Premium themes gezocht

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Plaats reactie
tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 17 jan 2017, 10:05

Hallo :)

Ik ben op zoek naar premium themes voor PhpBB.

De bekende plekken ken ik (denk ik):
-Themeforrest
-Rocket theme
-Comboot (premium versie nog niet verkrijgbaar)

Maar zijn er meer/andere plekken waar ik premium PhpBB themes kan vinden?

Bedankt alvast :)!

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door El torro » 17 jan 2017, 10:45

En over welke phpbb versie spreek je?

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 17 jan 2017, 11:59

Sorry vergeten... PhpBB 3.2

PS. Maakt dat uit? Themes krijgen toch upgrades?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door El torro » 17 jan 2017, 12:01

In 3.2 werkt er geen enkele 3.1 stijl of theme !!!!

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 17 jan 2017, 12:06

Ik heb toch echt 3.2 geïnstalleerd met NL taalpakket. Van deze site gedownload.

Het standaard theme werkt net als Comboot (even snel getest) en op Themeforrest kun je bij een demo kiezen tussen 3.1 en 3.2

Even los van alle versies. Zijn er nog andere plekken waar ik premium themes kan vinden? Dit was mijn echte vraag ;)

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door Ger » 17 jan 2017, 12:25

Als ik mij niet vergis is RocketTheme gestopt met phpBB ondersteuning. De stijlen die ze aanbieden zijn ontworpen voor phpBB 3.1 en zullen daarom niet goed werken op phpBB 3.2.

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 17 jan 2017, 16:14

Ik heb Rocket Theme hierover al een mailtje gestuurd met wat vragen. Onder andere over versie(s), updates, ondersteuning en live demos (die werken niet meer)

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 18 jan 2017, 16:00

Hello tomatito,

1) No, I am afraid we do not have demos to provide. 2) These themes are not being maintained. We are currently providing 3.0 / 3.1 themes:

http://www.rockettheme.com/phpbb-styles ... ity-matrix
Is het heel onverstandig om een template aan te schaffen die niet verder ontwikkeld wordt? Stel ik koop een template die alleen geschikt is voor phpBB 3.0 dan zit ik aan deze versie vast. Op zich geen ramp maar ik mij voorstellen dat ik bepaalde (nieuw ontwikkelde) modificaties op termijn niet meer kan toevoegen. En hoe zit het met veiligheid? Met Wordpress (en plugins) draai ik vanwege veiligheid altijd de nieuwste versie.

Iemand een mening hierin?

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door Jim » 18 jan 2017, 16:26

Dat zou inderdaad onverstandig zijn.

Als je een stijl koopt die alleen op phpBB 3.0 werkt dan heb je nu in principe al een potentieel probleem aangezien 3.0 al het einde van de levenscyclus heeft bereikt. Mochten er veiligheidsfouten in 3.0 gevonden worden dan zullen die dus niet meer gedicht worden. Ook nieuwe extensies die ontwikkeld worden zullen niet meer op deze phpBB versies beschikbaar zijn.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door Ger » 18 jan 2017, 16:29

phpBB 3.0 wordt niet meer ondersteund sinds 1 januari en al sinds november 2015 niet meer onderhouden. Daar zou ik dus zeker niet meer in investeren. Hoewel er geen bekende problemen zijn, zullen bij eventuele lekken die in de toekomst ontdekt worden, deze niet meer gedicht worden voor versie 3.0.

Versie 3.1 is nog wel in actief onderhoud. Vanaf 1 juli a.s. wordt actief onderhoud beëindigd en vanaf 31 december worden ook voor versie 3.1 geen lekken meer gedicht. Daarna wordt alleen nog support verleend, wat met name inhoud dat verteld wordt hoe je eventuele problemen moet oplossen en hoe je moet updaten naar een recentere versie.

Zie ook https://www.phpbb.com/about/release/

Persoonlijk zou ik dus niet investeren in oudere versies, tenzij je een goede reden hebt om per se niet te updaten naar een nieuwere versie.

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 18 jan 2017, 18:41

Als je template niet meer wordt onderhouden en je wilt mee met de ontwikkelingen dan bijna je gedwongen om een andere template aan te schaffen. Lekker is dat :( Ik heb hetzelfde gehad met Opencart. Zag ik prachtige ontwikkelingen maar kon ik niet mee.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door Ger » 19 jan 2017, 08:37

Daarom moet je ook gewoon onderzoeken waar je in investeert. ;)
Als je een premium stijl aanschaft, moet je dus nagaan welke garanties je daarbij krijgt m.b.t. updates en upgrades. Bij gratis stijlen geldt dat ook, maar dan is het afbreukrisico wat lager omdat je er geen geld in investeert.

Waarom wil je eigenlijk een premium stijl? Er zijn zat gratis stijlen beschikbaar en binnen een week tijd zijn er al 5 die op 3.2 werken. Dat zal de komende weken alleen maar toenemen.

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 20 jan 2017, 00:26

Waarom wil je eigenlijk een premium stijl?
Dank je wel voor je reactie. Ik denk dat ik iets teveel een liefhebber ben. Ik heb (zelf) interesse in webdesign. Ik vind het dus belangrijk hoe een website er uit ziet. Het is mijn ervaring dat heel veel mensen dit helemaal niet interesseert. Zij bekijken een site vooral functioneel (werkt het en voldoet het aan mijn verwachtingen/behoeftes).

Ik vind het zelf belangrijk dat het er ook mooi uitziet. Ik geloof dat je daarmee ook iets uitstraalt. Maar dit botst met de glazige (niet begrijpende) blik van mijn vriendin als ik zelf meen iets moois te hebben gemaakt.

Dat is een beetje mijn 2-strijd ;) Want... op zich is het default theme van Pphbb prima (responsive/sticky menu).

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door El torro » 20 jan 2017, 09:31

Waarom ontwerp je dan je eigen theme niet?

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 20 jan 2017, 16:01

Waarom ontwerp je dan je eigen theme niet?
Daarvoor heb ik nog niet voldoende kennis. Ik doe het allemaal een beetje door de bedrijven heen. Maar wie weet in de toekomst.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door BennyBernaer » 20 jan 2017, 17:25

Zelf gebruik ik Subway als premium stijl. Wat ik zelf dan nog eens verbouwd heb (configuratie scherm eruit gesloopt en alle overbodige rommel). Als je zelf weet hoe je moet updaten kan je perfect zelf een 3.1 stijl updaten naar 3.2 (ook al worden ze niet meer ondersteund door de stijl auteur). Heb ik namelijk zelf ook gedaan voor de officiële release van 3.2

GovertNL
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2017, 17:01

Re: Premium themes gezocht

Bericht door GovertNL » 02 mar 2017, 11:05

Is het zo wanneer je een style koopt en ik deze installeer, deze gewoon vertaalt is in het Nederlands?

Ik vind BBOOTS namelijk wel een zeer nette style voor een forum.

https://themeforest.net/item/bboots-htm ... me/6043477

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Premium themes gezocht

Bericht door tomatito » 02 mar 2017, 11:12

Volgens mij kan dat verschillen. Zover ik weet is het standaard gedeelte gewoon Nederlands. Maar ik had een template met een nieuwsbrief, advertenties... dit hebben ik zelf moeten vertalen in het Nederlands.

Je kunt de verkoper dit ook vragen in de vorm van een presale question. Krijg je altijd antwoord op,

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Premium themes gezocht

Bericht door Ger » 02 mar 2017, 11:26

Stijlen en talen staan normaliter los van elkaar, tenzij de stijl nieuwe dingen toevoegt. In dat geval zullen die los vertaald moeten worden.

Plaats reactie