Plan van aanpak bij upgrade groot gemod forum naar phpbb3.x

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
_Ron_
Contacteer:

Plan van aanpak bij upgrade groot gemod forum naar phpbb3.x

Bericht door _Ron_ » 04 jun 2008, 00:11

• Adres van je forum: http://www.hanff.nl
    Event. modificaties op je forum:Akelig veel :roll:
    Wanneer ontstond het probleem?Niet. Ik ben bang dat die gaan ontstaan :mrgreen:
    phpBB versie: 2.0.23

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Hell yeah!
    Wat is het probleem?Vermoedelijke problemen bij upgrade naar phpBB 3.x
Beste prof's :)

Ik heb begrepen dat phpBB 2.x vanaf volgend jaar niet meer zal worden ge-upgrade/ondersteund. Begrijpelijk natuurlijk, dus ook ik zal mijn site hanff.nl moeten gaan upgraden.
Ik zit alleen met een aantal brandende vragen/dilemma's:

De site wordt -buiten het forum- voornamelijk gebruikt voor spelletjes en tot nu toe maak ik gebruik van de activity mod van aUsTiN: http://www.phpbb-amod.com

Ik wil nu graag gaan testen met de activity-mod van Jef (JRsweets) en heb reeds een test-site draaien op http://develop.hanff.nl

De vragen zijn onder andere: Is er een mogelijkheid om de huidige games te converteren naar het nieuwe systeem?
Kan er het komende jaar worden getest op de develop-site en op het 'moment-supreme' de laatste berichten/gebruikers uit de database worden ge-muteert naar de nieuwe database?

Er zijn ook veel pagina's gemaakt d.m.v. een hack om nieuwe pagina's te maken binnen de bestaande layout (ik ben de naam ff kwijt, maar op de site zijn genoeg voorbeelden te vinden, b.v. www.hanff.nl/goudenkooi.php ).
Dat soort dingen wil ik natuurlijk ook weer kunnen maken in phpBB3.x :)

Ik ben niet bepaald een newbie op het gebied van phpBB en het integreren van MOD's is ook niet echt een probleem, maar ik heb inmiddels wel begrepen dat het migreren naar phpBB3.x best wel eens een "hell of a job" zou kunnen gaan worden :roll:
Dus alle hulp en tips zijn welkom :bier:
hanff.nl
Gij zult niet stelen.... De overheid duldt geen concurrentie!

Jim
Contacteer:

Re: Plan van aanpak bij upgrade groot gemod forum naar phpbb3.x

Bericht door Jim » 04 jun 2008, 06:46

Hoihoi, ik zal proberen wat voor je te doen. ;)
De vragen zijn onder andere: Is er een mogelijkheid om de huidige games te converteren naar het nieuwe systeem?
Ik denk het niet, aangezien de MOD van JRSweets games behandelt via een eigen installatie file en alleen dat soort dat soort games erin kunnen. Die kan je downloaden van Igames.
Kan er het komende jaar worden getest op de develop-site en op het 'moment-supreme' de laatste berichten/gebruikers uit de database worden ge-muteert naar de nieuwe database?
De converteerfunctie van phpBB2 naar 3 zorgt dat de database getransformeerd word naar een phpBB3 database. Je behoud dus dan je berichten, gebruikers enz. Je kan gewoon de bestanden van je testforum alhalen en op je gewonen forum planten zodat je je stijl en bestanden van je testsite hebt op je goede database waar alle berichten en gebruikers instaan.
Vergeet in dat geval niet de SQL van de Mods van je testforum opnieuw uit te voeren!
Er zijn ook veel pagina's gemaakt d.m.v. een hack om nieuwe pagina's te maken binnen de bestaande layout.
Dat soort dingen wil ik natuurlijk ook weer kunnen maken in phpBB3.x :)
Dat kan hoor. Via de Extra pagina Hack ;)
Laatst gewijzigd door Tom V op 14 jun 2008, 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verbeterd
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

_Ron_
Contacteer:

Bericht door _Ron_ » 04 jun 2008, 11:50

Geweldig, bedankt voor je uitleg :)
Zo'n database conversie heb ik reeds gedaan en dat ging prima. De gebruikers- en berichten tabellen kan ik volgens mij ook apart importeren zodra de testsite helemaal gereed is, zodat ook de laatste berichten van de oude situatie naar de nieuwe komen.

Wel jammer dat de spelletjes niet mee kunnen, want het zijn er nogal wat (bijna 500). De link van Igames bestaat zo te zien niet (meer), maar er zullen ongetwijfeld nog wel meer plekjes te vinden zijn :)
hanff.nl
Gij zult niet stelen.... De overheid duldt geen concurrentie!

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 06 jun 2008, 18:27

Die link bestaat zeker nog en er zijn nu 2250 games te downloaden! :D

http://igames.origon.dk/
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten