OGP Links extensie van Ger

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

OGP Links extensie van Ger

Bericht door Progresso » 20 nov 2017, 00:27

  • Modificatie & Versie:
    Directe link naar de extensie:
    Adres van je forum: http://fortalezacorner.nl
    phpBB versie:3.2
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?cmBB

    Wat is het probleem?
Ik heb de OGP Magic link parser van Ger geinstalleerd. Die werkt prettig en naar wens en zou volgens mij gewoon standaard in de phpbb software moeten zitten.

1. Nu heb ik ook de cmBB extensie geinstalleerd met Blog en Nieuwssectie. Als ik een linkje in een nieuw bericht op het cmBB plaatst dan werkt de functionaliteit niet. Is dit correct of is dit iets wat nog moet worden ontwikkeld?

2. Als ik nu op het forum in een nieuw bericht de geparsde link klik dan opent die link in dezelfde tab. de gebruikers verlaten dan dus ook direct het forum. Ik zou graag de link in een nieuw tabblad geopend zien worden, zodat mijn lieve gebruikers bij mij blijven. Is daar een instelling voor?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: OGP Links extensie van Ger

Bericht door Ger » 20 nov 2017, 09:14

Progresso schreef:
20 nov 2017, 00:27
1. Nu heb ik ook de cmBB extensie geinstalleerd met Blog en Nieuwssectie. Als ik een linkje in een nieuw bericht op het cmBB plaatst dan werkt de functionaliteit niet. Is dit correct of is dit iets wat nog moet worden ontwikkeld?
Het werkt alleen binnen berichten in het forum zelf. Die maken gebruik van de ingebakken textformatter en cmBB maakt voor de artikelen gebruik van CKEditor. Die geeft veel meer mogelijkheden en met name controle over hoe het er uiteindelijk uitziet en werkt ook met WYSIWYG.
Eerlijk gezegd zou ik binnen artikelen ook niet snel kiezen voor het automatisch ophalen van afbeeldingen en introteksten. En als je er wel voor zou kiezen heb je nog een aardige uitdaging om dat asynchroon op te halen zodat je ook nog steeds in je editor ziet hoe het eruit ziet.
Misschien bestaat er wel wat voor hoor; voor CKeditor zijn honderden plugins beschikbaar dus misschien ook wel hiervoor. Als het op CK Editor werkt, werkt het vrijwel gegarandeerd ook binnen cmBB. Ik kan het alleen zo 1-2-3 niet vinden.
2. Als ik nu op het forum in een nieuw bericht de geparsde link klik dan opent die link in dezelfde tab. de gebruikers verlaten dan dus ook direct het forum. Ik zou graag de link in een nieuw tabblad geopend zien worden, zodat mijn lieve gebruikers bij mij blijven. Is daar een instelling voor?
Dit staat los van cmBB; alle links binnen phpBB worden normaliter in het eigen venster geopend. Gelukkig is er ook al heel lang een extensie voor: https://www.phpbb.com/customise/db/extension/elonw/
Deze zou volgens mij ook prima moeten werken met de OGP extensie, al heb ik het nog niet geprobeerd.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: OGP Links extensie van Ger

Bericht door Progresso » 20 nov 2017, 21:42

Ad1) Duidelijk. Ik ga wat experimenteren met de CKEditor. Weer wat om te leren. In de blogsectie wil ik het eigenlijk niet, maar ik zit te vogelen met de nieuwssectie. Misschien haal ik die er wel af en ga het opplossen via de rss feed plugin. Ik ben er nog niet helemaal over uit.

[opgelost] 2. Als ik nu op het forum in een nieuw bericht de geparsde link klik dan opent die link in dezelfde tab. de gebruikers verlaten dan dus ook direct het forum. Ik zou graag de link in een nieuw tabblad geopend zien worden, zodat mijn lieve gebruikers bij mij blijven. Is daar een instelling voor?

De extensie https://www.phpbb.com/customise/db/extension/elonw/doet wat het beloofd.

Plaats reactie