Gebruikesnaam boven elke post

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Plaats reactie
tiezoz
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2015, 17:43

Gebruikesnaam boven elke post

Bericht door tiezoz » 23 nov 2015, 17:57

Ik ben op zoek naar een minimalistische stijl die de gebruikersnaam in een balk boven de post zet. Een voorbeeld hieronder:

Afbeelding

Er hoeft dus ook geen avatar enzo weergegeven te worden.

Heeft iemand een dergelijke stijl toevallig ergens gezien?

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Gebruikesnaam boven elke post

Bericht door David » 23 nov 2015, 18:33

Welkom op phpbb.nl :)

Waarom een stijl zoeken met die specifieke wens? Zoek een stijl die je leuk vind en graag zou willen gebruiken, het mooie van phpBB is dat je die kan aanpassen naar je eigen smaak. Daarbij doen de meeste stijlen volgens mij al wat je wilt, dus heel ver hoef je niet te zoeken, misschien net wat kleine dingen aanpassen.

Alle goedgekeurde stijlen vind je via: https://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=531
Laatst gewijzigd door David op 24 nov 2015, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Oeps, verkeerde link 536 moet 531 zijn.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tiezoz
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2015, 17:43

Re: Gebruikesnaam boven elke post

Bericht door tiezoz » 23 nov 2015, 22:22

Hoi David, dank voor je reactie!

Ik heb een mooie stijl gevonden, namelijk deze:
http://www.artodia.com/demo.php?demo=phpbb31&id=21

Zoals je ziet staat er bij deze stijl geen balk boven elke post met de gebruikersnaam erin.

De link die je noemt verwijst naar "Extension Database Releases". Zijn er extensies die boven elke post een balk plaatsen met de gebruikersnaam erin of zou ik dit zelf moeten doen door aanpassingen te maken in de CSS?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Gebruikesnaam boven elke post

Bericht door El torro » 23 nov 2015, 22:26

David heeft een verkeerde link geplaatst het moest deze zijn:

https://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=531

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Gebruikesnaam boven elke post

Bericht door David » 24 nov 2015, 14:33

El torro schreef:David heeft een verkeerde link geplaatst het moest deze zijn:

https://www.phpbb.com/community/viewforum.php?f=531
Bedankt El torro, ik zie dat ik inderdaad een verkeerde link heb gegeven :oops:

@tiezoz, Klopt standaard staan de gebruikersinformatie aan de zijkant, in de mobiele versie staat het wel aan de bovenkant. Dus daarmee moet je gaan stoeien om het te veranderen, de HTML die erbij hoort vind je in: styles/basic/template/viewtopic_body.html Ik denk dat het om dit stukje HTML gaat:

Code: Selecteer alles

<dl class="postprofile" id="profile{postrow.POST_ID}"<!-- IF postrow.S_POST_HIDDEN --> style="display: none;"<!-- ENDIF -->>
			<dt class="<!-- IF postrow.RANK_TITLE or postrow.RANK_IMG -->has-profile-rank<!-- ELSE -->no-profile-rank<!-- ENDIF --> <!-- IF postrow.POSTER_AVATAR -->has-avatar<!-- ELSE -->no-avatar<!-- ENDIF -->">
				<div class="avatar-container">
					<!-- EVENT viewtopic_body_avatar_before -->
					<!-- IF postrow.POSTER_AVATAR -->
						<!-- IF postrow.U_POST_AUTHOR --><a href="{postrow.U_POST_AUTHOR}" class="avatar">{postrow.POSTER_AVATAR}</a><!-- ELSE --><span class="avatar">{postrow.POSTER_AVATAR}</span><!-- ENDIF -->
					<!-- ENDIF -->
					<!-- EVENT viewtopic_body_avatar_after -->
				</div>
				<!-- EVENT viewtopic_body_post_author_before -->
				<!-- IF not postrow.U_POST_AUTHOR --><strong>{postrow.POST_AUTHOR_FULL}</strong><!-- ELSE -->{postrow.POST_AUTHOR_FULL}<!-- ENDIF -->
				<!-- EVENT viewtopic_body_post_author_after -->
			</dt>

			<!-- EVENT viewtopic_body_postrow_rank_before -->
			<!-- IF postrow.RANK_TITLE or postrow.RANK_IMG --><dd class="profile-rank">{postrow.RANK_TITLE}<!-- IF postrow.RANK_TITLE and postrow.RANK_IMG --><br /><!-- ENDIF -->{postrow.RANK_IMG}</dd><!-- ENDIF -->
			<!-- EVENT viewtopic_body_postrow_rank_after -->

