OGP Links - bestaande mod van Ger.

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Infopolitie
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 okt 2017, 10:48

OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Infopolitie » 14 nov 2017, 13:16

Ger, ik begreep dat jij die OGP LInks ext ontwikkeld had? Die ziet er goed uit, wil ik in gebruik gaan nemen maar die is zonder enige vorm van (tenminste groeps-)authorisatie. Ik ben een beetje bang dat daar misbruik van wordt gemaakt (voorbeeld: www||.bigboob,com zal wellicht getoond worden met een foto van een mooie dame met de nodige gevel, weten ze dat dan... nou ja.) Heeft daar iemand ervaringen mee?

@Ger , zijn er plannen om er een level van auth op te zetten?


@Moderators, mocht ik dit in een verkeerd forum hebben geplaats, mijn excuses, ik heb even gezocht maar vond geen betere, passend bij het onderwerp

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Ger » 14 nov 2017, 13:42

1 forumpje opgeschoven :)

En tsja, dat er misbruik van gemaakt kan worden klopt. Maar heb je dan ook een restrictie op het gebruiken van links en afbeeldingen? Want dan kun je natuurlijk exact hetzelfde bereiken qua weergave.

Lijkt me gewoon een kwestie van goed moderaten.

Gebruikersavatar
Infopolitie
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 okt 2017, 10:48

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Infopolitie » 14 nov 2017, 13:50

Dank voor het opschuiven ;)

Klopt, ja, we hebben een uitstekend moderatorteam, en ja, we houden uiteraard het plaatsen van afbeeldingen goed in de gaten maar gasten (bijvoorbeeld) kunnen geen afbeeldingen plaatsen, maar wel links, en we zijn nog net geen 24/7 online. Ik weet het, het blijft inderdaad een zaak van hoe ver je erin wil gaan, ik ben een groot voorstander (van ogp en vernieuwende dingen) maar ik legde het voor aan het team, er kwamen wat vragen terug dus ik dacht, ik gooi het terug aan degene die het heeft gemaakt.

Dank voor je feedback Ger!

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Ger » 14 nov 2017, 13:58

In het geval dat je gasten laat posten, neem ik aan dat je die berichten in de moderatie wachtrij zet? Of laat je gewoon alles toe wat ze plaatsen en verwijder je misbruik?

Gebruikersavatar
Infopolitie
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 okt 2017, 10:48

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Infopolitie » 14 nov 2017, 15:15

Ger schreef:
14 nov 2017, 13:58
In het geval dat je gasten laat posten, neem ik aan dat je die berichten in de moderatie wachtrij zet? Of laat je gewoon alles toe wat ze plaatsen en verwijder je misbruik?
Een website zoals de onze kan onmogelijk gasten laten posten zonder moderatiewachtrij dus moeten we dat wel doen. Vandaar dus ook de vraag. ;)

Ik heb intussen besloten hem te gaan invoeren en over de bezwaren heen te stappen. We gaan het zien. Mocht het een groot bezwaar zijn is ie alsnog snel uitgeschakeld. ;)

Gebruikersavatar
Infopolitie
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 okt 2017, 10:48

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Infopolitie » 15 nov 2017, 05:08

@Ger : klein dingetje wat ik toevallig tegenkwam, in je composer.json van v1.0.1 staat bij version nog versie 1.0.0 ;)

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Ger » 15 nov 2017, 08:56

Ja klopt, maar inmiddels zit ik ook alweer iets verder. Laatste versie kun je op Github vinden: https://github.com/GerB/magicogp

Gebruikersavatar
Infopolitie
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 okt 2017, 10:48

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Infopolitie » 15 nov 2017, 09:30

Ah top, ik kon je repo niet vinden. Thnx!

edit: zag hem nu onder je originele email-adres staan... het was een lange nacht zullen we maar zeggen. :-D

Gebruikersavatar
Infopolitie
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 okt 2017, 10:48

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Infopolitie » 08 dec 2017, 22:23

@Ger, ik ben eerlijk gezegd nog niet heel diep aan het zoeken geweest. Is er al een verzoekje gekomen om de interne links uit te kunnen schakelen, wilde het zelf al aanpassen maar het lijkt me een goed idee.

We hebben de ogp data nu ook op ons eigen biard en website staan. Elke keer dat we dus een interne link naar, zeg, de forumregels gebruiken dan zet je extensie die om. Er zou een optie moeten zijn om interne url's uit te sluiten.

Is dat iets?

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Ger » 10 dec 2017, 16:46

Mja, soms zal je dat wel willen, andere keren niet denk ik... Als je bijvoorbeeld linkt naar een artikel op je website lijkt het me wel zinvol om te hebben, maar linken naar een ander topic misschien niet. Daarom kun je als gebruiker daarin een keus maken door wel of geen URL-tags toe te passen.

Gebruikersavatar
Infopolitie
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 okt 2017, 10:48

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Infopolitie » 05 jan 2018, 12:58

Sorry voor de late reactie, een klein probleempje weerhield me ervan eerder te reageren.
Ger schreef:
10 dec 2017, 16:46
Daarom kun je als gebruiker daarin een keus maken door wel of geen URL-tags toe te passen.
Dit klopt niet helemaal, je mod zet alle URL's om naar je "blokken" werkt perfect maar ons board gebruikt dus OOK de ogp data en daarom worden dus ook alle links naar, zeg, onze forumregels meteen omgezet door je mod. De gebruiker heeft daarin geen keuze en hoeft niet de url-tags te gebruiken, een simpele (lokale) url typen is voldoende.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: OGP Links - bestaande mod van Ger.

Bericht door Ger » 05 jan 2018, 13:29

Maar als het goed is, kun je daar dus op deze manier mee omgaan:

Code: Selecteer alles

[url=http://www.example.com]tekst[/url] --> OGP wordt niet toegepast
[url]http://www.example.com[/url] --> OGP wordt niet toegepast
http://www.example.com --> OGP wordt wel toegepast
Dus indien je de links naar je regels op de 1e of 2e manier gebruikt zou je hier geen "last" van moeten hebben. Waarschijnlijk pas je het op de 3e manier toe en dan is dat dus wel het geval.

Overigens: zie ook hier: viewtopic.php?f=93&t=61294
Het idee is om voor een volgende versie met een blacklist van domeinen te gaan werken, maar daar ben ik nog niet mee aan de slag gegaan.

Plaats reactie