Who's online op site
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Who's online op site
Goedenavond,
Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt maar kon het antwoord niet vinden. Ik wil op mijn site toevoegen dat je kan zien wie er online is, namelijk Who's online onderaan het forum.
Hoe kan ik dit apart op mijn site krijgen"?
Alvast bedankt!
Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt maar kon het antwoord niet vinden. Ik wil op mijn site toevoegen dat je kan zien wie er online is, namelijk Who's online onderaan het forum.
Hoe kan ik dit apart op mijn site krijgen"?
Alvast bedankt!
Re: Who's online op site
Als je je website hebt gebasseerd op phpBB (bijv. met Custom Pages) kan je onderstaande code erop zetten:
Online schema:
Verjaardagen:
Nieuwste gebruiker:
Online schema:
Code: Selecteer alles
<!-- IF S_DISPLAY_ONLINE_LIST -->
<!-- IF U_VIEWONLINE --><h3><a href="{U_VIEWONLINE}">{L_WHO_IS_ONLINE}</a></h3><!-- ELSE --><h3>{L_WHO_IS_ONLINE}</h3><!-- ENDIF -->
<p>{TOTAL_USERS_ONLINE} ({L_ONLINE_EXPLAIN})<br />{RECORD_USERS}<br /> <br />{LOGGED_IN_USER_LIST}
<!-- IF LEGEND --><br /><em>{L_LEGEND}: {LEGEND}</em><!-- ENDIF --></p>
<!-- ENDIF -->
Verjaardagen:
<!-- IF S_DISPLAY_BIRTHDAY_LIST and BIRTHDAY_LIST -->
<h3>{L_BIRTHDAYS}</h3>
<p><!-- IF BIRTHDAY_LIST -->{L_CONGRATULATIONS}: <strong>{BIRTHDAY_LIST}</strong><!-- ELSE -->{L_NO_BIRTHDAYS}<!-- ENDIF --></p>
<!-- ENDIF -->
Nieuwste gebruiker:
<!-- IF NEWEST_USER -->
<h3>{L_STATISTICS}</h3>
<p>{TOTAL_POSTS} • {TOTAL_TOPICS} • {TOTAL_USERS} • {NEWEST_USER}</p>
<!-- ENDIF -->
Voormalig Support Teamlid
Allereerst bedankt voor je reactie.
En als je de website niet basseerd op phpBB/custom pages? Of moet je dan de code helemaal zelf gaan schrijven? (of is hier al iets voor geschreven?)
En als je de website niet basseerd op phpBB/custom pages? Of moet je dan de code helemaal zelf gaan schrijven? (of is hier al iets voor geschreven?)
Op het forum zelf is het al mogelijk.
viewonline.php
Als je een eigen site hebt dat verder niets met phpBB heeft te maken, zal je het script zelf moeten schrijven ja. Op het forum zelf hoef je alleen maar op "Wie is er online" te klikken
viewonline.php
Als je een eigen site hebt dat verder niets met phpBB heeft te maken, zal je het script zelf moeten schrijven ja. Op het forum zelf hoef je alleen maar op "Wie is er online" te klikken

Ik denk dat hij bedoelt dat je de statistieken onderaan hebtLucas schreef:Op het forum zelf is het al mogelijk.
viewonline.php

@jeroeni; je moet zelf scripten. Of je plaatst een aanvraag op het Prikbord, of iemand het voor je wilt doen. Dit is dan vaak wel tegen een betaling of een goede wederdienst

Inderdaad, die statistieken onderaan. Zijn dat niet enkel includes van andere php bestanden?
De codes uit mijn eerste reactie genereren deze. Je kan dus geen andere bestanden includen..
Of wacht.
Je kan een bestand maken die mijn codes bevat, en die includen. Maar dat lijkt me vrij lastig
Of wacht.
Je kan een bestand maken die mijn codes bevat, en die includen. Maar dat lijkt me vrij lastig

Maar is het niet zo dat ik die code alleen kan gebruiken in een PHPbb pagina? Ik heb het over de website zelf he.