Permissies: bots en voorinstellingen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zen

Permissies: bots en voorinstellingen

Bericht door zen » 18 apr 2008, 15:28

• Adres van je forum: http://n.v.t.
    Event. modificaties op je forum: n.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? n.v.t.
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? n.v.t.
    Wat is het probleem? Onduidelijkheid over permissies
In het forum dat ik aan het configureren ben, zit ik nu in de permissie fase. Het forum is niet publiek toegankelijk en staat op een beveiligde directory. Als ik nu de bots volledig uitsluit, heeft dat dan nog effect op het doen van zoekacties binnen het forum?

Dan de voorinstellingen (alleen lezen, gelimiteerde toegang, etc). Dienen die als leidraad om dan in 'geavanceerde instellingen' verder aan te passen?

Jim
Contacteer:

Re: Permissies: bots en voorinstellingen

Bericht door Jim » 18 apr 2008, 15:30

Als je de bots volledig uitsluit van je forum kunnen ze je forum niet meer indexeren. Ze hebben dan nergens meer de permissie voor om te kunnen kijken.

Meestal volstaat het als je 'Bot Toegang' selecteerd. Wil je het anders dan wat er dan gebeurt moet het veranderen door op: Geavanceerde instellingen te drukken. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

MandersOnline
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » 18 apr 2008, 15:31

de zoekfunctie van het forum zelf heeft hier geen hinder van, wel zal je zelf een indexeringsmethode moeten kiezen om te zoeken.

zen

Bericht door zen » 18 apr 2008, 15:38

MandersOnline schreef:de zoekfunctie van het forum zelf heeft hier geen hinder van, wel zal je zelf een indexeringsmethode moeten kiezen om te zoeken.
Dank voor de snelle reacties! Maar welke indexeringsmethode moet ik dan kiezen en waar stel ik die in?

MandersOnline
Contacteer:

Bericht door MandersOnline » 18 apr 2008, 20:55

ga naar je ACP

Onder Onherhoud vind je zoekindex.

Gesloten