Nieuws brief

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Nieuws brief

Bericht door Hartenheer » 12 dec 2015, 13:13

Bestaat er een extentie voor een nieuwsbrief die in html per e-mail naar alle leden kan verzenden?

De massa e-mail is zo onpersoonlijk.
Groeten,
Willem
Afbeelding

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Nieuws brief

Bericht door toska » 12 dec 2015, 17:41

Ik denk dat daar nog wat te vroeg voor is, dat er zuks al is?

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door Hartenheer » 12 dec 2015, 17:44

toska schreef:Ik denk dat daar nog wat te vroeg voor is, dat er zuks al is?
Hoezo te vroeg?
3.1 wordt al bijna vervangen voor 3.2 ?
Groeten,
Willem
Afbeelding

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Nieuws brief

Bericht door toska » 12 dec 2015, 19:09

Hartenheer schreef:
toska schreef:Ik denk dat daar nog wat te vroeg voor is, dat er zuks al is?
Hoezo te vroeg?
3.1 wordt al bijna vervangen voor 3.2 ?
Reden te meer dat ze er geen gaan maken als zoals jij zegt dat we gaan naar 3.2, om eerlijk te zijn ze mogen eens gaan stoppen met hun nieuwe versies (updates):
Laatst gewijzigd door toska op 14 dec 2015, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door Hartenheer » 12 dec 2015, 19:22

toska schreef:
Hartenheer schreef:
toska schreef:Ik denk dat daar nog wat te vroeg voor is, dat er zuks al is?
Hoezo te vroeg?
3.1 wordt al bijna vervangen voor 3.2 ?
Reden te meer dat ze er geen gaan maken als zoals jij zegt dat we gaan naar 3.2, om eerlijk te zijn ze mogen eens gaan stoppen met hun nieuwe versies (updates), verdorie de eene is nog maar zo goed in de maak + extensies en nu hop naar 3.2? Wedden dat we in den duur er nog zullen moeten voor betalen, hopelijk hebben ze dan een vzw en btw nummer? zolang 3.1 werkt kunnen ze met hun 3.2 de grootste boom in :evil:

nou nou wat een spierballen taal.
Besef goed dat het bijna allemaal vrijwilligers werk is.
wat voeg jij toe?

Ik niets, maar waardeer zeer wat er mogelijk is.
Groeten,
Willem
Afbeelding

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Nieuws brief

Bericht door toska » 12 dec 2015, 21:06

Ik wil daar helemaal niks mee zeggen misschien overdrijf ik een beetje maar is het nu niet te vroeg om al te spreken over 3.2? waar we nu juist met 3.1 werken en waarvan de makers van extensies reeds bezig zijn om iedereen tevreden te stellen en zijn gading te vinden/krijgen.Ook die makers krijgen dan wel eens grijs haar
ook ik ben tevreden voor hun werk en aprcieer dan enorm, maar stel je eens voor je maakt een product voor je werkgever en een dag daarna zie je dat deze in de vuilbak ligt, je moet weer dezelfde maken maar nu met een boorgatje meer.Dan krijg je voor minder sc.... :lol: :lol:

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door David » 12 dec 2015, 22:27

De meeste extensien die nu voor 3.1 zijn, werken straks gewoon voor 3.2. Een enkele extensie zal een kleine wijziging nodig hebben, je reactie is dus wat overdreven Toska. Daarbij zijn het maar versie nummers, de overgang van 3.1 naar 3.2 is niet eens zo groot... maar goed, laten wij ons aan het onderwerp houden alstublieft.

Hartenheer ik ben een extensie tegen gekomen, die was in principe af (RC fase). Maar de maker van die extensie heeft moeite met de eisen die phpBB.com stelt. Hij heeft besloten om geen extensies meer op phpbb.com te zetten. Een van de team members die extensies controleert zegt dat je de Newsletter extensie beter niet kan gebruiken, omdat hij onstabiel zou zijn. Ik volg graag die adviezen en raad iedereen aan het zelfde te doen. Maar je bent vrij om je eigen keuzes te maken ;)

Dus eigenlijk is er op dit moment niet wat ik je kan geven of beter gezegd, wat je al kan gebruiken.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door Hartenheer » 13 dec 2015, 06:49

Bedankt voor je reactie David.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door Ger » 14 dec 2015, 15:36

toska schreef:
Hartenheer schreef:
toska schreef:Ik denk dat daar nog wat te vroeg voor is, dat er zuks al is?
Hoezo te vroeg?
3.1 wordt al bijna vervangen voor 3.2 ?
Reden te meer dat ze er geen gaan maken als zoals jij zegt dat we gaan naar 3.2, om eerlijk te zijn ze mogen eens gaan stoppen met hun nieuwe versies (updates), verdorie de eene is nog maar zo goed in de maak + extensies en nu hop naar 3.2? Wedden dat we in den duur er nog zullen moeten voor betalen, hopelijk hebben ze dan een vzw en btw nummer? zolang 3.1 werkt kunnen ze met hun 3.2 de grootste boom in :evil:
Pardon my french, maar dit is echt klinkklare onzin van de buitencategorie.

