Extensie cmBB/integratie ShareON

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 14 nov 2017, 15:15

Ik gebruik zowel de extensie ShareOn als de extensie cmBB (voldoet goed aan mijn verwachtingen). Vanuit cmBB kan ik zodra er een blogpost of nieuwsitem wordt gemaakt direct een topic automatisch aanmaken in een van de forums. Dat werkt redelijk perfect. In die berichten van die forums komt dan ook netjes de functionaliteit van de ShareOn plugin te staan zodat bezoekers het bericht kunnen delen.

Wat ik nu wil is de functionaliteit van de ShareOn extensie direct in de blogpost of Nieuwsitem hebben. Dat lukt mij niet.

Nu weet ik niet of dat een onwetendheid van mij is en dat het gewoon kan, of dat die extra functionaliteit is die moet worden toegevoegd aan cmBB en/of ShareON.

Als het dat laatste is, hoe gaat dat in zijn werk (behalve dat ik zorg voor genoeg sterke koffie)?
Laatst gewijzigd door Progresso op 17 nov 2017, 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Ger » 15 nov 2017, 08:58

Heb je een link naar de ShareOn extensie?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 15 nov 2017, 13:39


Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Ger » 15 nov 2017, 14:19

Ongetest, maar dit zou moeten werken:
Indien je nog geen eigen stijlbestanden hebt binnen cmBB, maak dan de map ./ext/ger/cmbb/styles/JOUWSTIJL/template/ aan en kopieer ./ext/ger/cmbb/styles/all/template/article.html naar ./ext/ger/cmbb/styles/JOUWSTIJL/template/article.html. Open nu het nieuwe bestand ./ext/ger/cmbb/styles/JOUWSTIJL/template/article.html en zoek naar:

Code: Selecteer alles

            <div id="content_val">{CMBB_CONTENT}</div>
Zet daaronder op een nieuwe regel:

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_SO_STATUS -->
		<br />
		<ul class="share-buttons">
			<!-- IF S_SO_FACEBOOK -->
				<li><a href="{postrow.U_FACEBOOK}" title="{L_SHARE_ON_FACEBOOK}" class="share-button share-icon-button facebook-icon js-newWindow" data-popup="width=580,height=325"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_TWITTER -->
				<li><a href="{postrow.U_TWITTER}" title="{L_SHARE_ON_TWITTER}" class="share-button share-icon-button twitter-icon js-newWindow" data-popup="width=550,height=300"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_TUENTI -->
				<li><a href="{postrow.U_TUENTI}" title="{L_SHARE_ON_TUENTI}" class="share-button share-icon-button tuenti-icon js-newWindow" data-popup="width=741,height=551"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_DIGG -->
				<li><a href="{postrow.U_DIGG}" title="{L_SHARE_ON_DIGG}" class="share-button share-icon-button digg-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_REDDIT -->
				<li><a href="{postrow.U_REDDIT}" title="{L_SHARE_ON_REDDIT}" class="share-button share-icon-button reddit-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_DELICIOUS -->
				<li><a href="{postrow.U_DELICIOUS}" title="{L_SHARE_ON_DELICIOUS}" class="share-button share-icon-button delicious-icon js-newWindow" data-popup="width=540,height=500"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_VK -->
				<li><a href="{postrow.U_VK}" title="{L_SHARE_ON_VK}" class="share-button share-icon-button vk-icon js-newWindow" data-popup="width=607,height=510"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_TUMBLR -->
				<li><a href="{postrow.U_TUMBLR}" title="{L_SHARE_ON_TUMBLR}" class="share-button share-icon-button tumblr-icon js-newWindow" data-popup="width=542,height=460"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_GOOGLE -->
				<li><a href="{postrow.U_GOOGLE}" title="{L_SHARE_ON_GOOGLE}" class="share-button share-icon-button google-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_WHATSAPP -->
				<li><a href="{postrow.U_WHATSAPP}" title="{L_SHARE_ON_WHATSAPP}" class="share-button share-icon-button whatsapp-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_POCKET -->
				<li><a href="{postrow.U_POCKET}" title="{L_SHARE_ON_POCKET}" class="share-button share-icon-button pocket-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->
		</ul>
		<br />
<!-- ENDIF -->

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 16 nov 2017, 23:55

Goed. Het werkt nog niet.

Ik had nog geen stijlbestanden, dus die heb ik binnen cmbb aangemaakt.

Ik heb nu dus:

Code: Selecteer alles

/public_html/ext/ger/cmbb/styles/fortalezacornerstyle/template
.

