[MOD] Simple Text Logger

Zelf bezig aan een modificatie? Wij kijken graag mee..
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Lontronics

[MOD] Simple Text Logger

Bericht door Lontronics » 02 mar 2005, 18:53

Omdat ik graag wilde weten wie er op mijn forum welke topics bezoekt etc... en ik bovendien wel benieuwd was naar de gebruikte browser en eventuele bots heb ik een eenvoudige logger op basis van een tekstfile gemaakt. Dit is dus niet bedoeld voor grote forums met duizenden bezoekers aangezien het tekstbestand dan al snel een behoorlijk formaat zal hebben.
E.e.a. is afgeleid van een aantal oude mod's die circuleren, echter uiteindelijk is daar dus niet meer van overgebleven i.v.m. andere wensen, oude php-code etc....

Meer info: http://www.lontronics.nl/forum/viewtopic.php?t=8

Let wel:
Het was eigenlijk niet mijn bedoeling er een echte mod van te maken.
Het zal dus best zijn dat er bepaalde zaken niet helemaal volgens de officiele phpBB richtlijnen gedaan is.
Ik gebruik bijvoorbeeld geen template en de vertalingen staan in settings.php in plaats van het gebruikelijke lang_main.php bestand.
Maar mocht je hem willen gebruiken, be my guest ;)

Groeten,
Jan
Laatst gewijzigd door Lontronics op 18 jun 2006, 12:57, 12 keer totaal gewijzigd.

RobinTown
Berichten: 726
Lid geworden op: 17 jan 2004, 17:28
Contacteer:

Bericht door RobinTown » 02 mar 2005, 21:40

als ik het goed begrijp wordt er van iedereen die op het forum komt een regel gemaakt in een bestand? Hoe groot zal dat bestand dan wel niet worden :S

Lontronics

Bericht door Lontronics » 02 mar 2005, 21:42

Dit is ook niet bedoeld voor druk bezochte forums.

20 regels, dus 20 topicbezoeken is ongeveer 1.5kb.

Heb je dus bijv. een forum met 1000 topicbezoeken per dag dan praat je over 75kb.

Jan.

Gebruikersavatar
hotrid
Berichten: 452
Lid geworden op: 24 jun 2003, 14:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Bericht door hotrid » 02 mar 2005, 21:46

Idd...als je een klein forum hebt is het wel leuk maar als het al snel wat groter wordt is het vrij nutteloos...

Gebruikersavatar
Wout -- w00t
Berichten: 815
Lid geworden op: 07 jan 2005, 12:57
Locatie: Eindhoven, NL

Bericht door Wout -- w00t » 02 mar 2005, 21:52

Je gebruik de functie echo, maar dat kun je beter niet doen. Doe het in lang_main.php ;)
Geeft geen support aan fora´s zonder copyright

LoYaL
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 okt 2004, 19:20
Contacteer:

Bericht door LoYaL » 02 mar 2005, 22:16

:thumb:
http://www.rappersonline - voor al je online rapmovies + downloads !

Lontronics

Bericht door Lontronics » 03 mar 2005, 10:09

Hallo Wout,

Ik heb idd overwogen om de tekstblokken in lang_main te zetten. Het voordeel hiervan is dat je ook eenvoudig div. vertalingen kunt maken.
Echter, zoals ik al aangaf, het was eigenlijk niet mijn bedoeling er een officiele mod van te maken, het was puur een logfunctie voor eigen gebruik.
En omdat ik het simpel wilde houden heb ik er daarom voor gekozen alles in 1 file te zetten. Ik had er bijvoorbeeld ook nog een template aan kunnen hangen...

Maar wie weet pas ik de boel nog wel aan, ik zit nl. nog vol met ideeen ;)

Groeten,
Jan.

