RSS

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

RSS

Bericht door Abraham54 » 17 mar 2018, 16:14

  • Wat is het probleem? RRS
    Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: https://forumdiscus.nl/
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie: 3.2.2
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Hebben jullie enig idee hoe ik externe RSS feeds in mijn forum kan posten?
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: RRS

Bericht door Abraham54 » 17 mar 2018, 18:59

Ik heb ondertussen [3.2][RC] Feed post bot van Ger gevonden: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2411596
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: RRS

Bericht door Abraham54 » 17 mar 2018, 22:30

In EXT een map genaamd Ger aangemaakt en daarin de map feedpostbot-master geuploaded.

Werkte niet.

Daarna feedpostbot-master in EXT gezet.

Helaas - in Extensiebeheer wordt de extentie niet vermeld.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: RRS

Bericht door Abraham54 » 17 mar 2018, 22:37

Ik heb nogmaals op github gekeken en naar beneden gescrolt: Copy the contents of the extension to phpBB/ext/ger/feedpostbot

En nu is de extentie vermeld geworden.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: RRS

Bericht door Abraham54 » 18 mar 2018, 13:12

Chapeau Ger, jouw RRS-extentie doet het geweldig.
Afbeelding
Precies wat ik zocht.

https://forumdiscus.nl/viewforum.php?f=89
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: RRS

Bericht door Ger » 19 mar 2018, 09:44

Mooi dat het gelukt is. :)

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: RRS

Bericht door Abraham54 » 12 apr 2018, 14:43

Even nog een vraag over die feeds.
Ik heb nogal wat in het forum gezet - niks mee, maar is er een mogelijkheid dat al die berichten niet in Nieuwe berichten terecht komen?
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: RSS

Bericht door Ger » 12 apr 2018, 15:31

Voor zover ik weet is daar geen optie voor, in heel phpBB niet. Die functie zoekt namelijk simpelweg naar berichten die geplaatst zijn nadat de gebruiker het laatst online was en waar de gebruiker leesrechten voor heeft.

Enige wat je volgens mij kunt doen is alles in een specifiek forum laten binnenkomen en dat hele forum uitsluiten van de zoekresultaten, maar dat lijkt me een beetje overkill voor wat je wil.

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: RSS

Bericht door Abraham54 » 12 apr 2018, 19:04

Hoi Ger, wat in XenForo zonder meer gelukt is, lukt nog niet in phpBB.

Want in de ACP - Forums - heb je de mogelijkheid om via Actieve onderwerpen inschakelen op nee te zetten.
Indien ingesteld op ja, zullen de actieve onderwerpen in de geselecteerde subforums weergegeven worden onder deze categorie.

Echter - het wil nog niet werken!
Ondanks dat het hoofdforum en de subforums nu vermelde instelling op Nee hebben staan, worden de nieuwste berichten alsnog geselecteerd!
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Froddelaar
Berichten: 272
Lid geworden op: 29 mar 2016, 15:09
Locatie: Aalst, Belgie
Contacteer:

Re: RSS

Bericht door Froddelaar » 12 apr 2018, 20:21

Of bedoel je dat je enkel nieuwe onderwerpen in de feed wil, maar niet de reacties op een topic?
Dan kan je deze feed gebruiken: www.jeforum.be/feed/topics. dus gewoon /feed/topics achter je url.
Volgens mij moet dat wel werken... Vb: https://www.muziekpromo.net/feed/topics
Wij promoten UW muziek in ons forum & delen alles via Sociale media!
Muziek wordt ook toegevoegd in de playlist van
textradio.be!
Mail uw single + hoesje + info naar: info@muziekpromo.net of Solidjeuh@textradio.be
Onze Website: https://www.muziekpromo.net

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: RSS

Bericht door Abraham54 » 12 apr 2018, 21:07

Hoi Froddelaar, wat ik wil bereiken is daat in Nieuwe onderwerpen een nieuwe feeds worden getoond.
Want daardoor sneeuwen de gewone topics onder.

Mijn phpBB forum trekt zich helaas niks aan van de nieuwe instellingen die feitelijk overeenkomen met wat in XenForo 2 op dezelfde wijze kan.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: RSS

Bericht door Ger » 13 apr 2018, 08:09

Laat Xenforo maar even buiten beschouwing. Dat een feature (ongeveer) dezelfde naam heeft, zegt niets over hoe het geprogrammeerd is; al helemaal niet omdat phpBB en Xenforo 2 totaal verschillende pakketten zijn.

Verder is het goed om even duidelijk te hebben waarover we praten; je noemt Nieuwe onderwerpen, Actieve onderwerpen, Nieuwe berichten. Die eerste bestaat niet als functie in phpBB en de tweede en derde doen 2 verschillende dingen. Een instelling aanpassen voor Actieve onderwerpen doet niets voor Nieuwe berichten en vice versa.

Dus wat is precies je doel? Noem alles liefst exact hoe de functie heet; dat maakt het gemakkelijker om je te helpen.

Gebruikersavatar
Abraham54
Berichten: 753
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:51
Contacteer:

Re: RSS

Bericht door Abraham54 » 13 apr 2018, 08:36

Hoi Ger - ik ga het volgende proberen:

inmiddels heb ik een subdomein aangemaakt en daar installeer ik ook de phpBB forumsoftware en die wordt dan enkel ingericht en gebruikt voor de rssFeeds - en op het hoofdforum maak ik dan een actieve link naar het rssFeed forum.

Dan heb ik niet meer het probleem dat normale topics verdwijnen tussen alle rssFeed meldingen en zijn de rssFeeds zelf feitelijk ook veel makkelijker in te zien.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

Plaats reactie