Ik heb het article.html file gekopieerd (het oude staat dus nog gewoon in:

Code: Selecteer alles

./ext/ger/cmbb/styles/all/template/article.html 
Het nieuwe aangepaste bestand staat nu dus hier:

Code: Selecteer alles

/public_html/ext/ger/cmbb/styles/fortalezacornerstyle/template/article.html
En zier er zo uit:

Code: Selecteer alles

<!-- INCLUDE overall_header.html -->

<div id="content_container" class="<!-- IF S_SHOW_RIGHTBAR -->show<!-- ELSE -->hide<!-- ENDIF-->-rightbar">
    <div id="content">
        <div id="content_pagetitle">
            <h1>{CMBB_CATEGORY_NAME}</h1>
        </div>

        <!-- IF not S_CMBB_CATEGORY -->
		
            <p class="page_link">[ <!-- IF not CMBB_ARTICLE_TOPIC_ID -->{L_COMMENTS_DISABLED}<!-- ELSE --><a href="{ROOT_PATH}viewtopic.php?t={CMBB_ARTICLE_TOPIC_ID}">{L_COMMENTS} ({CMBB_ARTICLE_REACTIONS})</a><!-- ENDIF --> ] | [ <a href="javascript:history.back(-1)">{L_BACK}</a> ]</p>
        
            <div class="article_box">
            
                <h1>{CMBB_TITLE}</h1>
                <p class="auteur">{L_POST_BY_AUTHOR} {CMBB_AUTHOR}</p>
            <!-- ENDIF -->
            <div id="content_val">{CMBB_CONTENT}</div>

<!-- IF S_SO_STATUS -->
		<br />
		<ul class="share-buttons">
			<!-- IF S_SO_FACEBOOK -->
				<li><a href="{postrow.U_FACEBOOK}" title="{L_SHARE_ON_FACEBOOK}" class="share-button share-icon-button facebook-icon js-newWindow" data-popup="width=580,height=325"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_TWITTER -->
				<li><a href="{postrow.U_TWITTER}" title="{L_SHARE_ON_TWITTER}" class="share-button share-icon-button twitter-icon js-newWindow" data-popup="width=550,height=300"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_TUENTI -->
				<li><a href="{postrow.U_TUENTI}" title="{L_SHARE_ON_TUENTI}" class="share-button share-icon-button tuenti-icon js-newWindow" data-popup="width=741,height=551"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_DIGG -->
				<li><a href="{postrow.U_DIGG}" title="{L_SHARE_ON_DIGG}" class="share-button share-icon-button digg-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_REDDIT -->
				<li><a href="{postrow.U_REDDIT}" title="{L_SHARE_ON_REDDIT}" class="share-button share-icon-button reddit-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_DELICIOUS -->
				<li><a href="{postrow.U_DELICIOUS}" title="{L_SHARE_ON_DELICIOUS}" class="share-button share-icon-button delicious-icon js-newWindow" data-popup="width=540,height=500"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_VK -->
				<li><a href="{postrow.U_VK}" title="{L_SHARE_ON_VK}" class="share-button share-icon-button vk-icon js-newWindow" data-popup="width=607,height=510"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_TUMBLR -->
				<li><a href="{postrow.U_TUMBLR}" title="{L_SHARE_ON_TUMBLR}" class="share-button share-icon-button tumblr-icon js-newWindow" data-popup="width=542,height=460"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_GOOGLE -->
				<li><a href="{postrow.U_GOOGLE}" title="{L_SHARE_ON_GOOGLE}" class="share-button share-icon-button google-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_WHATSAPP -->
				<li><a href="{postrow.U_WHATSAPP}" title="{L_SHARE_ON_WHATSAPP}" class="share-button share-icon-button whatsapp-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->

			<!-- IF S_SO_POCKET -->
				<li><a href="{postrow.U_POCKET}" title="{L_SHARE_ON_POCKET}" class="share-button share-icon-button pocket-icon" onclick="target='_blank';"></a></li>
			<!-- ENDIF -->
		</ul>
		<br />
<!-- ENDIF -->

        <!-- IF not S_CMBB_CATEGORY -->
            </div>
        
            <p class="page_link">[ <!-- IF not CMBB_ARTICLE_TOPIC_ID -->{L_COMMENTS_DISABLED}<!-- ELSE --><a href="{ROOT_PATH}viewtopic.php?t={CMBB_ARTICLE_TOPIC_ID}">{L_COMMENTS} ({CMBB_ARTICLE_REACTIONS})</a><!-- ENDIF --> ] | [ <a href="javascript:history.back(-1)">{L_BACK}</a> ]</p>
        <!-- ENDIF -->
    </div>
</div>
<!-- INCLUDE footer_extra.html -->
<!-- INCLUDE overall_footer.html -->
Zover ik kan zien heb ik geen fouten gemaakt. Moet er nog iets worden aangepast om het geheel werkend te krijgen?