Gebruikersavatar
Wout -- w00t
Berichten: 815
Lid geworden op: 07 jan 2005, 12:57
Locatie: Eindhoven, NL

Bericht door Wout -- w00t » 03 mar 2005, 13:26

fast sjonny schreef:Hallo Wout,

Ik heb idd overwogen om de tekstblokken in lang_main te zetten. Het voordeel hiervan is dat je ook eenvoudig div. vertalingen kunt maken.
Echter, zoals ik al aangaf, het was eigenlijk niet mijn bedoeling er een officiele mod van te maken, het was puur een logfunctie voor eigen gebruik.
En omdat ik het simpel wilde houden heb ik er daarom voor gekozen alles in 1 file te zetten. Ik had er bijvoorbeeld ook nog een template aan kunnen hangen...

Maar wie weet pas ik de boel nog wel aan, ik zit nl. nog vol met ideeen ;)

Groeten,
Jan.
Waarom post je het dan als je het voor eigen gebruik wil?
Geeft geen support aan fora´s zonder copyright

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Bericht door Bee » 03 mar 2005, 13:26

Je weet nooit of je er iemand anders mee blijmaakt :D
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Rico
Berichten: 2185
Lid geworden op: 23 okt 2003, 18:45
Contacteer:

Bericht door Rico » 03 mar 2005, 13:27

Omdat andere het misschien ook willen gebruiken, maar het niet zo uitgebreid hoeft.
Guess who's back..

Gebruikersavatar
Wout -- w00t
Berichten: 815
Lid geworden op: 07 jan 2005, 12:57
Locatie: Eindhoven, NL

Bericht door Wout -- w00t » 03 mar 2005, 13:40

Het zou toch beter zijn als de NL woorden in lang_main.php komen. ;)
Geeft geen support aan fora´s zonder copyright

XP-Rene
Berichten: 2168
Lid geworden op: 01 dec 2004, 19:33
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 03 mar 2005, 14:08

@ fast sjonny:
Ik heb hem zelf even geinstalleerd, en hij werkt wel goed, mijn forum is niet zo druk bezocht, dus kan het wel.

1 klein puntje van kritiek: Het is niet alleen de map "data" die op 777 ge-chmod moet worden, maar het logfile en html file moeten ook op 777 ge-chmod worden, anders laat ie de logs niet zien, voor de rest vindt ik het :thumb:

THANKS!

*EDIT*
Bij het leegmaken van het logbestand wordt de melding "log verwijderen" getoond. Dit kan enigzins verwarrend zijn, zou het niet beter zijn om hier "log leegmaken" van te maken?

*EDIT2*
Heb het zelf al verandert :)
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 03 mar 2005, 17:00

@Wout;
Zoals al door anderen vermeld; je weet nooit of je er iemand anders mee blijmaakt ;)
En w.b. lang_main.php, je hebt gelijk dat het fraaier is, maar dit is simpeler. En dat was de insteek. Maar wie weet pas ik het nog wel eens aan ;)

@XP-Rene;
Ik was begonnen met 'logfile' verwijderen en heb dat ingekort. In feite wordt de file ook verwijderd, niks meer en niks minder. Maar je hebt gelijk, in het menu is het duidelijker als er wordt gezegd 'log leegmaken'. Ik zal het bij mijzelf en in de 'mod' ook aanpassen.
De html-file hoeft geen chmod 777 te hebben, het gaat alleen om de directory data en de file 'logfile'.
Leuk om te horen dat het ook bij jouw werkt trouwens :D :D :D

Groeten,
Jan

Lontronics

Bericht door Lontronics » 04 mar 2005, 12:26

Gezien de reacties heb ik een aantal aanpassingen doorgevoerd.
De teksten nog niet in lang_main.php en nog geen templates, verder denk ik wel een aantal verbeteringen.

Jan.

