mssql ->mysql

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
hullepim
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2008, 20:02

mssql ->mysql

Bericht door hullepim » 06 jul 2008, 20:07

  • Adres van je forum: http://www.cbforum.nl
    Event. modificaties op je forum: Geen
    phpBB versie: 3.0.1

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Niets
    Wat is het probleem?
Hallo allemaal,
Ik heb mijn forum op dit moment draaien op mijn eigen server die draait op W2K3 en Mssql 2000.
Nu wil ik dit forum bij een hoster onderbrengen en hier draait MySql.
Ik heb de forumsoftware al geinstalleerd bij de hoster en de database ook al aangemaakt, dat werkt allemaal prima. Maar nu wil ik de oude data die op het forum staat overhevelen naar de hoster.
Nu dacht ik dit te doen via een database backup vanuit Phpbb3 en die dan weer te importeren bij de hoster, helaas gaat dit niet. Ik vermoed zelf dat dit komt omdat ik op mijn huidige server gebruik maak van Sql 2000 server middels odbc en bij de hoster Mysql.
Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen, en zo ja, hoe?
..

hullepim
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2008, 20:02

Re: mssql ->mysql

Bericht door hullepim » 03 sep 2008, 08:09

Niemand die weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Ik heb inmiddels ook al de mssql naar mysql converter gebruikt van mysql.org , maar dan krijg ik nog steeds sql foutmeldingen. Ik vermoed dat er dan wat staat in 1 van de tabellen dat hij op mssql moet draaien.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: mssql ->mysql

Bericht door Jim » 03 sep 2008, 15:32

Als je zeker weet dat je database helemaal MySQL compitable is zorg dan dat er ook in config.php geen mssql meer staan, maar MySQL. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

hullepim
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2008, 20:02

Re: mssql ->mysql

Bericht door hullepim » 03 sep 2008, 18:51

Hoi,
Dank voor je reactie. Wat bedoel je met "database helemaal mysql compatible"?
Staan er in de tabellen dan nog informatie die aangeeft dat het een mssql of mysql database is?
Ik heb namelijk bij mijn hoster alleen de beschikking over een mysql database.
Het forum draait hier ook al, alleen de databse informatie dus nog niet.
Die moet ik dus nog over zien te halen uit die mssql database.

Ik heb thuis even een setup gemaakt met een wamp server (windows, apache, mysql en php) en hier de forum software op geinstalleerd. Forum draait prima, alleen staan er dus nog geen topics enz. in. Nu heb ik geprobeerd om met de mysql.org converter de informatie over te halen, maar als dat klaar is krijg je dus sql foutmeldingen vanuit phpbb. Op dat moment is er dus niets aan de config.php aangepast van de wamp server.

Zelf vermoed ik dan ook dat er in 1 van de tabellen die phpbb3 gebruikt informatie staat dat hij op een mssql server draait, of specifieke mssql query's worden gebruikt, maar waar?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: mssql ->mysql

Bericht door Jim » 03 sep 2008, 18:55

Kan je niet de tabellen van je huidige MSSQL database plaatsen in je MySQL database? Of komen er dan foutmeldingen?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

hullepim
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2008, 20:02

Re: mssql ->mysql

Bericht door hullepim » 03 sep 2008, 19:13

Idd, dan komen de medingen.
Ik heb dus geprobeerd dat "platte data" over te hevelen, maar ook gewoon de complete tabellen, beide zelfde effect.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: mssql ->mysql

Bericht door Jim » 03 sep 2008, 19:21

Kan je ons precies vertellen wat er dan voor meldingen komen, welke bedoel ik dus? :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

hullepim
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2008, 20:02

Re: mssql ->mysql

Bericht door hullepim » 03 sep 2008, 19:30

Hoi,
Op het moment even niet (ben op vakantie en Zweden en zit nu ff op mijn lappie).
Maar maandag ben ik weer terug en zal ik de melding posten die ik exact krijg.

Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Re: mssql ->mysql

Bericht door Bas » 05 sep 2008, 07:10

Na een zoekactie heb ik http://www.kofler.cc/mysql/mssql2mysql.html gevonden, dit VBScript-bestand zou een MSSQL-database (waarmee verbonden kan worden) moeten kunnen omzetten naar een MySQL-database (waarvoor MySQL Connector/ODBC nodig is).

hullepim
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2008, 20:02

Re: mssql ->mysql

Bericht door hullepim » 05 sep 2008, 07:32

Hoi,
Ik kan die proberen te gebruiken na mijn vakantie.
Maar ik heb al een vergelijkbare gebruikt, degene die in de Mysql GUI toolkit zit kan namelijk ook een MSsql database converteren naar eeen Mysql database.

Gesloten