Dat veranderd de zaak ja.. Dat wist ik nietmosymuis schreef:Hij draait een eigen thuis server, het lijkt me sterk dat hij een open FTP server heeft draaien die toegang geeft tot die website.-=|Rik|=- schreef:En hoevaak komt het wel niet voor dat iemand overal hetzelfde wachtwoord voor gebruiktmosymuis schreef:Hij heeft anders ook toegang gehad tot de server zelf, anders is het niet mogelijk geweest zijn overall_header aan te passen.
phpBB.nl Awards 2004 | De Poll!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
-=|Rik|=- kan schadelijk zijn voor de gezondheid.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
Krijg toch allemaal de kolere, val voor mijn part allemaal dood.
- Menace2Society
- Menace2Society
Ik ben voor die van Donny gegaan. Geen sprecial rede, er waren een aantal hele mooie forums waarvan er ook een gedeelte was dat ook nog eens functioneel was (wat niet totaal onbelangrijk is!).
De keuze is TE ruim eigenlijk...
Wat ik wel vreemd vind is:
Forum Azoelen
17% [ 14 ]
En dat er andere sites zijn, die mooier en functioneler zijn, die minder stemmen hebben...
De keuze is TE ruim eigenlijk...
Wat ik wel vreemd vind is:
Forum Azoelen
17% [ 14 ]
En dat er andere sites zijn, die mooier en functioneler zijn, die minder stemmen hebben...
Vind ik niet vreemd. Hier zei ik al wat ik erover denk.Menace2Society schreef:Wat ik wel vreemd vind is:
Forum Azoelen
17% [ 14 ]
Precies, daarom ik denk ook dat Bramfan kwaad bloed heeft gezet bij een bekende van hem. Of het moet zo zijn dat meneer BIX iets teveel vrije tijd heeft.Menace2Society schreef:Maar dan nog is er iemand die een hekel aan hem heeft... een bekendeAnders verknaai je geen onbeduidend forum toch? Wat is de lol daarvan?
- Bas
- Contacteer:
Dit is niet gehacked als ik het zo zie, meer iemand die zijn wachtwoord te pakken heeft gekregen en de boel eens even leuk heeft zitten aanpassen, blijft wel *beep* zoiets 8)[/quote]jh0nny schreef: Dat denk ik ook niet, anders neemt iemand immers niet zoveel moeite om een forum met 13 leden zo aan te pakken.Hij draait nota bene 2.0.11, dus daar heeft het niet aan gelegen.
Mwa... Hij geeft het wachtwoord ook aan iedereen...
Het is een heel oud ding...
.Bas Hosting, gratis hosting met FTP, PHP en MySQL | viennaCMS, simpel flexibel open source CMS
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Hoe ban je tegenwoordig? 'Deny' bij alle rechten!
Ondertussen doet phpBBExtreem het wel weer. Het probleem is alleen, iedereen die bij hem hosting heeft, weet het wachtwoord van de gebruiker root in de database. Dat geeft hij namelijk aan iedereen, omdat de gebruikers anders allemaal permissiefouten krijgen.bast schreef:Mwa... Hij geeft het wachtwoord ook aan iedereen...jh0nny schreef:Dit is niet gehacked als ik het zo zie, meer iemand die zijn wachtwoord te pakken heeft gekregen en de boel eens even leuk heeft zitten aanpassen, blijft wel *beep* zoiets 8)Dat denk ik ook niet, anders neemt iemand immers niet zoveel moeite om een forum met 13 leden zo aan te pakken.Hij draait nota bene 2.0.11, dus daar heeft het niet aan gelegen.
![]()
Het is een heel oud ding...
Nu vermoed ik alleen dat als ik mijn ftpprogramma opstart, en ik als gebruiker Stefan of pre3, en datzelfde rootwachtwoord invoer, dat ik voor de database weet, dat ik dan in principe al bij zijn bestanden.
Om dat vervolgens te gaan dreigen met het versturen van Abuse mailtjes naar de providers van de gebruikers die geregistreerd zijn op phpBBExtreem, zoals ik hoorde dat dat bij bast is gebeurd, vind ik ook een erg vreemde actie.
Zowieso denk ik ook dat de meeste gebruikers hier niet zo'n hoge pet van hem ophebben.
... Maar ik modereer (nog) niet.