Klein extra beveiligings profielveld

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Verwijderd16199

Klein extra beveiligings profielveld

Bericht door Verwijderd16199 » 06 mei 2008, 13:54

Hallo,

Ik wil graag een profielveld maken dat je moet invullen bij je registratie.
Dit zou moeten helpen tegen bots die mijn forum willen verstoren.

De vraag moet worden: 'Wat betekent "Ja" in het engels?'
Nu weet ik wel hoe je dat moet instellen, maar dit weet ik niet:
  • Als ze bijvoorbeeld ipv "Yes", iets anders invullen, kunnen ze niet registreren.
  • Het mag niet te zien zijn bij je profiel, dus als de gebruiker geregistreerd is verdwijnt de optie om het in te vullen.

Weet iemand hoe ik dit instel?

- David

Niek
Contacteer:

Re: Klein extra beveiligings profielveld

Bericht door Niek » 06 mei 2008, 14:50

Heb je last van bots die zich registreren dan?

Zo'n mod is er nog niet gemaakt. Je zou het zelf kunnen maken als je verstand hebt van php, of een request plaatsen op phpbb.com.
Je kunt het natuurlijk ook in ons eigen prikbord proberen, alleen schat ik daar de kans niet zo groot, tenzij je er een vergoeding tegenover zet.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Ger
Contacteer:

Re: Klein extra beveiligings profielveld

Bericht door Ger » 06 mei 2008, 17:45

Mwoch, een mod is niet echt nodig hoor. Je kunt een custom profile field aanmaken, en daarbij het volgende selecteren:
Geef profielveld weer: Nee
Bij Weergave-opties "Vereist veld" aanvinken

Vervolgens bij specifieke profieltypekeuzes de lengte van het veld, minumum en maximum aantal tekens invoeren.

Zo heb ik gedaan dat men de tekst "Geregistreerd lid van Sword Facts Benelux" moet invullen. En ik sta niets anders toe dan precies dat aantal tekens. Het moet wel heel toevallig zijn als een bot precies dat invult. :)

Gesloten