Tapatalk (extensie) probleem

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
bertmeijerink

Tapatalk (extensie) probleem

Bericht door bertmeijerink » 01 mar 2016, 21:16

• Adres van je forum: http://www.bmwk.nl/phpBB3_bmwk/
    Event. modificaties op je forum: Tapatalk
    Wanneer ontstond het probleem? Overstap van 3.0.14 naar 3.1.8
    phpBB versie:3.1.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Update 3.0.14 naar 3.1.8
    Wat is het probleem?
Forum geupdate.

Naast het feit dat een aantal extensies zijn verdwenen tijdens de update zie ik onder het beheer van de extensies niets meer staan.

Via de tapatalk website heb ik de bestanden gedownload voor de nieuwe extensie. De bestanden gecopieerd in de ext file en de mobiqou file.

Helaas zie ik onder de extensiebeheer in het ACP niets staan.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Mvg,

Bert
Laatst gewijzigd door David op 01 mar 2016, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van 3.1 Support naar 3.1 Extensies

David
Contacteer:

Re: Tapatalk (extensie) probleem

Bericht door David » 01 mar 2016, 22:05

Eventjes voor de duidelijkheid, je bent overgestapt van 3.0.14 naar 3.1.8 en tijdens die overstap ben je extensies verloren? Dat kan eigenlijk niet, want 3.0.x maakte gebruik van modificaties en als je bent overgestapt naar 3.1.x dan raak je die modificaties kwijt zoals je hier hebt kunnen lezen. Dus dat deel van je verhaal snap ik eventjes niet, misschien kan je dat verduidelijken?

Taptalk is een extensie die niet officieel is goedgekeurd door phpbb.com het is dus afgeraden om hem op een live forum te gebruiken. Daarnaast zijn er nogal wat probleempjes, lees ook de reactie van Paul die ruime ervaring heeft en niet zomaar wat zegt:
paul schreef:Daarnaast is het een niet gevalideerde extensie door phpBB.com, welke in de huidige staat ook niet door de validatie heen zal komen. Ook heeft tapatalk in het verleden diverse security issues gehad. Ik raad dan ook ernstig af om tapatalk te installeren.
Wees dus voorzichtig en weet wat je installeert, met een extensie het de database op phpbb.com weet je dat het getest is en nagekeken is. Maar, je bent vrij om je eigen keuze te maken ;) Ik geef slechts informatie die nuttig kan zijn.

Betreft het installeren van extensies, misschien dat dit artikel helpt.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

bertmeijerink

Bericht door bertmeijerink » 01 mar 2016, 22:24

David schreef:Eventjes voor de duidelijkheid, je bent overgestapt van 3.0.14 naar 3.1.8 en tijdens die overstap ben je extensies verloren? Dat kan eigenlijk niet, want 3.0.x maakte gebruik van modificaties en als je bent overgestapt naar 3.1.x dan raak je die modificaties kwijt zoals je hier hebt kunnen lezen. Dus dat deel van je verhaal snap ik eventjes niet, misschien kan je dat verduidelijken?

Taptalk is een extensie die niet officieel is goedgekeurd door phpbb.com het is dus afgeraden om hem op een live forum te gebruiken. Daarnaast zijn er nogal wat probleempjes, lees ook de reactie van Paul die ruime ervaring heeft en niet zomaar wat zegt:
paul schreef:persoonlijk zou ik nooit tapatalk installeren, het staat bekend om issues en heeft ook diverse security issues gehad in het verleden.
Wees dus voorzichtig en weet wat je installeert, met een extensie het de database op phpbb.com weet je dat het getest is en nagekeken is. Maar, je bent vrij om je eigen keuze te maken ;) Ik geef slechts informatie die nuttig kan zijn.

Betreft het installeren van extensies, misschien dat dit artikel helpt.
Hallo David,

Dank voor reactie.

Ik had het even niet goed verwoord. Ik bedoelde modificaties en noemde dat per vergissing extensies. Ik was er van op de hoogte dat ik de modificaties kwijt zou raken. Dat is ook geen ramp want zo ben ik ook weer van die chatbox af die ik ooit eens had.

Goed dat je me waarschuwt voor het gebruik van tapatalk, denk maar dat ik dat nu achterwege laat. (Had daarnaast ook nog ooit forumrummer op de vorige versie.)

Door de overstap zit ik nu in het beheerderspaneel ook met een aantal tabbladen die niet meer werken en wel weg kunnen. Deze heten: extensies, forum runner settings acap_cat_mods. Heb je een tip hoe ik die kan verwijderen. (Vind het vervelend dat dit soort ongebruikte zaken blijven staan.)

Mvg,

Bert

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 mar 2016, 22:34

Je zou deze oude modules kunnen uitschakelen via het modulebeheer in je beheerderspaneel, neem eens de volgende stappen:
  • Ga naar je beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Systeem
  • Klik aan de linkerkant onder: modulebeer op Beheerderspaneel
  • Klik dan op: Extensies
Als het goed is zie je dan een aantal oude modules staan, begin eens met het uitschakelen. Als dat allemaal goed gaat en geen problemen geeft kan je ze verwijderen.

P.s. ik had het citaat uit mijn reactie even vervangen met een ander citaat. Ik vond deze wat duidelijker overkomen en wat meer uitleg geven. Paul kaart het dus een aantal keer ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

bertmeijerink

Bericht door bertmeijerink » 01 mar 2016, 22:49

Hallo David,

Ga er mee bezig.

Ben nu eerst alles aan het kopieren naar de localhost om een kopie te maken.

Zodra dat klaar is pas ik het aan.

Dank voor je hulp.

Mvg,

Bert

Plaats reactie