Enkele vragen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
mumin

Enkele vragen

Bericht door mumin » 24 feb 2008, 17:09

1. Soms merk ik dat de forum wat slomer wordt. Waar kan dit aan liggen?

2. Waar is de Cache voor? Hoor ik deze af en toe te legen of vaker, etc?

Tijdelijk zijn deze wel genoeg hoop ik :P

fulleffect
Contacteer:

Re: Enkele vragen

Bericht door fulleffect » 24 feb 2008, 17:12

1: dit ligt aan de server, of aan de internetsnelheid. hoe meer bezoekers, hoe meer dataverkeer hoe langzamer het zal gaan. het kan ook aan je eigen pc liggen... msn, je mailbox eventueel download programmas... kan veel redenen hebben dus ;-)

2: je cache zorgt ervoor dat je forum sneller wordt. er hoeft niet continu nieuwe informatie uit de database gehaald te worden dit verkleint dus het dataverkeer. als je grote wijzigingen doorvoerd (denk hier vooral aan modificaties;-) ) moet je je cache legen. of grote wijzigingen op je forum zelf (toevoegen van fora endergelijke) als je niks verandert hoef je deze dus niet te legen :-)

mumin

Bericht door mumin » 24 feb 2008, 17:58

Ik denk dat het dan aan de server ligt. Hosting2go.nl
Mijn pc heb ik dan géén programma's aan. Alleen de msn etc die niet aangemeld staan. Die kunnen mijn internet absoluut niet zo vertragen. Zowiezo andere websites werken sneller. Het kan ook zijn dat er meerdere leden online zijn op dat moment. Wat dan als er 1000leden online zijn? -,-
Zal de fora dat super sloom doen -,-

Lucas

Bericht door Lucas » 24 feb 2008, 18:04

Dat ligt aan de server ^^

Sommige servers kunnen enorm veel leden aan, sommige ook niet.

Gesloten