Hoe krijg je inactieve gebruikers middels een extensie (misschien IUM) in een groep?

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Hoe krijg je inactieve gebruikers middels een extensie (misschien IUM) in een groep?

Bericht door BBgebruiker » 15 sep 2018, 13:07

  1. Wat is het probleem? Ik wil graag dat inactieve gebruikers in de groep 'inactieve gebruikers' terecht komen, kan dat middels IUM? Hoe krijg ik het werkend?
  2. Modificatie & Versie: N.v.t
  3. Directe link naar de extensie: N.v.t
  4. Adres van je forum: http://mkservices.nl/computerhulp
  5. phpBB versie: Nieuwste, 3.2.3
  6. Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd? Nee.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Hoe krijg je inactieve gebruikers middels een extensie (misschien IUM) in een groep?

Bericht door Hartenheer » 15 sep 2018, 13:39

De gebruikers komen automatisch {dacht na 30 dagen) na ingestelde tijd in de groep inactieve gebruikers, wanneer ze een e-mail krijgen kan je instellen.
Hier kan je ook instellen {dat is een keuze optie} dat ze na drie e-mails verwijderd worden.

Daarom zou ik de tijd niet te kort instellen.
Groeten,
Willem
Afbeelding

BBgebruiker
Berichten: 276
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:05
Locatie: Midden Nederland
Contacteer:

Re: Hoe krijg je inactieve gebruikers middels een extensie (misschien IUM) in een groep?

Bericht door BBgebruiker » 17 sep 2018, 10:00

Hartenheer schreef:
15 sep 2018, 13:39
De gebruikers komen automatisch {dacht na 30 dagen) na ingestelde tijd in de groep inactieve gebruikers, wanneer ze een e-mail krijgen kan je instellen.
Hier kan je ook instellen {dat is een keuze optie} dat ze na drie e-mails verwijderd worden.

Daarom zou ik de tijd niet te kort instellen.
Duidelijk.
Tussen elke e-mail heb ik een interval van 60 dagen ingesteld, na verloop van de eerste interval volgt een melding dat er na de registratie (60 dagen) geen activiteit is waargenomen in het forum.
In het e-mail vindt men het forum adres, voor het geval men dat kwijt is. In het geval het wachtwoord kwijt is, wordt die link ook toegevoegd. In het geval er andere redenen zijn wordt ook die link voor 'suggesties' toegevoegd.
Na in totaal 3 x 60 dagen worden ze, na geen reactie, vervolgens automatisch verwijderd.

Maar een voorgedefinieerde groep 'inactief' is er in phpbb3 niet.
Met vriendelijke groet,
Mario.

Aanname is vaak de oorzaak van ellende

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Hoe krijg je inactieve gebruikers middels een extensie (misschien IUM) in een groep?

Bericht door Hartenheer » 17 sep 2018, 10:18

Nee, het programma kijkt wie er inactief is.

Inactieve leden kan je ook handmatig verwijderen.
Dit zit al in ingebouwd in het PHPbb script.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Plaats reactie