Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
-
jpwid
Bericht
door jpwid » 22 mar 2006, 20:10
Support template:
- Wat is het probleem? Forum is aan upgrade toe, maar weet niet hoe
Wanneer ontstond het probleem?vanmorgen toen forum werd gehacked
Adres van je forum: http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/index.php
Geïnstalleerde mods: geloof geen
phpBB versie: 2.0.8
Heb je gezocht naar een antwoord? Ja op site en forum
Vraag:
Vanmorgen is mijn forum gehacked. Na wat hulp is het me wel nog gelukt om het forum te herstellen, maar het is me duidelijk geworden dat er snel geupgrade moet worden. Mijn vraag is alleen: Hoe?
Heb vanalles op de site gelezen, maar overal staat iets anders.
Hoe kom ik van versie 2.0.8 op zo'n makkelijk mogelijke manier naar versie 2.0.19? Welke bestanden moet ik daarvoor downloaden? en moet ik van 8 naar 9 naar 10 enz.. tot 19 ?
Alvast heel erg bedankt voor wie me kan helpen!!
gr Jean-Paul
-
Raimon
-
Contacteer:
Bericht
door Raimon » 22 mar 2006, 20:13
Ligt er aan heb je veel aanpassingen (mods) op je forum staan.
Wellicht kun je even dit artikel lezen :
Update van je phpBB fora
-
ronaldgenders
Bericht
door ronaldgenders » 22 mar 2006, 21:20
Hallo Raimon,
Hier even een berichtje van de eigenaar van het Ooglasertrefpunt forum. Het eerste bericht (van jpwid) is van de designer van de Ooglasertrefpunt website. We willen allebei het forum updaten maar komen niet door de bulk van informatie heen over hoe dit nou moet. We hebben allebei het forum niet zelf geinstalleerd. De persoon die dat heeft gedaan werkt momenteel niet meer mee aan het project.
Hoe kom je er nou achter of je mods geinstalleerd hebt? Het Ooglasertrefpunt Forum is indertijd door iemand anders geinstalleerd en zelf had/heb ik er geen verstand van dus ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee of er mods geinstalleerd zijn.
Wat is dan de gemakkelijkste manier om toch de updates geinstalleerd te krijgen?
Is het werkelijk nodig om alle regels handmatig te moeten vervangen? (zoals beschreven is in het artikel wat je hierboven hebt aangegeven). Dat kost toch enorm veel tijd als je moet upgraden van versie 8 naar 19???? En om dan nog maar niet te spreken over de foutgevoeligheid want de kans dat er ergens iets mis gaat is natuurlijk wel heel erg groot.
Ronald