Start
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Start
Samen met iemand wil ik een forum aanmaken.
We hebben er nog niks aan gedaan, morgen kopen we de domein. Daarna moeten we een forum instaleren.
Wij hebben gekozen voor Phpbb. Maar omdat wij nog niet super veel erover weten, vraag ik hier een aantal dingen.
Wat moeten wij downloaden om het te gebruiken. Ik heb wel de gebruiksaanwijzing gelezen, maar snapte er niet veel van... Wat moet ik dus downloaden? (liefst met link).
En dan wat is dan de eerste stap, registreren op de domeinnaam? Volgens mij wel. Nou als we dat hebben gehad, dan vraag ik het wel verder!
Alvast bedankt,
Bram
We hebben er nog niks aan gedaan, morgen kopen we de domein. Daarna moeten we een forum instaleren.
Wij hebben gekozen voor Phpbb. Maar omdat wij nog niet super veel erover weten, vraag ik hier een aantal dingen.
Wat moeten wij downloaden om het te gebruiken. Ik heb wel de gebruiksaanwijzing gelezen, maar snapte er niet veel van... Wat moet ik dus downloaden? (liefst met link).
En dan wat is dan de eerste stap, registreren op de domeinnaam? Volgens mij wel. Nou als we dat hebben gehad, dan vraag ik het wel verder!
Alvast bedankt,
Bram
-
Re: Start
Ok ik zal kijken!
Maar ik heb dus dit:
En ondersteund deze host phpbb?
http://hosting.watsnel.nl/webhosting.php
Maar ik heb dus dit:
- Spoiler: bekijk
En ondersteund deze host phpbb?
http://hosting.watsnel.nl/webhosting.php
Zo te zien ondersteunt de host wat je nodig hebt, lees de wiki goed door daar staat alles in!
En download hier (bij downloads) de nieuwere phpbb 3 versie
Alles staat in de wiki
En download hier (bij downloads) de nieuwere phpbb 3 versie

Alles staat in de wiki

Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
You cut me open
-
Ok bedankt!
Maar kunnen jullie de makkelijkste versies geven voor de programma's die je nodig hebt. Degene die het makkelijkst te begrijpen zijn?
Maar kunnen jullie de makkelijkste versies geven voor de programma's die je nodig hebt. Degene die het makkelijkst te begrijpen zijn?
-
Ok dan gebruik ik smartftp wel. Hack hem wel even
Sorry als dit illegaal is...

-
Ok, dan gebruik ik die. Maar lijkt dat er een beetje op? Want mijn vader gebruikt smart ftp, en als ik iets niet weet, dan kan ik het aan hem vragen.
Maar hoeveel modificaties kunnen er ongeveer op? Want ik heb er nu 3 waar ik in ben geintereseerd. En zoek ook nog een mod waarmee het aantal warn's naast de gebruikersnaam staat.
Maar hoeveel modificaties kunnen er ongeveer op? Want ik heb er nu 3 waar ik in ben geintereseerd. En zoek ook nog een mod waarmee het aantal warn's naast de gebruikersnaam staat.
Je kunt zoveel modificaties intaleren als
Je wilt
Je wilt

You cut me open
You cut me open
-
Ok, maar word het forum dan niet slomer?
Op papier kan je oneindig aantal mods installeren. Het is alleen zo dat, zoals Salomon al aangaf, dat de kans steeds groter wordt dat ze met elkaar in conflict komen ^^
En uiteraard wordt hij slomer, hij moet namelijk meer opdrachten uitvoeren..
En uiteraard wordt hij slomer, hij moet namelijk meer opdrachten uitvoeren..
-
Ok bedankt. En ik heb ongeveer 10 keer de handleiding gelezen en eindelijk snap ik een paar dingetjes.
Geef maar een gil als je ergens vastzit of iets niet snapt, of er treden opeens fouten opFrancebramie schreef:Ok bedankt. En ik heb ongeveer 10 keer de handleiding gelezen en eindelijk snap ik een paar dingetjes.

Daar zijn wij voor!

You cut me open
You cut me open
-
Ok zal ik zeker doen, jullie zijn geweldig!
Maar iemand anders (vriend van iemand die hosten verkoopt) die gaat hem dus kopen. En kan ik het forum dan ook beheren, modificaties toevoegen enzo?
Maar iemand anders (vriend van iemand die hosten verkoopt) die gaat hem dus kopen. En kan ik het forum dan ook beheren, modificaties toevoegen enzo?
Ja hoor, als je beheerder bent, ftp / myslq toegang hebt, waarom niet?
You cut me open
You cut me open
-
Beheerder op het forum ok. Maar hoe moet ik dan ftp beheren?
meestal ziet een ftp adress er zo uit:
ftp.jesite.nl
Je krijgt van de webhost meestal een e-mail hoe je erin komt, bij iedere webhost ligt dit weer anders,
ftp.jesite.nl
Je krijgt van de webhost meestal een e-mail hoe je erin komt, bij iedere webhost ligt dit weer anders,
You cut me open
You cut me open