XP-Rene
Berichten: 2168
Lid geworden op: 01 dec 2004, 19:33
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 04 mar 2005, 15:45

Wat voor aanpassingen en verbeteringen? Misschien dat ik dan maar moet gaan updaten...
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Lontronics

Bericht door Lontronics » 04 mar 2005, 16:11

FF de eerste post doorlezen ;)

- logbestand in formaat ongeveer gehalveerd
- volgnr voor de logging regels
- username en topicname haal ik nu o.b.v. het userid en topicid uit de database
- de tekstaanpassingen zoals in deze thread zijn voorgesteld
- aantal browsers uitgebreid (bijv. Firefox o.b.v. versienr.)

Alhoewel het zoals ik in de eerste post aangaf niet de bedoeling was om hier een echte mod van te maken denk ik er ook nog over om toch te gaan werken met templates en het lang_main.php taalbestand.
Vervolgens denk ik erover om dan ook de logging te verdelen over div. pagina's. Dus niet wanneer je 1000 loggingregels hebt 1 lange lijst, maar verdeeld over een paar pagina's.
Voorlopig echter de genoemde aanpassingen ;)

Groeten,
Jan.

Mandrake Linux
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 jan 2004, 22:41
Contacteer:

Bericht door Mandrake Linux » 05 mar 2005, 14:42

kun je er ook een add ing van maken
dat ie ook op slaat wie er allemaal op de index is geweest ?

Lontronics

Bericht door Lontronics » 05 mar 2005, 15:31

Op zich zou dit wel kunnen, alleen ik maak nu gebruik van het topic_id om te kijken waar dat de gebruiker zit. Als je ook de index en de forumdelen zou willen weten, dus niet alleen de echt bezochte topics maar ook de index etc..., dan red je het niet alleen met de topic_id maar heb je ook de forum_id nodig.
Als het je niet uitmaakt in welk forumdeel men is geweest, dus puur wel/ niet forum bezocht en evt. de topic_id wanneer men daadwerkelijk een topic heeft bekeken, dan zou je de controle op topic_id weg kunnen halen.

In de mod staat in de toevoeging voor page_header.php onderaan:

Code: Selecteer alles

if($topic_id != '')
{
	$log  = "$x1|$x2|$ipnr|$usrid|$topic_id|$browser\n";
	@fwrite($logfile, "$log");
	@fclose($logfile);
}
Als je dit vervangt door:

Code: Selecteer alles

$log  = "$x1|$x2|$ipnr|$usrid|$topic_id|$browser\n";
@fwrite($logfile, "$log");
@fclose($logfile);
Dan slaat hij alle bezoeken op, echter zonder forum_id dus je weet niet in welk forumdeel de bezoeker is geweest.
Bij het bekijken van de logging zal je bij de topic-rij dus regelmatig niets zien omdat er geen topic bekeken is.
Als je echt zou willen weten in welk forumdeel de bezoeker is geweest dan moet er een veld extra in het loggingbestand komen.

Groeten,
Jan

Mandrake Linux
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 jan 2004, 22:41
Contacteer:

Bericht door Mandrake Linux » 05 mar 2005, 15:35

Dan slaat hij alle bezoeken op, echter zonder forum_id dus je weet niet in welk forumdeel de bezoeker is geweest.
Bij het bekijken van de logging zal je bij de topic-rij dus regelmatig niets zien omdat er geen topic bekeken is.
Als je echt zou willen weten in welk forumdeel de bezoeker is geweest dan moet er een veld extra in het loggingbestand komen.
zouw je dit kunnen maken :D ? :oops:

Lontronics

Bericht door Lontronics » 05 mar 2005, 15:40

Tja, dat is nou precies waarom ik er geen officiele mod van wilde maken ;)

Maar als je ff geduld hebt dan zal ik er deze week wel een keer naar kijken.
Op zich is de uitbreiding op de logging supersimpel, alleen moet er ook ff een kolom bijkomen in het adminbestand OF in de kolom waar de topicbeschrijving staat moet ook de verwijzing naar het forumdeel komen.

Ik beloof niks, maar zal er wel even naar kijken deze week.

Groeten,
Jan

Gesloten