Hoe stijl aangepast naar nieuwste versie installeren?

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Plaats reactie
Linda-V
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 dec 2014, 06:40
Contacteer:

Hoe stijl aangepast naar nieuwste versie installeren?

Bericht door Linda-V » 28 jan 2016, 07:21

Hallo mensen bij phpBB.nl,
De stijl die ik nu heb als standaard werd intussen ook aangepast naar de nieuwste 3.1.7-pl1
Hoef ik nu eerst de vorige versie te verwijderen om de nieuwe te installeren?
Dank alvast voor uw hulp.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoe stijl aangepast naar nieuwste versie installeren?

Bericht door David » 28 jan 2016, 10:27

Ik zou je oude stijl niet meteen overschrijven met je nieuwe stijl, want misschien heb je wijzigingen aangebracht? Ik zie bijvoorbeeld een logo, heb je andere dingen aangepast? Je kan eigenlijk twee dingen doen:

Je wijzigingen van de oude stijl op de nieuwe stijl toepassen
Je wijzigingen van de nieuwe stijl aan de oude toevoegen

Ik zou aan de hand van de wijzigingen beslissen welke optie je neemt, als je logo het enigste verschil is dan ben je sneller klaar met optie 1 ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Linda-V
Berichten: 91
Lid geworden op: 30 dec 2014, 06:40
Contacteer:

Re: Hoe stijl aangepast naar nieuwste versie installeren?

Bericht door Linda-V » 28 jan 2016, 10:40

Oké en bedankt David, ik heb inderdaad enkele wijzigingen aangebracht waardoor het dus beter zal zijn de oude niet te overschrijven met de nieuwe stijl.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Hoe stijl aangepast naar nieuwste versie installeren?

Bericht door David » 28 jan 2016, 10:56

Linda-V schreef:Oké en bedankt David, ik heb inderdaad enkele wijzigingen aangebracht waardoor het dus beter zal zijn de oude niet te overschrijven met de nieuwe stijl.
Dat heb ik ook met mijn eigen stijl, ik doe de update als volgt. Ik maak gebruik van het programma DiffMerge, daarmee kan ik de oude stijl bestanden en de nieuwe stijl bestanden samen openen en vergelijken. Ik zie dan de verschillen, dat kunnen mijn eigen wijzigingen zijn, maar ook de wijzigingen van de stijl update.

Met Notepad++ doe ik de benodigde wijzigingen en zo pas ik als het ware mijn stijl aan. Meestal is het niet zoveel werk omdat de meeste stijlen bestanden lenen van Prosilver. Dat scheelt een hoop werk ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Hoe stijl aangepast naar nieuwste versie installeren?

Bericht door El torro » 28 jan 2016, 11:20

Tipje:
In notepad++ heb je ook een plug in "compare" dan heb je maar 1 programma nodig en kan direct de wijzeging doorvoeren.

Plaats reactie