Hulp gevraagd voor installeren van mods
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Nu wil ik dus eerst proberen de mod proberen om een subforum te krijgen. Nu moet ik dus eerst dat met SQL doen. Nu staat er in de uitleg, dat je het bestand moet plaatsen in de phpbb map, maar welke map is dat ? Want ik zie nergens geen phpbb map staan in de ftp.
Wat er bij mij staat is het volgende :
de naam van het forum
map domains met een plusje er voor
map mail
map public_html
Moet dat bestand soms in de map forum, die onder domains staat ?
Wat er bij mij staat is het volgende :
de naam van het forum
map domains met een plusje er voor
map mail
map public_html
Moet dat bestand soms in de map forum, die onder domains staat ?
Het kan ook zijn dat er bij de mod een volledig script is om de database aan te passen, dit zal dan bijvoorbeeld db_install.php heten:
Code:
#
#-----[ SQL ]------------------------------------------
#
run db_install.php
Hiermee is het de bedoeling dat je het bestand upload naar je phpBB map en vervolgens in je webbrowser het adres intypt waardoor het script "gerund" wordt.
bijvoorbeeld: http://www.jouwdomein.nl/phpBB/db_install.php
Verwijder direct na het runnen dit script weer, zodat het niet nogmaals (door anderen) gerund kan worden.
je moet dit bestand in de root van je forum plaatsen.
Dus daar waar bv index.php staat.
Als je dat daar hebt geupload, dan roep je dit bestand aan met je internet explorer.
Dan krijg je als alles goed is een scherm met de melding dat de db-installatie succesvol is uitgevoerd.
Staan hier ergens foutmeldingen dan kan je best deze meldingen hier posten, zodat we je hiering kunnen helpen.
Zijn er geen foutmeldingen dan moet je de file db_install.php weghalen op je site (deze is dan niet meer nodig)
als je de code-veranderingen hebt doorgevoerd en de aangepaste files allemaal hebt geupload, dan moet alles werken.
Suc6
Dus daar waar bv index.php staat.
Als je dat daar hebt geupload, dan roep je dit bestand aan met je internet explorer.
Dan krijg je als alles goed is een scherm met de melding dat de db-installatie succesvol is uitgevoerd.
Staan hier ergens foutmeldingen dan kan je best deze meldingen hier posten, zodat we je hiering kunnen helpen.
Zijn er geen foutmeldingen dan moet je de file db_install.php weghalen op je site (deze is dan niet meer nodig)
als je de code-veranderingen hebt doorgevoerd en de aangepaste files allemaal hebt geupload, dan moet alles werken.
Suc6

Thanxxx Ukkepuk, dat met die SQL dat is gelukt.. er kwam toch geen foutmelding in ieder geval. Ik moet zeggen dat ik wel angst had dat het mis zou gaan hoor. Maar nu verder, om die subforums te krijgen.
Ik wil die pseudo_subforums_106 erop zetten.
Nu staat er dit in de readme:
Dan zit er trouwens maar 1 bestand in de zip wat ik moet toevoegen.
Dat is het : pseudo_subforums106.mod
Maar waar moet ik dat ergens plaatsen ?? Ik heb al zitten zoeken of er ergens een map is waar nog bestanden staan met .mod erachter, maar die zie ik toch niet staan.
Sorry voor als ik domme vragen stel hoor
Ik wil die pseudo_subforums_106 erop zetten.
Nu staat er dit in de readme:
Moet ik hier nu nog iets mee doen, of is dat nu al in orde met die index wat ik via die SQL heb moeten doen ?##********IMPORTANT *****
## Execute this query from phpMyAdmin because Easy Mod can't handle it for some reason
##
## ALTER TABLE `phpbb_topics` ADD INDEX (topic_last_post_id);
Dan zit er trouwens maar 1 bestand in de zip wat ik moet toevoegen.
Dat is het : pseudo_subforums106.mod
Maar waar moet ik dat ergens plaatsen ?? Ik heb al zitten zoeken of er ergens een map is waar nog bestanden staan met .mod erachter, maar die zie ik toch niet staan.
Sorry voor als ik domme vragen stel hoor

