2 vragen mbt Stijlen 3.1

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door OmkePom » 10 sep 2014, 08:42

David schreef: Een stijl die is gemaakt voor phpBB 3.0.12 zal niet werken op phpBB 3.1 je zal de stijl eerst handmatig moeten bijwerken, of moeten wachten tot de stijl auteur een nieuwe versie uitbrengt. De stijl wijzigingen kun je vinden in dit onderwerp
OMG dat bestand bevat over de 24.000 regels, en ik weet niet eens waar/hoe ik dat handmatig bij MijnStijl moet bewerken. Het heeft een "diff" extensie en kan het wel lezen met HTML-kid maar ik wordt er helemaal niet wijs van?? :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door David » 10 sep 2014, 09:20

OmkePom schreef:Ja niet allemaal erg duidelijk maar ja het is ook nog maar allemaal "Beta"! :)
Beta fase is al voorbij, wij zitten nu in RC fase ;) Ik had niet in de gaten dat Subsilver2 niet in het standaard pakket zit, ik dacht echt dat die er standaard bij zat. Maar heb even terug gekeken en ook in alle BETA uitgaves moest je Subsilver2 apart downloaden. Ook voor mij is het even wennen, sorry.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door OmkePom » 10 sep 2014, 09:47

Geen probleem houd me van de straat!

Maar MijnStijl aanpassen, snap daar niet veel van. Zelf de Banner lukt me al niet!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door Paul » 10 sep 2014, 12:16

De reden dat subsilver2 niet meer in het pakket zit is omdat de style deprecated is, veel extensies zullen subsilver2 ook niet meer ondersteunen, nog minder als MODs dat al deden. Bepaalde nieuwe features zijn ook niet (compleet) aanwezig in subsilver2.

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door OmkePom » 15 sep 2014, 08:34

Zit ik nog steeds gedeeltelijk met mijn 2de vraag,
OmkePom schreef: Vraag 2
Ik wil mijn stijl overzetten naar 3.1 maar wat ik ook maar probeer hij wordt niet gevonden in ACP?

:ugeek:
Dat van die 24000 regels snap ik niet veel van, lijkt niet op het "Knippen en Plakken" wat ik gewend ben in 3.0 ??? :ugeek:
Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door David » 15 sep 2014, 15:50

Erg overzichtelijk vind ik het persoonlijk ook niet, maar alle bestanden die toegevoegd, bijgewerkt of verwijderd moeten worden staan in dat bestand. Als je even door het bestand kijkt zie je ook - (mintekens) en + (plustekens) staan, alles waar een min voor staat moet verwijderd worden en alles waar een plus voor staat moet worden toegevoegd.

Daarnaast moet je ook goed opletten soms staat er ook new file, dat is voor de bestanden die nieuws zijn. Er staat ook delete file, dat is voor de bestanden die niet meer bestaan in 3.1. Het is dus even een kwestie van goed kijken en uitzoeken.

Als 3.1. officieel is uitgeven, dan komt er denk ik wel weer een overzichtelijke update instructie voor je stijl ;) Daar zou je eventueel op kunnen wachten. Hopelijk kun je hier iets mee...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door marian0810 » 15 sep 2014, 21:44

Zo ingewikkeld hoeft het helemaal niet te zijn. In principe is bijna elke stijl na te maken door alleen het bestand colours.css en de afbeeldingen te veranderen. De rest blijft prosilver en gaat dan telkens met de automatische update mee.

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door OmkePom » 16 sep 2014, 13:02

Nee, ik begrijp er als leek nog steeds niks van!

Dat is wel jammer, kan ik in mijn "proef omgeving" niet verder met het testen van mijn site op 3.1 niveau!
Zijn er voor mij 2 opties:
1. Werken met de styl "prosilver_se" al zijn er niet veel Extensies voorhanden!
2. Geduldig wachten, en dit is niet mijn sterkste punt!

Optie 1 zal het dus wel worden, helaas zal ik daar dan regelmatig weer HULP bij moeten hebben wil ik vooruitkomen. Vraag me af of jullie daar wel op zitten te wachten?

:ugeek:
Afbeelding

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door David » 16 sep 2014, 13:44

Volgens mij zijn er genoeg extensies die je zou kunnen testen, misschien niet de extensies die je op je forum gaat gebruiken. Maar, het gaat tenslotte om het testen neem ik aan?

Je bent hier op een support forum, dan is het logische dat je hulp nodig hebt. Wij zijn hier vrijwillig omdat wij het leuk vinden andere mensen te helpen, je stoort ons dus niet als je meer dan één vraag stelt ;) Je bent dus meer dan welkom om de hulp te vragen die je nodig hebt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door marian0810 » 16 sep 2014, 17:03

OmkePom schreef:Dat is wel jammer, kan ik in mijn "proef omgeving" niet verder met het testen van mijn site op 3.1 niveau!
Zijn er voor mij 2 opties:
1. Werken met de styl "prosilver_se" al zijn er niet veel Extensies voorhanden!
2. Geduldig wachten, en dit is niet mijn sterkste punt!
Werken met standaard prosilver is ook nog een optie toch?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door El torro » 16 sep 2014, 19:18

OmkePom schreef:Nee, ik begrijp er als leek nog steeds niks van!

Dat is wel jammer, kan ik in mijn "proef omgeving" niet verder met het testen van mijn site op 3.1 niveau!
Zijn er voor mij 2 opties:
1. Werken met de styl "prosilver_se" al zijn er niet veel Extensies voorhanden!
2. Geduldig wachten, en dit is niet mijn sterkste punt!

Optie 1 zal het dus wel worden, helaas zal ik daar dan regelmatig weer HULP bij moeten hebben wil ik vooruitkomen. Vraag me af of jullie daar wel op zitten te wachten?

:ugeek:
Als ik heel eerlijk ben moet ik zeggen dat je uitleg niet altijd even duidelijk is, het is om die reden dan ook wat lastig om je te helpen.

Misschien nog eens rustig vertellen wat je nu gedaan hebt.
Wat er niet lukt.
en wat je wilt bereiken.

Bij mij werkt bv. subsilver2 prima op 3.1.0-RC3

Gebruikersavatar
OmkePom
Berichten: 545
Lid geworden op: 04 mei 2010, 14:32
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door OmkePom » 16 sep 2014, 19:52

De stijl "prosilver_se" is me wel gelukt te installeren, dat is het niet!

Probleem is dat ik nogal wat Modificaties draaiend heb onder 3.0 en nu is het wachten op de Extensies die hopelijk uitkomen die deze vervangen voor 3.1!

Snap natuurlijk ook wel dat het tijd nodig heeft voordat de Extensies zullen uitkomen maar ook heb ik veel aangepast en ben ik nogal (zeg maar gerust erg) neurotisch aangelegd en heb ik gelijk al het gevoel dat ik alles weer zo moet krijgen zoals het nu is.

Eigenlijk kan ik al mijn vragen die ik gesteld heb met 3.0 bijna allemaal gelijk opnieuw stellen voor 3.1, maar ik zal stap voor stap beginnen en eerst zelf proberen of het mij lukt.

Wees gerust jullie zullen nog van mij horen! :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: 2 vragen mbt Stijlen 3.1

Bericht door marian0810 » 16 sep 2014, 19:58

De overstap naar 3.1 maken heeft geen haast hoor, de huidige versie zal nog heel lang ondersteund worden.

Plaats reactie