phpBB versie: 3.0.2
Vergeef me als dit bij modificaties hoort, maar wist het niet echt een goede plaats te geven...
Anywho: ik vraag me af of het mogelijk is een deel van een forum, dus bijvoorbeeld 1 categorie, te backuppen/exporteren. Zal niet gaan via standaardfunctionaliteit, dus is een SQL statement voor nodig. Maar hoe zou dat eruit zien dan? Wat ik dan zou willen is dat het dan als op zichzelfstaande backup weer te importeren is om een forum wat geheel onafhankelijk is van het origineel op te starten. Gebruikers en hun rechten zouden dan weer precies hetzelfde moeten staan, etc maar met alleen de berichten van een aantal specifieke forums.
Backup van gedeelte van forum
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- Robin Huurman
Re: Backup van gedeelte van forum
Met de standaard-functies van phpmyadmin is het voor zover ik weet niet mogelijk om een backup te maken van bepaalde gegevens in een tabel, dit vereist een PHP script, je zou daarvoor in het modificatie forum kunnen zoeken of een aanvraag doen op het prikbord.
Aanvraag in het prikbord gaat me te ver, het gaat me meer om een mogelijkheid te hebben voor een "what if" situatie die ik over X tijd misschien nodig zal hebben...
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, ik heb ooit met een hoop stoeien ook bepaalde gegevens uit een tabel gekregen met PB's (was een onenigheid tussen 2 gebruikers) dat ging met where statements enzo. Ik ben alleen niet zo'n held met SQL, en hoopte bovendien dat iemand het wiel in kwestie reeds had uitgevonden.
In een PHP script gieten is mogelijk natuurlijk, en zal het uiteindelijk ook wel worden. Maar dat PHP script zal dan ook de SQL moeten uitvoeren.
Ik ga eens kijken in het modificatieforum, bedankt voor de tip.
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, ik heb ooit met een hoop stoeien ook bepaalde gegevens uit een tabel gekregen met PB's (was een onenigheid tussen 2 gebruikers) dat ging met where statements enzo. Ik ben alleen niet zo'n held met SQL, en hoopte bovendien dat iemand het wiel in kwestie reeds had uitgevonden.

In een PHP script gieten is mogelijk natuurlijk, en zal het uiteindelijk ook wel worden. Maar dat PHP script zal dan ook de SQL moeten uitvoeren.

Ik ga eens kijken in het modificatieforum, bedankt voor de tip.
- Robin Huurman
Je kunt inderdaad wel gegevens uit de database halen met een 'WHERE' statement, maar al die gegevens zul je dan wel om moeten zetten in SQL query, zodat je ze later weer naar de database toe kan sturen.