Forum uploaden met frontpage 2003 met serverextenties

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
drannel
Contacteer:

Forum uploaden met frontpage 2003 met serverextenties

Bericht door drannel » 11 mei 2007, 19:57

Support Template
  • Wat is het probleem?

ik heb mijn forum/mappen geupload met frontpage 2003 met serverextenties, dus niet met ftp (kan niet bijde),

Maar op het volgende punt kom ik niet verder:

Upload dus de gehele phpBB2 map inclusief alle sub-mappen en bestanden naar je webserver, meestal in een map die zoiets als public_html, httpdocs of www heet.
    Als het uploaden klaar is sluit dan de verbinding nog niet af, maar verander de chmod instellingen van het bestand phpBB2/config.php naar 777 (rwxrwxrwx). Dit kun je doen door op met de rechter muisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor Attributes/CHMOD en dan te wijzigen. Hierna kun je de FTP-verbinding afbreken en het programma sluiten.

Mijn host gemaild met dit probleem, antwoord:

Gewone bestanden dienen als rechten 0644 te hebben, directories dienen als rechten 0755 te hebben. Hogere rechten zijn *niet* nodig en worden ook niet getolereerd. Bij hogere rechten zal de webserver een "500 Internal Server Error" geven.

Aangezien de eigenaar van de processen die bestanden (be)schrijft ook eigenaar is van de bestanden zelf, zijn hogere rechten niet nodig.

Daarna mijn host gebeld:

Die heeft nog de rechten gecontroleerd maar wist het even niet, moest wat meer tijd hebben.

Nu vraag ik jullie weten jullie een oplossing voor het probleem.

GR:Drannel

Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: http://www.k1200sport.nl/forum
    Modifications op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie:
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Overige opmerkingen:

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 11 mei 2007, 22:14

Heb je de installatie al eens gedaan? anders is het onderste wat je nodig hebt...
Het hoeft niet per se, maar het wordt wel aangeraden.
Als je installeert zonder config.php te chmodden, wordt er na de installatie gevraagd of phpBB hem moet uploaden, of dat hij je het bestand laat downloaden en zelf uploadt.

drannel
Contacteer:

Bericht door drannel » 12 mei 2007, 00:08

BetaDevil schreef:Heb je de installatie al eens gedaan? anders is het onderste wat je nodig hebt...
Het hoeft niet per se, maar het wordt wel aangeraden.
Als je installeert zonder config.php te chmodden, wordt er na de installatie gevraagd of phpBB hem moet uploaden, of dat hij j
e het bestand laat downloaden en zelf uploadt.
Nee, zover ben ik nog niet gekomen.
Ik weet er niet zo veel van, s.v.p leg het me zo uit dat een leek als ik dit begrijpt.
Ik ben toen niet voor niks naar naar forumup gegaan, omdat dat ik dat zelfs nog kon (instaleren).
,maar die hebben nu die van die super iritante reclame.

GR:Dranell.

Frank

Bericht door Frank » 12 mei 2007, 01:52

vul het support template eerst een helemaal in ;)
Een discussie van een idioot winnen is onmogelijk. Hij haalt je neer tot op zijn niveau en daar pakt hij je op ervaring.

drannel
Contacteer:

Bericht door drannel » 12 mei 2007, 10:20

Bedankt voor jullie reakties :thumb: , en vooral voor jullie geduld.

Wat is het probleem?
Ik wil een eigen forum op mijn server zetten.
Ik heb de mappen geupload naar mijn server.
Ik doe dit met microsoft frontpage 2003 en gebruik server extensies.
Dus kan het niet met het ftp programma doen.
Maar bij het volgende wat ik moet doen kom ik niet verder:

Als het uploaden klaar is sluit dan de verbinding nog niet af, maar verander de chmod instellingen van het bestand phpBB2/config.php naar 777 (rwxrwxrwx). Dit kun je doen door op met de rechter muisknop op het bestand te klikken en te kiezen voor Attributes/CHMOD en dan te wijzigen. Hierna kun je de FTP-verbinding afbreken en het programma sluiten.

Ik kan daar niks in veranderen.

Maar ik kom ook niet op het installatie scherm om verder te kunnen gaan met installeren.

Wanneer ontstond het probleem?
Bij het volgende wat ik nog moest doen:

Adres van je forum:
http://www.k1200sport.nl/forum, (hier moet het nieuw forum komen)
http://k1200sportforum.forumup.nl/index ... sportforum mijn huidig forum van Forumup.

Modifications op je forum:
Zo ver ben ik nog niet

Huidige stijl:
Heb ik nog niet.

phpBB versie:
phpBB 2.0.22 via http://www.phpbb.nl/index.php?pag=installeren

Waar is je forum gehost:
Bij digitalus.nl

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Nee.

Overige opmerkingen:

Afbeelding

Inhoud van de map forum.

Afbeelding

Inhoud van de map forum/pHpBB2

Afbeelding

Met rechter muis klik op config.php dan eigenschappen.

Afbeelding

Eigenschappen config.php.

drannel
Contacteer:

Bericht door drannel » 12 mei 2007, 17:23

Let op: Het is tegen de regels om je topic binnen 24 uur boven aan de lijst te brengen, doe dit dus alleen als je er een goede reden voor hebt!
Dit is niet mijn bedoeling.

:thumb: Het is me gelukt ik krijg nu het instalatie scherm.

Maar dan dient zich het volgende pronbleem weer aan:
Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /var/www/html/forum/phpBB2/db/mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /var/www/html/forum/phpBB2/db/mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
GR:Drannel.

Everbody is fast on a bike, but those who coming home they are the real champions.

Gesloten