Allereerst zullen extensies van 3.1 in 95% van de gevallen gewoon werken in 3.2. Er zijn vrijwel geen backwards incompatible wijzigingen. 3.2 voegt met name mogelijkheden toe. De update van 3.1 naar 3.2 is vrijwel niet te vergelijken met de update van 3.0 naar 3.1.
Betalen voor phpBB slaat ook als een tang op een varken. Heb je de licentie wel eens bekeken? Dan weet je dat wat je hier zegt gewoon onmogelijk is.

Je weet dus totaal niet waar je over praat, maar je blaast wel enorm hoog van de toren. Als je nu zelf eens de grootste boom opzoekt om in te gaan zitten en je dan wat verdiept in het onderwerp, dan zou dat een hoop schelen voor degenen die op zoek zijn naar informatie en degenen die hen willen helpen.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door Hartenheer » 14 dec 2015, 15:46

Tja, ik vind het ook een rare reactie, maar dat heb ik ook laten blijken {denk ik}
Groeten,
Willem
Afbeelding

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Nieuws brief

Bericht door toska » 14 dec 2015, 21:43

Dat kan ik toch allemaal niet weten hoe dit in zijn werk gaat? en heb al in bomen gezeten van meer dan 30 meter hoog, dus heb er al ingezeten, maar enfin als mijn taal nogal brut zou overkomen, wil ik wel mijn oprechte excuses aanbieden.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Nieuws brief

Bericht door toska » 14 dec 2015, 21:45

toska schreef:
Hartenheer schreef:
toska schreef:Ik denk dat daar nog wat te vroeg voor is, dat er zuks al is?
Hoezo te vroeg?
3.1 wordt al bijna vervangen voor 3.2 ?
Reden te meer dat ze er geen gaan maken als zoals jij zegt dat we gaan naar 3.2, om eerlijk te zijn ze mogen eens gaan stoppen met hun nieuwe versies (updates), verdorie de eene is nog maar zo goed in de maak + extensies en nu hop naar 3.2? Wedden dat we in den duur er nog zullen moeten voor betalen, hopelijk hebben ze dan een vzw en btw nummer? zolang 3.1 werkt kunnen ze met hun 3.2 de grootste boom in :evil:

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door El torro » 14 dec 2015, 22:10

Dat is jouw probleem je trek conclusies terwijl je absoluut niet weet waar je het over hebt.
Hou toch aub op met je voorbarige conclusies en beschuldigingen aan iedereen. :twisted:

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door Ger » 15 dec 2015, 09:08

On topic; Een echte nieuwbriefextensie is er nog niet. Hetgeen er het meeste in de buurt komt is Mailinglist van DavidIQ. Deze zou is echter nog in ontwikkeling (dus niet handig om op een live forum te installeren) plus dat het nog niet echt een nieuwsbrief is. Wat je zou kunnen doen is kijken of je die kunt laten filteren op een specifiek forum id. Je kunt in dat geval de volgende methode hanteren:
  • Een nieuwsbrievenforum waarin alleen jij kunt posten
  • Iedereen laten abonneren op dat forum
  • De mailinglijst alleen laten kijken naar dat forum om mails over te versturen.
Iets beters is er bij mijn weten nog niet. Voor 3.0 was er wel een nieuwsbrief MOD, maar die had ook regelmatig problemen (m.n. aan de hostingkant bij zowel zender als ontvangers). Buiten dat is de auteur van die MOD al een paar jaar niet meer actief, dus ik zie die MOD ook niet meer naar een extensie geconverteerd worden.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door Hartenheer » 15 dec 2015, 09:23

Bedankt voor de uitleg
Groeten,
Willem
Afbeelding

TWEagle
Berichten: 782
Lid geworden op: 18 nov 2005, 19:45
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door TWEagle » 16 dec 2015, 15:49

Afbeelding
To see or to hear

Jeanneke57
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 jun 2008, 15:55
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Nieuws brief

Bericht door Jeanneke57 » 24 jan 2016, 16:04

Jammer ik vond het destijds een leuke mod en ondervond nooit problemen.
Maar ach ik verzin wel wat anders dan. Een mens kan niet alles hebben hè. ;)
Groetjes,
Jeanneke

Plaats reactie