		<!-- IF postrow.POSTER_POSTS != '' --><dd class="profile-posts"><strong>{L_POSTS}{L_COLON}</strong> <!-- IF postrow.U_SEARCH !== '' --><a href="{postrow.U_SEARCH}"><!-- ENDIF -->{postrow.POSTER_POSTS}<!-- IF postrow.U_SEARCH !== '' --></a><!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF postrow.POSTER_JOINED --><dd class="profile-joined"><strong>{L_JOINED}{L_COLON}</strong> {postrow.POSTER_JOINED}</dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF postrow.POSTER_WARNINGS --><dd class="profile-warnings"><strong>{L_WARNINGS}{L_COLON}</strong> {postrow.POSTER_WARNINGS}</dd><!-- ENDIF -->

		<!-- IF postrow.S_PROFILE_FIELD1 -->
			<!-- Use a construct like this to include admin defined profile fields. Replace FIELD1 with the name of your field. -->
			<dd><strong>{postrow.PROFILE_FIELD1_NAME}{L_COLON}</strong> {postrow.PROFILE_FIELD1_VALUE}</dd>
		<!-- ENDIF -->

		<!-- EVENT viewtopic_body_postrow_custom_fields_before -->
		<!-- BEGIN custom_fields -->
			<!-- IF not postrow.custom_fields.S_PROFILE_CONTACT -->
				<dd class="profile-custom-field profile-{postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_IDENT}"><strong>{postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}{L_COLON}</strong> {postrow.custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</dd>
			<!-- ENDIF -->
		<!-- END custom_fields -->
		<!-- EVENT viewtopic_body_postrow_custom_fields_after -->

		<!-- EVENT viewtopic_body_contact_fields_before -->
		<!-- IF not S_IS_BOT and .postrow.contact -->
			<dd class="profile-contact">
				<strong>{L_CONTACT}{L_COLON}</strong>
				<div class="dropdown-container dropdown-{S_CONTENT_FLOW_END} dropdown-down">
					<a href="#" class="dropdown-trigger"><span class="imageset icon_contact" title="{postrow.CONTACT_USER}">{postrow.CONTACT_USER}</span></a>
					<div class="dropdown hidden">
						<div class="pointer"><div class="pointer-inner"></div></div>
						<div class="dropdown-contents contact-icons">
							<!-- BEGIN contact -->
								{% set REMAINDER = postrow.contact.S_ROW_COUNT % 4 %}
								<!-- DEFINE $S_LAST_CELL = ((REMAINDER eq 3) or (postrow.contact.S_LAST_ROW and postrow.contact.S_NUM_ROWS < 4)) -->
								<!-- IF REMAINDER eq 0 -->
									<div>
								<!-- ENDIF -->
									<a href="<!-- IF postrow.contact.U_CONTACT -->{postrow.contact.U_CONTACT}<!-- ELSE -->{postrow.U_POST_AUTHOR}<!-- ENDIF -->" title="{postrow.contact.NAME}"<!-- IF $S_LAST_CELL --> class="last-cell"<!-- ENDIF --><!-- IF postrow.contact.ID eq 'jabber' --> onclick="popup(this.href, 750, 320); return false;"<!-- ENDIF -->>
										<span class="contact-icon {postrow.contact.ID}-icon">{postrow.contact.NAME}</span>
									</a>
								<!-- IF REMAINDER eq 3 or postrow.contact.S_LAST_ROW -->
									</div>
								<!-- ENDIF -->
							<!-- END contact -->
						</div>
					</div>
				</div>
			</dd>
		<!-- ENDIF -->
		<!-- EVENT viewtopic_body_contact_fields_after -->

		</dl>
Weet het niet helemaal zeker, maar je zal het één en ander moeten verbouwen om te behalen wat je wilt. Weet niet hoeveel HTML en CSS kennis je in huis hebt?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

tiezoz
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2015, 17:43

Re: Gebruikesnaam boven elke post

Bericht door tiezoz » 27 nov 2015, 08:48

Hoi David,

Dank voor dit voorbeeld. Ik heb wel wat HTML/CSS kennis dus nu ik weet waar ik het onderdeel kan vinden kan ik er misschien wel iets moois van maken! Hartelijk dank voor jullie hulp!!

Plaats reactie