dubbele profielen opsporen

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Davy_VM
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018, 07:50

dubbele profielen opsporen

Bericht door Davy_VM » 07 mei 2018, 05:09

hi iedereen,

Ik heb me al suf gezocht maar nog niet echt iets gevonden.

Ik zoek een mogelijkheid om dubbele profielen "op te sporen". Nu geeft het forum van zich zelf al aan als er profielen het zelfde ip adres gebruiken. Maar tegenwoordig zijn mensen slimmer met ip adressen blijkbaar.

Is er een mogelijkheid om het mac adres? of een ander uniek iets wat mee word gestuurd te bekijken/controleren? Ik heb wel eens gehoord dat je browser ook een unieke code mee stuurt ofzo.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Grzz
Davy

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: dubbele profielen opsporen

Bericht door El torro » 07 mei 2018, 06:48

De browser stuurt inderdaad wat info mee maar dat is zeker niet waterdicht, er staat alleen het besturingssysteem en de gebruikte browser in.
Via de log gegevens van je host kun je dat vinden.

Verder weet ik geen goede manier om dubbele accounts te vinden, ook de extensies die er voor gemaakt zijn werken niet goed.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: dubbele profielen opsporen

Bericht door Ger » 07 mei 2018, 08:36

Het is ook praktisch onmogelijk om dat goed te doen, tenzij je je op glad ijs gaat begeven met bijvoorbeeld persistente cookies (randje wetgeving) Facebook pixels (zelfde randje) en dat soort praktijken. En dan nog wordt het lastig, want men heeft nu eenmaal vaak meerdere apparaten om op internet te zitten: Laptop, desktop, telefoon, tablet, school/bedrijfswerkplek, etc. En het IP adres van het thuisnetwerk is weer anders dan van het 4G netwerk, etc.
Daar komt ook nog bij dat soms meerdere mensen van hetzelfde apparaat of netwerk gebruik maken, en dan ben je héél ver van je doel af.

Welnu, het is allemaal mogelijk. Maar dan kom je op het terrein dat bewandeld wordt door Facebook, Google en dat soort partijen. Die kunnen daar veel techniek en resources tegenaan gooien omdat het ze bakken met geld oplevert in de vorm van advertentie-inkomsten. Ik gok even dat jij iets minder vermogend bent en dat jij je ook aan de aanstaande AVG (eind deze maand in werking) moet gaan houden.

Bannen op IP, gebruikersnaam en emailadres volstaat in 95% van de gevallen. Ik zou die moeite niet doen voor de laatste 5%.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: dubbele profielen opsporen

Bericht door El torro » 07 mei 2018, 09:04

Ik zou die moeite niet doen voor de laatste 5%.
Bij mij is het maar 0.0001 % maar die persoon geeft mij meer last dan de andere 6000 :(

Davy_VM
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2018, 07:50

Re: dubbele profielen opsporen

Bericht door Davy_VM » 07 mei 2018, 17:57

ja dat is bij mij zelfs iets meer, af en toe moeten we echt iemand bannen maar die komen vaak terug onder andere profielen.
Of mensen hebben meerdere profielen en beginnen tegen zichzelf te praten om een bepaalde discussie uit te lokken.

Ik heb een tijdje gewerkt als moderator voor een bedrijf dat een advertentie website uitbaten. En die waren ook erg bedacht op dubbele profielen en er glipte zelden eentje door de mazen van het net.
Het systeem vergeleek een aantal dingen met andere advertenties, zoals ip adres, email adres, wachtwoord (vaak gebruiken mensen blijkbaar voor verschillende profielen wel het zelfde wachtwoord), namen van toegevoegde fotos, en nog een aantal parameters waar ze erg geheimzinnig over deden die ik dus ook niet weet. Dit resulteerde in eigenlijk alle dubbele profielen er uithalen.

Maar ik begrijp Ger wel dat het wel zou kunnen maar dat het wettelijk moeilijk ligt. En ja ik heb inderdaad wel wat minder te besteden dan Facebook en google ja. :)

Plaats reactie