[opgelost] Extensie cmBB

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

[opgelost] Extensie cmBB

Bericht door Progresso » 23 okt 2017, 14:11

  • Modificatie & Versie:
    Directe link naar de extensie:
    Adres van je forum: http://fortalezacorner.nl
    phpBB versie:3.2
    Heb je onlangs een andere modificatie of stijl geïnstalleerd?

    Wat is het probleem?
1) Ik heb de cmBB extensie geinstalleerd en ik ben wel blij met het resultaat. Wat ik graag nu zou willen is dat bij ieder artikel wat wordt geplaatst een "featured photo" komt, eigenlijk op de plaats waar nu de Avatar staat, danwel in de eerste alinea, zodat er tenminste een plaatje te zien is.. Is dat mogelijk?

2) indien gewenst kan een artikel ook automatisch geplaatst worden in het forum. Ik heb dat ook gedaan. Alleen het resultaat is niet zo mooi:
Jungle Marathon Brazilië
door Progresso

Door MudSweatTrails op za, 21/10/2017 ‘Dit heeft niets met hardlopen te maken’ Een hangmat en muskietennet is normaal gesproken niet het eerste wat je denkt nodig te hebben bij een trailrun. Maar voor de deelnemers aan de Jungle Marathon hoort dit tot de verplichte uitrusting die 
Overal waar leestekens staan komt dus &nbsp, &lsquo en dat soort werk te staan. Is dit een "bug" in de extensie of staat er ergens een setting op het forum niet correct?
Laatst gewijzigd door Progresso op 25 okt 2017, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB

Bericht door Ger » 23 okt 2017, 14:44

Een tijdje terug heb ik de mogelijkheid toegevoegd voor een uitgelichte afbeelding. Die optie staat standaard op "-gebruik avatar-", maar als je andere afbeeldingen hebt geüpload verschijnen die ook in de dropdown.

Voor punt 2 lijkt dit een bugje die ik vorige week veroorzaakt heb :oops:
Volgens mij in de laatste versie gefixt; zie github

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB

Bericht door Progresso » 23 okt 2017, 17:21

Punt 2: Voor de blog bijdrage had ik het inderdaad op die manier gedaan. In verband met rechten op foto's, en met name uit nieuwsbronnen is dit eigenlijk geen optie. Het liefst wil je de afbeeldingen embedden, dus via een link naar het origineel.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB

Bericht door Progresso » 23 okt 2017, 17:42

hm,

gaat iets fout. extensie geupload. Nu ligt de site eruit. met de volgende melding op de homepage:

HTTP ERROR 500

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB

Bericht door Ger » 23 okt 2017, 18:31

Heb je de eerdere versie uitgeschakeld?
Iig, leeg even de cache via FTP. Dat zou normaliter het probleem moeten verhelpen.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB

Bericht door Progresso » 23 okt 2017, 20:52

Ja, ik heb even een nieuw nieuwsberichtje geplaatst. Die komt keurig mooi op het forum te staan.

http://fortalezacorner.nl/viewtopic.php?f=12&t=6920
Een tijdje terug heb ik de mogelijkheid toegevoegd voor een uitgelichte afbeelding. Die optie staat standaard op "-gebruik avatar-", maar als je andere afbeeldingen hebt geüpload verschijnen die ook in de dropdown.
Ik heb voor dit berichtje een plaatje geupload via de uploadbox onderaan. Echter ik kan dat plaatje niet kiezen als Avatar (wel mijn oude geuploade bestanden van gisteren). Volgens mij klopt dat niet.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB

Bericht door Ger » 24 okt 2017, 07:32

Progresso schreef:
23 okt 2017, 20:52

Ik heb voor dit berichtje een plaatje geupload via de uploadbox onderaan. Echter ik kan dat plaatje niet kiezen als Avatar (wel mijn oude geuploade bestanden van gisteren). Volgens mij klopt dat niet.
Mja, het klopt wel, in die zin: alle afbeeldingen die beschikbaar waren op het moment dat je de pagina laadt, komen in de dropdown lijst. Als je iets upload moet je de pagina dus even verversen om het te zien.

Misschien dat ik het in de toekomst asynchroon inlaadt (zonder benodigde refresh) maar aangezien deze functie pas heel laat (in RC fase) is toegevoegd heb ik het eigenlijk zo eenvoudig mogelijk gehouden.

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Extensie cmBB

Bericht door Progresso » 24 okt 2017, 13:57

OK, ik snap de logica. Nu ik weet hoe de logica in elkaar steekt kan ik er mee werken. Wat mij betreft geen noodzaak om dat te verbeteren, hooguit een stukje tekst en uitleg in die uploadbox.

Wat ik echter wel heel prettig zou vinden is om zeg maar op de plaats van die avatar gelinkte of embedded plaatjes te krijgen. Het mooiste zou zijn als je de "media" functie van de plugin "phpBB Media Embed PlugIn" zou kunnen gebruiken.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Extensie cmBB

Bericht door Ger » 24 okt 2017, 14:20

Dat laatste gaat -in ieder geval voor versie 1- niet gebeuren. Zoals ik al schreef: de mogelijkheid om een featured image in plaats van de avatar te gebruiken is pas heel laat toegevoegd en ik zit nu al in het validatieproces. Ik wil daarom eerst focussen om hetgeen wat werkt ook stabiel en gevalideerd te krijgen. Daarna ga ik kijken wat de mogelijkheden zijn om diverse functies te verbeteren.

Plaats reactie