Wordpress

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Hartenheer
Contacteer:

Wordpress

Bericht door Hartenheer » 06 nov 2015, 09:50

Ik ben al een paar dagen aan het zoeken, maar ben bang dat het er niet is.

Bestaat er een extentie die bij het plaatsen van Wordpress het artikel weergeeft?
Net zoals er voor Facebook bestaat {dat is een bb code}
Groeten,
Willem
Afbeelding

David
Contacteer:

Re: Wordpress

Bericht door David » 06 nov 2015, 09:55

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt, kun je wat meer uitleg geven of misschien een voorbeeld?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Hartenheer
Contacteer:

Bericht door Hartenheer » 06 nov 2015, 10:06

David schreef:Ik snap niet zo goed wat je bedoelt, kun je wat meer uitleg geven of misschien een voorbeeld?
Dat zal ik proberen David,

Als ik een bericht op WordPress plaatst wordt hij automatisch op Facebook geplaatst.

Ik snap dat dit niet/moeilijk mogelijk is.

Maar op mijn forum als ik een link van Facebook plaats tussen de code

Code: Selecteer alles

[facebookpost]{URL}[/facebookpost]

Code: Selecteer alles

<div id="fb-root"></div> <script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_GB/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>
<div class="fb-post" data-href="{URL}" data-width="466">
<div class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="{URL}">Post</a> </div></div>

plaats, komt het volledig bericht op het forum te staan.

Is er ook zo'n code voor WordPress?
Groeten,
Willem
Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 06 nov 2015, 10:32

Poeh, je wilt dus een bericht van je Wordpress insluiten, zodat je hem op je forum kan laten zien. Weet niet of dat bestaat en/of mogelijk is want standaard zijn Wordpress berichten niet te embedden zoals dat heet. Je zou dan eerst moeten kijken of er een Wordpress plugin is waarmee je berichten kan Embedden en dan van die code een BBcode maken, denk ik... :?

Hartenheer
Contacteer:

Bericht door Hartenheer » 06 nov 2015, 10:35

:shock: Heb daar al gezocht, maar de witgeds erg erg onduidelijk.

Had gehoopt dat hier een extentie voor bestond.
En een BB code schijven, :roll: kan ik niet.

Toch bedankt voor je reactie.
Groeten,
Willem
Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 06 nov 2015, 10:45

Volgens mij zou deze plugin moeten doen wat je wilt: https://wordpress.org/plugins/embed-article/ Wij zijn alleen geen Wordpress supporters, de melding bovenaan de pagina zegt dat deze plugin al meer dan twee jaar niet meer is bijgewerkt en dat deze mogelijk problemen kan geven. Weet verder ook niet hoe en of die werkt.

Een BBcode maken is in principe niet zo heel erg ingewikkeld en daarbij kunnen wij je daar wel bij helpen. Misschien dat wij dan meteen kunnen uitleggen hoe het ongeveer werkt ;)

Even uit nieuwsgierigheid waar wil je artikelen van je Wordpress op je forum plaatsen? Is het niet handiger om linkje naar het artikel te geven? Probeer gewoon even een beetje mee te denken hoor, misschien dat er een andere manier is, als wij begrijpen wat je doel is.

Hartenheer
Contacteer:

Bericht door Hartenheer » 06 nov 2015, 11:23

David schreef:Volgens mij zou deze plugin moeten doen wat je wilt: https://wordpress.org/plugins/embed-article/ Wij zijn alleen geen Wordpress supporters, de melding bovenaan de pagina zegt dat deze plugin al meer dan twee jaar niet meer is bijgewerkt en dat deze mogelijk problemen kan geven. Weet verder ook niet hoe en of die werkt.

Een BBcode maken is in principe niet zo heel erg ingewikkeld en daarbij kunnen wij je daar wel bij helpen. Misschien dat wij dan meteen kunnen uitleggen hoe het ongeveer werkt ;)

Even uit nieuwsgierigheid waar wil je artikelen van je Wordpress op je forum plaatsen? Is het niet handiger om linkje naar het artikel te geven? Probeer gewoon even een beetje mee te denken hoor, misschien dat er een andere manier is, als wij begrijpen wat je doel is.
Ik het een extern logboek.
En link weergeven is niet aantrekkelijk. Alleen als het op dezelfde manier als een link van Facebook getoond kan worden.

Zie hier een voorbeeld als ik FB op het forum plaats.
http://www.aquarium-zeewaterforum.info/ ... f=18&t=675

Bedankt voor de link en snap dat hier geen WP ondersteuning gegeven wordt. Het is ook de bedoeling om dit op mijn forum te krijgen.
Groeten,
Willem
Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 06 nov 2015, 12:47

Dat snap ik, maar je moet beginnen bij Wordpress en zorgen dat je artikelen kan insluiten. Dan kan je pas een BBcode maken en je artikelen insluiten. Je voorbeeld is niet te zien voor gasten, alleen leden hebben er toegang.

Hartenheer
Contacteer:

Bericht door Hartenheer » 06 nov 2015, 12:54

David schreef:Dat snap ik, maar je moet beginnen bij Wordpress en zorgen dat je artikelen kan insluiten. Dan kan je pas een BBcode maken en je artikelen insluiten. Je voorbeeld is niet te zien voor gasten, alleen leden hebben er toegang.
Wat dom van mij, die is inderdaad voor leden, heb even speciaal een andere voorbeeld aangemaakt.
Sorry

http://www.aquarium-zeewaterforum.info/ ... =109&t=687

Op WP hebben de artikelen ook apart een url, net als bij FB
http://www.willems-zeewaterlogboek.nl/button-frags/
Groeten,
Willem
Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 06 nov 2015, 13:05

Ik heb je voorbeelden gezien, het veranderd alleen weinig aan mijn aantwoord. Ik denk dat je moet beginnen bij wordpress en daar een embed functie moet toevoegen voor je artikelen. Met die embed code kan je dan een BBcode maken voor phpBB.

Hartenheer
Contacteer:

Bericht door Hartenheer » 06 nov 2015, 15:30

David schreef:Ik heb je voorbeelden gezien, het veranderd alleen weinig aan mijn aantwoord. Ik denk dat je moet beginnen bij wordpress en daar een embed functie moet toevoegen voor je artikelen. Met die embed code kan je dan een BBcode maken voor phpBB.
Heb op WP nu een programma die de embed code zou moeten kunnen maken, maar snap er geen snars van.
Kan alleen een verkorte code krijgen.

Denk dat dit te moeilijk voor mij is.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Plaats reactie