kan je eens een link posten naar deze mod?
Dan kan ik beter volgen wat er allemaal staat.
Je zegt dat er maar 1 file staat in de zip file, en waar heb je de txt-file dan vandaan?
Normaal staat in de txt-file precies wat je moet doen, daarom dat ik de txt-file even wil zien.
Die SQL die er staat is enkel als je de mod met easymod gaat installeren. Indien je de db_install.php draait is dit niet meer nodig.
Dan kan ik beter volgen wat er allemaal staat.
Je zegt dat er maar 1 file staat in de zip file, en waar heb je de txt-file dan vandaan?
Normaal staat in de txt-file precies wat je moet doen, daarom dat ik de txt-file even wil zien.
Die SQL die er staat is enkel als je de mod met easymod gaat installeren. Indien je de db_install.php draait is dit niet meer nodig.
Ja, dat text bestand dat staat er ook wel in hoor. Maar bedoelde maar 1 bestand, waar je dus verder iets mee moet doen na die SQL.
Hier staat die MOD: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=279979
Deze mod raadde Paulus aan in dit topic, http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=19438
Hier staat die MOD: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=279979
Deze mod raadde Paulus aan in dit topic, http://www.phpbb.nl/viewtopic.php?t=19438
het bestand "pseudo_subforums106.mod" moet je openen met wordpad.
Hier staat de volledige uitleg in hoe de mod uitgevoerd moet worden.
Ikzelf heb dit nog nooit gezien dat de beschijving in een .mod-file staat.
Meestal staat dit in een txt-file.
Maar enfin hier is het iets anders, maar toch weer hetzelfde
Hier staat de volledige uitleg in hoe de mod uitgevoerd moet worden.
Ikzelf heb dit nog nooit gezien dat de beschijving in een .mod-file staat.
Meestal staat dit in een txt-file.
Maar enfin hier is het iets anders, maar toch weer hetzelfde

nou, ik heb alles gedaan, ik heb geen foutmeldingen gehad.
Maar al mijn onderwerpen zijn weg, alleen de hoofdcategorienamen stonden er nog.
Als ik dan het adminpanel in ging, dan stond er voor al mijn onderwerpen ERROR.
Ik heb dan alles maar weer terug geplaats, de originele, en alles is weer gewoon terug in orde.
Maar nu, hoe ga ik het werkend krijgen ? Waar ligt het aan dat die error er staat in het adminpanel ?
Edit: in de pseudo_subforum.mod staat er als eerste dit :
Maar al mijn onderwerpen zijn weg, alleen de hoofdcategorienamen stonden er nog.
Als ik dan het adminpanel in ging, dan stond er voor al mijn onderwerpen ERROR.
Ik heb dan alles maar weer terug geplaats, de originele, en alles is weer gewoon terug in orde.
Maar nu, hoe ga ik het werkend krijgen ? Waar ligt het aan dat die error er staat in het adminpanel ?
Edit: in de pseudo_subforum.mod staat er als eerste dit :
Wat moet ik hier mee doen ? want dit stukje dat begreep ik niet.#-----[ SQL ]-------------------------------------------------
#
# If your phpbb table prefix is different, then change it to
# reflect the correct one.
#
#
ALTER TABLE `phpbb_forums` ADD attached_forum_id MEDIUMINT(8) DEFAULT '-1' NOT NULL;
thanxx Bee, maar dat had ik allemaal al gelezen, en dat met die SQL dat had ik ook al gedaan, dat was goedgegaan ook, geen foutmeldingen. Zie mijn voorgaande berichten.
Nu is het alleen, dat toen ik dat met die SQL had gedaan, dat ik niet direct al die andere bestanden heb kunnen doen. Heb dat pas 2 dagen later kunnen doen. Komt het daar misschien door ?
Moet ik dat met die SQL dan misschien weer opnieuw doen, en dan direct daarachter al die bestanden die ik gewijzigd heb, terug plaatsen ?
Nu is het alleen, dat toen ik dat met die SQL had gedaan, dat ik niet direct al die andere bestanden heb kunnen doen. Heb dat pas 2 dagen later kunnen doen. Komt het daar misschien door ?
Moet ik dat met die SQL dan misschien weer opnieuw doen, en dan direct daarachter al die bestanden die ik gewijzigd heb, terug plaatsen ?
de sql instructie is om je database aan te passen en hoeft maar 1 keer uitgevoerd te worden.
Dat je dan je bestanden nog niet hebt aangepast hoeft geen probleem te zijn, omdat er dan nog niet naar dit specifiek deel van de database gevraagd wordt.
Wel moet je alle aangepaste bestanden in 1 keer uploaden, anders kan je fouten krijgen.
loop de mod stap voor stap door, en als je alles aangepast hebt alles in 1 keer uploaden.
Dat je dan je bestanden nog niet hebt aangepast hoeft geen probleem te zijn, omdat er dan nog niet naar dit specifiek deel van de database gevraagd wordt.
Wel moet je alle aangepaste bestanden in 1 keer uploaden, anders kan je fouten krijgen.
loop de mod stap voor stap door, en als je alles aangepast hebt alles in 1 keer uploaden.