PS: Hoe krijg je zo'n mooi wit kadertje om bijvoorbeeld dit: /public_html/ext/ger/cmbb/styles/fortalezacornerstyle/template

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Ger » 17 nov 2017, 08:58

Heb je de cache geleegd op de index pagina van het beheerderspaneel?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 17 nov 2017, 11:29

Dat had ik inderdaad even vergeten. Helaas is het niet de oplossing.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Ger » 17 nov 2017, 11:48

Ik zie http://fortalezacorner.nl/ext/ger/cmbb/styles/fortalezacornerstyle/template/article.html, maar volgens mij is jouw stijl prosilver toch?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 17 nov 2017, 13:09

AHA

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 17 nov 2017, 13:20

We maken progressie. Directory aangepast :), cache wederom geleegd. En er is enigszins beeld.

Op zowel de blog pagina als de nieuwssectie van cmbb staan nu onderaan de tekst vier puntjes. Nog geen klikbare buttons.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Ger » 17 nov 2017, 13:52

Hmm... ik zie dat het inderdaad alleen ondersteund wordt vanuit viewtopic. Da's wel een dingetje, want dat maakt het ook niet mogelijk om zomaar elders toe te voegen.

Om dat mogelijk te maken zou ik een event beschikbaar moeten maken in cmBB en daar zou Vinny dan met zijn ShareOn extensie op moeten inhaken. Of andersom, dan er in cmBB gekeken wordt of de ShareOn extensie bestaat en dan die data uitlezen en juist toevoegen aan de artikelen.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 17 nov 2017, 14:45

Okay,

Ik ga weer even terug naar de oude instellingen. Voor mij zou het een mooie "nice to have" zijn. Omdat ik sowieso gebruik maak van de functionaliteit in cmBB om automatisch een bericht in het forum plaatst als er een nieuwe blogpost komt heb ik in de forumposts wel de Share ON buttons. Niet ideaal, maar goed genoeg.

Als je het mij vraagt zou het nuttiger zijn om de ontwikkelingstijd (jouw vrije tijd) te besteden om net iets meer blogfunctionaliteit aan de cmbb extensie toe te voegen, zonder dat het een volledige Wordpress-kloon wordt.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de support. Echt super. Koffie komt je kant op.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Ger » 17 nov 2017, 15:38

Ja, ik heb me in de eerste versie (die nu wacht op validatie) zoveel mogelijk op de basis gericht. Ik ben wel benieuwd, wat voor functionaliteit mis je precies? Ik beloof niets, maar wie weet :)

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 17 nov 2017, 18:01

De mogelijkheid om een post te saven zonder te publiceren. Volgens mij ontkom ik er nu niet aan om op "verstuur" te drukken. Daarmee worden dan ook direct een post geplaatst in het forum. Een goede live preview zou lekker zijn. Meestal ben ik wel een paar uurtjes aan het pielen voordat ik echt honderd procent tevreden ben over een Wordpress post, voordat ik hem publiceer. Autosave, scheduled publish en publish zijn wel erg prettige basisfunctionaliteiten in WP.

Auteur. Nu is de auteur van het artikel de schrijver van het artikel. In Wordpress kun je kiezen om een andere gebruiker Auteur te maken. Ik los het nu op door als "auteur" in te loggen, zodat het lijkt voor de bezokers dat de auteur dit zelf heeft gepost. Het nadeel is dat ik met de credentials van de auteurs aan de slag ben. Ik doe dit overigens in goed overleg met de oorspronkelijke auteurs. Alleen als nu een auteur wil gaan reageren moet die via mij weer nieuwe paswoorden krijgen. Dat gaat tot nu toe goed, maar is geen goede en fijne manier van werken.

Plaatjes: Volgens mij kan ik momenteel alleen een alt-text invoeren. Echter ik kan geen title, caption of description toevoegen. Dit is echt een gemis.

Voor de nieuws sectie in cmBB zou ik het liefst een RSS feed willen hebben om content te "curaten". Zeg maar een soort paper.li light. Nu doe ik het nog handmatig door uit paper.li de interessante content te halen, maar ja, echt leuk werk is dat niet.

Ik weet het. Voor je het weet heb je een full-loaded CMS. Tja, dan moet je maar naar WP of Drupal.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Ger » 20 nov 2017, 12:14

