Who's online op site

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
jeroeni

Who's online op site

Bericht door jeroeni » 20 mar 2008, 19:31

Goedenavond,

Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt maar kon het antwoord niet vinden. Ik wil op mijn site toevoegen dat je kan zien wie er online is, namelijk Who's online onderaan het forum.
Hoe kan ik dit apart op mijn site krijgen"?

Alvast bedankt!

Johan

Re: Who's online op site

Bericht door Johan » 20 mar 2008, 19:40

Als je je website hebt gebasseerd op phpBB (bijv. met Custom Pages) kan je onderstaande code erop zetten:

Online schema:

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_DISPLAY_ONLINE_LIST -->
    <!-- IF U_VIEWONLINE --><h3><a href="{U_VIEWONLINE}">{L_WHO_IS_ONLINE}</a></h3><!-- ELSE --><h3>{L_WHO_IS_ONLINE}</h3><!-- ENDIF -->
    <p>{TOTAL_USERS_ONLINE} ({L_ONLINE_EXPLAIN})<br />{RECORD_USERS}<br /> <br />{LOGGED_IN_USER_LIST}
    <!-- IF LEGEND --><br /><em>{L_LEGEND}: {LEGEND}</em><!-- ENDIF --></p>
<!-- ENDIF --> 

Verjaardagen:

<!-- IF S_DISPLAY_BIRTHDAY_LIST and BIRTHDAY_LIST -->
    <h3>{L_BIRTHDAYS}</h3>
    <p><!-- IF BIRTHDAY_LIST -->{L_CONGRATULATIONS}: <strong>{BIRTHDAY_LIST}</strong><!-- ELSE -->{L_NO_BIRTHDAYS}<!-- ENDIF --></p>
<!-- ENDIF --> 

Nieuwste gebruiker:

<!-- IF NEWEST_USER -->
    <h3>{L_STATISTICS}</h3>
    <p>{TOTAL_POSTS} &bull; {TOTAL_TOPICS} &bull; {TOTAL_USERS} &bull; {NEWEST_USER}</p>
<!-- ENDIF --> 
Voormalig Support Teamlid

jeroeni

Bericht door jeroeni » 20 mar 2008, 21:37

Allereerst bedankt voor je reactie.

En als je de website niet basseerd op phpBB/custom pages? Of moet je dan de code helemaal zelf gaan schrijven? (of is hier al iets voor geschreven?)

Lucas

Bericht door Lucas » 21 mar 2008, 00:56

Op het forum zelf is het al mogelijk.

viewonline.php

Als je een eigen site hebt dat verder niets met phpBB heeft te maken, zal je het script zelf moeten schrijven ja. Op het forum zelf hoef je alleen maar op "Wie is er online" te klikken :)

Johan

Bericht door Johan » 21 mar 2008, 09:20

Lucas schreef:Op het forum zelf is het al mogelijk.

viewonline.php

Als je een eigen site hebt dat verder niets met phpBB heeft te maken, zal je het script zelf moeten schrijven ja. Op het forum zelf hoef je alleen maar op "Wie is er online" te klikken :)
Ik denk dat hij bedoelt dat je de statistieken onderaan hebt :)

@jeroeni; je moet zelf scripten. Of je plaatst een aanvraag op het Prikbord, of iemand het voor je wilt doen. Dit is dan vaak wel tegen een betaling of een goede wederdienst :)

jeroeni

Bericht door jeroeni » 21 mar 2008, 09:45

Inderdaad, die statistieken onderaan. Zijn dat niet enkel includes van andere php bestanden?

Johan

Bericht door Johan » 21 mar 2008, 09:53

De codes uit mijn eerste reactie genereren deze. Je kan dus geen andere bestanden includen..

Of wacht.
Je kan een bestand maken die mijn codes bevat, en die includen. Maar dat lijkt me vrij lastig :mrgreen:

jeroeni

Bericht door jeroeni » 21 mar 2008, 14:00

Maar is het niet zo dat ik die code alleen kan gebruiken in een PHPbb pagina? Ik heb het over de website zelf he.

Gesloten