Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Zelf bezig aan een extensie? Wij kijken graag mee..
Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 10 jul 2018, 07:47

Progresso schreef:
09 jul 2018, 20:41
De extensie werkt heel mooi. Artikelen worden keurig doorgeplaatst naar het forum. Complimenten ook van de auteur van de blogs.
Dankjewel! :)
Progresso schreef:
09 jul 2018, 20:41
Het brengt me overigens nog wel op een oude wens. Als het artikel nu wordt geplaatst dan is de avatar leeg. Het zou wel heel mooi zijn als hier automatisch de avatar van de auteur zou komen te staan, of nog mooier het eerste plaatje uit het blog, zeg maar de featured image.
Dat laatste wordt erg lastig, omdat je nooit weet of en zo ja wat voor afbeelding er dan in staat. Het is vast wel te maken maar dan ga je heel veel mitsen en maren moeten afvangen waarbij ik die op voorhand allemaal niet kan voorzien.

Dat de avatar leeg is komt volgens mij simpelweg doordat de auteur "Redactie" geen avatar heeft. Het werkt eigenlijk zo:
  1. Bij de feed voer je in het beheerderspaneel een "Feed gebruiker id" in. Jij hebt daar zo te zien 4375 oftewel Redactie.
  2. Bij het plaatsen van de feed in cmBB wordt die gebruiker ook als auteur vermeld.
  3. Vanwege voornoemde moeilijkheid heb ik ingesteld dat bij feeds standaard de optie '-gebruik avatar-' gebruikt wordt.
  4. Gebruiker "Redactie" heeft geen avatar, dus wordt een lege avatar getoond
Als je dus voor deze feed de gebruiker van een avatar zou voorzien of een gebruiker naar keuze met avatar zou selecteren ben je volgens mij al een heel eind.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 10 jul 2018, 16:56

Met die avatar gaat wel werken. Die "featured image" is natuurlijk iets gecompliceerder. Ik heb een andere feed (die van Brazzil.com) en daar staan de images weer ergens in de Wordpress template. Dus dat wordt inderdaad een gebed zonder einde.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 31 aug 2018, 18:09

Om de een of andere reden komen nu alleen maar de uittreksels op zowel de blogsectie als op het forumgedeelte. Ik heb de text limit op nul gezet en de cache geflushed. Ik heb ook nog even geprobeerd om een tekstlengte van 5000 woorden te nemen, maar ook dan blijft er een uittrekseltje staan van het bericht. Het staat nu weer op "nul".

Veel andere settings zijn er niet, dus ik ben even benieuwd wat ik nu over het hoofd zie.

Door vakantie heb ik even een paar weken niet echt actief gekeken, maar de auteur van de stukjes maakte mij er op attent.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 31 aug 2018, 21:31

Is de feed zelf misschien veranderd?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 31 aug 2018, 22:16

Uitsluitend de automatische updates van de Wordpress sites en al die plugins die daar in meedraaien. Maar met die RSS feeds is zover wij kunnen nagaan niets verandert.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 31 aug 2018, 22:23

Ik hoor net dat het Thema gewijzigd is. daar zal wel het probleem zitten. De feed zit er volgens mij wel identiek uit:

https://brazilienieuws.online/feed/

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 31 aug 2018, 22:31

We gaan even de instellingen aanpassen van de Wordpress-site zodat het eerste artikel volledig wordt gepubliceerd. Volgens mij lost dat het probleem op.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 02 sep 2018, 19:23

Helaas, dat heeft niet het beoogde effect.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 03 sep 2018, 09:24

Ik heb even naar de feed gekeken, maar die heeft alleen maar uittreksels. En kort gezegd kan ik niet iets uit de feed halen wat er niet in zit. Stap 1 is dus zorgen dat die feed klopt.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 03 sep 2018, 13:15

Ja, dat vermoeden had ik al. Weet jij of er plugins zijn die zeg maar de standaard theme feed-settings overrulen en zorgen dat de hele feed beschikbaar komt?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 03 sep 2018, 13:31

Nee, eigenlijk niet. Maar ik doe dan ook al een paar jaar niet zoveel meer met Wordpress, dus wat dat betreft ben ik ook niet je beste bron. Beter kun je dan bij een Wordpress support forum te rade gaan. Lijkt me sterk dat je de enige bent met het probleem.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 03 sep 2018, 13:37

Ik ga dat wel even uitzoeken. Ik ben ook al een tijdje niet meer bezig met Wordpress.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 03 sep 2018, 15:25

We hebben de oplossing gevonden:
Built-in ways to customize feeds
The easiest way to customize your feeds is by using the built-in options that WordPress provides. Probably these are familiar to most of us, but they're worth mentioning along with some of their pros and cons:

Full-text or Summary feed?
If you visit Settings ▸ Reading Settings, you can choose whether to syndicate your complete posts or only the excerpt. Note: does not apply to comment feeds, which always display comments in their entirety. Delivering partial-feeds is a good way to prevent content-scraping, while delivering full-feeds makes it easier for your readers to stay current (i.e., they don't have to visit your site, which may be another reason to use partial feeds).
Wellicht raadzaam om dit in de handleiding te vermelden.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Ger » 04 sep 2018, 09:07

Ok, dus het werkt nu weer goed?
Progresso schreef:
03 sep 2018, 15:25
Wellicht raadzaam om dit in de handleiding te vermelden.
Nja, het gaat een beetje ver om in de Feed Post Bot een handleiding op te nemen voor alle CMS of Blog pakketten (of specifieke RSS systemen) over hoe je feeds moet managen. Ook al omdat het gros van de Feed Post Bot gebruikers juist totaal geen invloed heeft op de feeds die ze ophalen.

Iets met schoenmaker en een leest ;)

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Wordpress artikelen automatisch importeren in cmBB plugin

Bericht door Progresso » 04 sep 2018, 10:20

Ja. Het einde is zoek.

Plaats reactie