Progresso schreef:
17 nov 2017, 18:01
De mogelijkheid om een post te saven zonder te publiceren. Volgens mij ontkom ik er nu niet aan om op "verstuur" te drukken. Daarmee worden dan ook direct een post geplaatst in het forum. Een goede live preview zou lekker zijn. Meestal ben ik wel een paar uurtjes aan het pielen voordat ik echt honderd procent tevreden ben over een Wordpress post, voordat ik hem publiceer. Autosave, scheduled publish en publish zijn wel erg prettige basisfunctionaliteiten in WP.
Volgens mij is dat goed mogelijk te maken, al twijfel ik over de scheduled publish omdat phpBB van zichzelf een beperkte cron functionaliteit heeft. Ik ben er met mijn feedpostbot al diverse keren tegenaan gelopen dat gebruikers totaal niet begrepen hoe dat werkt... Maar goed, da's een detail.
Auteur. Nu is de auteur van het artikel de schrijver van het artikel. In Wordpress kun je kiezen om een andere gebruiker Auteur te maken. Ik los het nu op door als "auteur" in te loggen, zodat het lijkt voor de bezokers dat de auteur dit zelf heeft gepost. Het nadeel is dat ik met de credentials van de auteurs aan de slag ben. Ik doe dit overigens in goed overleg met de oorspronkelijke auteurs. Alleen als nu een auteur wil gaan reageren moet die via mij weer nieuwe paswoorden krijgen. Dat gaat tot nu toe goed, maar is geen goede en fijne manier van werken.
Dat is inderdaad niet handig, maar waarom laat je de auteur dan niet zelf de artikelen schrijven?
Nu is het redelijk simpel om dit te implementeren hoor, al zal ik daar dan wel een aparte permissie voor maken.
Plaatjes: Volgens mij kan ik momenteel alleen een alt-text invoeren. Echter ik kan geen title, caption of description toevoegen. Dit is echt een gemis.
Klopt, dat is alleen een dingetje van CK Editor. Als je wilt kun je de Enhanced Image plugin van CK Editor installeren. Uitleg hoe dat werkt aldaar.
Overigens kun je desgewenst ook een complete eigen CK Editor bouwen met alle plugins en vormgeving zoals jij die wil, ik heb gewoon voor de standaard setup gekozen. cmBB gebruikt uiteindelijk gewoon wat CK Editor aanlevert en controleert of het veilig is en alles voldoet aan de verwachte input. Verder ben je er compleet vrij in.
Voor de nieuws sectie in cmBB zou ik het liefst een RSS feed willen hebben om content te "curaten". Zeg maar een soort paper.li light. Nu doe ik het nog handmatig door uit paper.li de interessante content te halen, maar ja, echt leuk werk is dat niet.
Ik ken paper.li eigenlijk alleen van naam, maar als ik het goed begrijp wil je iets vergelijkbaars als mijn feedpostbot, alleen dat de content dan in een artikel geplaatst wordt in plaats van een topic op het forum?
Ik weet het. Voor je het weet heb je een full-loaded CMS. Tja, dan moet je maar naar WP of Drupal.
Ja, ik heb niet de ambitie om in mijn eentje hetzelfde niveau te behalen als de volledige CMS-en. Is ook niet realistisch denk ik. Ik wil het liefst alles zo simpel mogelijk maken.

Bedankt voor de koffie trouwens :)

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 20 nov 2017, 22:53

Klopt, dat is alleen een dingetje van CK Editor. Als je wilt kun je de Enhanced Image plugin van CK Editor installeren. Uitleg hoe dat werkt aldaar.
Waar vind ik die CK Editor binnen de cmBB. Ik zie op de site van ckEditor dat de boel moet worden geinstalleerd in de directory ckeditor in de root van de website. Als ik daar nu kijk zie ik daar geen directory ckeditor, dus ik vraag me even af waar cmBB die Ckeditor vandaan haalt.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Ger » 21 nov 2017, 08:18

./ext/ger/cmbb/vendor/ckeditor :)

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB/integratie ShareON

Bericht door Progresso » 21 nov 2017, 15:17

Dat is inderdaad niet handig, maar waarom laat je de auteur dan niet zelf de artikelen schrijven?
Ik heb nu in twee weken vijf bloggers bereid gevonden om bijdrages te leveren. Ik denk dat die bereidheid er was, omdat ik al het werk voor hen uit handen neem. Het enige wat zij moeten doen is platte tekst aanleveren en rechtenvrij foto's. Zodra ik dat heb is het eigenlijk in 15 minuten gepiept.

Ik moet zeggen dat de blogbijdragen een gouden greep is. Ik had wel zo'n vermoeden dat het zou lukken, maar niet zo snel. Het forum lag letterlijk aan de kunstmatige beademing, maar ik zit nu op enkele honderden unieke bezoekers per week, die ook nog eens erg lang op de website blijven hangen.

Er zijn nog ewel wat puzzelstukjes, de belangrijkste is zeg maar de nieuwssectie. Dat is nog niet naar mijn zin. De tweede is de verhuizing van het forum naar de bestaande website brazilieforum.nl, waar het oude brazilieforum draait. Dat oude brazilieforum wordt dan een archief en het huidige actieve forum gaa dan daar draaien. tegen die verhuizing zie ik wel een beetje op.

Plaats reactie