'Stel je vraag' veld op homepage.

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Lucv
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2010, 21:22
Contacteer:

'Stel je vraag' veld op homepage.

Bericht door Lucv » 28 jan 2017, 14:51

Ik ben op zoek naar een mod/extentie voor het volgende - vergelijkbaar met een onestep checkout voor een webshop-, of iemand die dit voor mij kan programmeren. Uiteraard hoor ik ook graag jullie mening en ideeën.

Stap 1
Op homepage moet een knop of invoerveld staan waar gebruikers (alleen gasten / niet ingelogd) hun vraag kunnen typen. Nadat ze klaar zijn klikken ze op de knop plaatsen.

Stap 2
Vervolgens komen ze op een pagina waar ze in kunnen loggen (als ze een account hebben) of een account kunnen maken. Ik verwacht hierdoor een veel hogere aantal vragen (en registraties) - net als dat bij een webshop leidt tot een hogere conversie.

Stap 3 - optioneel / evt combineren met 2
Aanvullen titel en bericht

Stap 4
Het bericht wordt geplaatst in één van de rubrieken (in mijn geval: Stel je vraag)

Afbeelding: https://www.mupload.nl/img/7obgymkbq1rlr.jpg

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: 'Stel je vraag' veld op homepage.

Bericht door El torro » 28 jan 2017, 15:33

Je wilt dus eigenlijk 1 onderwerp toegankelijk maken voor gasten?
Persoonlijk denk ik dat dat alleen maar tot enorme hoeveelheden spam gaat zorgen.

Lucv
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2010, 21:22
Contacteer:

Re: 'Stel je vraag' veld op homepage.

Bericht door Lucv » 28 jan 2017, 16:16

@ Eltorro: Ja en nee, in de zin dat er ook nog een registratie of inlogstap tussen zit (uiteraard met captha). Zie de afbeelding hierboven. Daarnaast moet het 'stel je vraag' invoerveld gelijk op de homepage boven de categorieën zichtbaar zijn. Het bericht komt na stap 3/4 dus uiteindelijk terecht in een categorie, geplaatst door een gebruiker die zich in stap 2 geregisteerd heeft.

Ik denk dat het invoeren van de vraag de drempel wegneemt om de (korte) registratiestap door te lopen. Ik denk ook dat het eenvoudiger voor nieuwe gebruikers wordt om een vraag te stellen, zonder dat ze zich moeten afvragen in welke categorie ze moeten zijn en er achter moeten komen dat ze zich moeten registreren. Bij dit idee komen ze daar achter als ze al de moeite hebben genomen om de vraag te typen.

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar ik denk zelf dat het de moeite waard is om eens mee te experimenteren.

Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2011, 12:06
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Re: 'Stel je vraag' veld op homepage.

Bericht door soraxroxas » 08 feb 2017, 19:28

Ik heb iets gevonden wat in de buurt komt. Deze dxtensie voegt een knop toe aan het forumoverzicht (homepage) waar er een nieuw topic kan worden aangemaakt in elk forum dat je in het beheerderspaneel kunt instellen.
https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... new_topic/

Lucv
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2010, 21:22
Contacteer:

Re: 'Stel je vraag' veld op homepage.

Bericht door Lucv » 26 feb 2017, 14:53

Bedankt soraxroxas, ik ga die eens proberen.

Gebruikersavatar
Gio73
Berichten: 133
Lid geworden op: 18 apr 2016, 17:21
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 'Stel je vraag' veld op homepage.

Bericht door Gio73 » 27 feb 2017, 05:26

houd er wel rekening mee dat de maker van deze extensie niks meer update het staat er nog niet bij maar ik heb er iets over gelezen op zijn site
http://bb3.mobi/forum/index.php?&sid=75 ... 9730cb871e
Mvg Gio.
Styles

Plaats reactie