de pagina in de zoekbalk (links in beeld) en daarna klik je op de knop "OK". Bestaat de pagina nog niet, dan krijg je een optie aangeboden om de pagina aan te maken middels een link.
Het menu:
Er staat een link om terug te keren naar de homepage van phpBB.nl, hetwelk mij voldoende lijkt, omdat van daaruit het menu op de homepage kan worden gebruikt.

In het Wiki-menu staan echter ook menu-keuzen voor: phpBB, Forums, Downloads en Dokumentatie. Als deze menu-keuzen worden verwijderd, dan ziet de hoofdpagina er rustiger uit.

Redirects:
Als een titel van een artikel wordt gewijzigd, dan wordt er een artikel met een redirect naar het artikel met de nieuwe titel aangemaakt. Dit is onnodig en zinloos en vervuilt het artikelenbestand. Mocht dit systeem niet te wijzigen zijn, dan is een actief beheer om de onnnodige redirects te verwijderen van harte aanbevolen.

Salomon

Bericht door Salomon » 14 sep 2008, 07:56

Mid schreef:Enkele suggesties tot verbeteringen mijnerzijds:

Hoofdpagina Wiki:
Er kan een tekst duidelijker worden gemaakt:

Code: Selecteer alles

ZOEK:
-----
Als je een artikel wilt toevoegen, typ je de titel van de pagina in de zoekbalk (links in beeld). Bestaat de pagina niet, krijg je een optie aangeboden om de pagina aan te maken.

VERVANG DOOR:
-------------
Als je een artikel wilt toevoegen, dan typ je de titel van de pagina in de zoekbalk (links in beeld) en daarna klik je op de knop "OK". Bestaat de pagina nog niet, dan krijg je een optie aangeboden om de pagina aan te maken middels een link.
Zit wat in, ben ik het wel mee eens.
Het menu:
Er staat een link om terug te keren naar de homepage van phpBB.nl, hetwelk mij voldoende lijkt, omdat van daaruit het menu op de homepage kan worden gebruikt.

In het Wiki-menu staan echter ook menu-keuzen voor: phpBB, Forums, Downloads en Dokumentatie. Als deze menu-keuzen worden verwijderd, dan ziet de hoofdpagina er rustiger uit.
Niet mee eens. Als je vanuit het forum naar een wiki artikel wordt verwezen, is het daarna weer een paar klikken extra om terug te komen naar het forum. Zelf gebruik ik deze knop ook altijd als ik even de wiki wil checken.
Redirects:
Als een titel van een artikel wordt gewijzigd, dan wordt er een artikel met een redirect naar het artikel met de nieuwe titel aangemaakt. Dit is onnodig en zinloos en vervuilt het artikelenbestand. Mocht dit systeem niet te wijzigen zijn, dan is een actief beheer om de onnnodige redirects te verwijderen van harte aanbevolen.
Half mee eens, het is wel mogelijk om het eruit te slopen maar niet gewenst, aangezien het soms ook wel nuttig kan zijn (oude verwijzingen in topics).

Plaats reactie