Feed post bot

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Feed post bot

Bericht door Hartenheer » 25 sep 2017, 10:17

@Ger Is het mogelijk om van een Facebook pagina een feed te maken?
Laatst gewijzigd door Jim op 25 sep 2017, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van Support naar Extensies
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Ger » 26 sep 2017, 11:11

Dat moet je aan Facebook vragen... Als die een RSS, atom of rdf feed kan uitspugen is het goed maar ik heb niet zoveel verstand van Facebook

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Hartenheer » 26 sep 2017, 12:41

Facebook en antwoorden, dat heb ik nog nooit mee gemaakt.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Ger » 26 sep 2017, 15:58

Ja dat vragen bedoel ik niet letterlijk ;)
Wat ik bedoel is dat je niet zoeken naar een mogelijkheid om een valide feed te genereren vanuit facebook. Zodra dat lukt kan feed post bot de rest. Maar die leest dus alleen maar feeds uit.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Hartenheer » 26 sep 2017, 16:23

Het is een geweldige extensie.
Ik gebruik hem voor plaatselijke politie berichten en kijk waar ik hem nog meer kan gebruiken.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Hartenheer » 27 sep 2017, 19:53

Een en dezelfde feed.
Alleen de ene wordt weergegeven met Thunderbird en de ander met PHPbb feed.

Is hier wat aan te doen? {misschien een uitdaging voor de toekomst}

PHPbb feed

Afbeelding

Thunderbird Feed



Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hartenheer op 02 okt 2017, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Hartenheer » 02 okt 2017, 10:04

bump
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Ger » 02 okt 2017, 11:21

Ik was op vakantie afgelopen week. Had je bericht wel gezien, maar iets teveel werk om daar vanaf de telefoon tussen neus en lippen door op te reageren.

Laat ik voorop stellen: de Feed post bot is niet zo uitgebreid als volledige Feed clients zoals Thunderbird en dergelijke en zal dat ook nooit worden. In de eerste plaats omdat ik daar niet de tijd voor heb om er net zoveel werk in te steken als de bedrijven die die clients maken, ten tweede vanwege beperkingen in phpBB en de diverse serverconfiguraties waar phpBB op kan draaien en ten derde omdat het dan te complex zou worden voor de gemiddelde gebruiker om te begrijpen hoe ze de Feed post bot moeten beheren.

De eerste versie van deze extensie heette niet voor niets "Simple RSS reader". Inmiddels kan het veel meer en heeft het al aardig wat opties gekregen, maar verder wil ik echt niet gaan, simpelweg omdat het dan te ingewikkeld wordt in gebruik. Veel vragen die ik krijg komen al voort uit dat mensen niet begrijpen hoe de phpBB cron werkt, hoe verschillende feeds werken, etc.

Onlangs heb ik een soortgelijke vraag gekregen op phpbb.com; om een template beschikbaar te maken waarin de verschillende gegevens weergegeven worden. Probleem daarbij is dat je als beheerder van te voren vaak niet weet welke gegevens in welke feed beschikbaar zijn. Bovendien is het dan weer de vraag hoe dat onderdeel heet in de onderliggende XML structuur, hoe je die dus moet uitlezen, etc. etc. En als de feed bron dat dan weer wijzigt krijg je weer onverwachte output.

Dat gaat me ongetwijfeld heel veel vragen opleveren van beheerders die niet snappen waarom hun berichten er niet uitzien zoals ze verwachten. In een MOD topic over een soortgelijke MOD voor phpBB 3.0.x heeft de auteur dat ook aangegeven: het gros van de problemen en support vragen kwam voort uit het feit dat Feed bronnen niet gestandaardiseerd zijn en de template functie die hij had (en iets zoals jij vraagt mogelijk maakte) tot onbegrip en problemen leidde. Mede daardoor heeft hij na ruim 4 jaar ontwikkelwerk de brui eraan gegeven. Dat vind ik zonde en die kant wil ik dus niet op: beter een beperkte functionaliteit die betrouwbaar werkt, dan heel veel opties met evenveel problemen.

Ik heb echter wel de mogelijkheid gegeven om de extensie uit te breiden door enkele events toe te voegen, waardoor het in theorie mogelijk is om een extensie te schrijven bovenop de Feed post bot extensie: https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p14670961
Door op de juiste punten in te haken kun je extra gegevens ophalen uit de feed en deze toevoegen in het gecreëerde topic. Tevens zou je dan wat BBcodes kunnen toevoegen om de opmaak in te regelen zoals je dat zou willen. Misschien dat ik tegen de tijd dat Feed Post Bot gevalideerd is, ik eens een voorbeeld extensie maak hiervoor, maar dat zal zogezegd niet morgen zijn.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Hartenheer » 02 okt 2017, 11:39

Bedankt voor deze duidelijk uitleg.

Ik heb wel iets gelezen over vakantie, maar kan niet alles volgen door mijn gebrek aan de Engelse taal. {enorm lastig met een forum}

Hoop dat je niet in Nederland op Vakantie geweest ben, maar het mooie weer opgezocht hebt.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Feed post bot

Bericht door Ger » 02 okt 2017, 12:10

Het weer in Drenthe was goed genoeg om ons een weekje goed te vermaken met een kleuter. :)

Plaats reactie