Facebook like button en leuk vinden van individuele posts

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Facebook like button en leuk vinden van individuele posts

Bericht door Tompie » 08 mei 2015, 10:07

Ik heb pas de upgrade van 3.0 naar de 3.1 reeks uitgevoerd.

In de 3.0 had ik een aantal MOD's, waarvoor ik nu op zoek ben naar een vervangende extensie.

Het gaat in het bijzonder om het toevoegen van een Facebook like knop bovenaan mijn indexpagina. Die Facebook like button is van toepassing op de Facebookpagina die over mijn forum gaat.

Daarnaast had ik ook een MOD die het mogelijk maakte om via een duimpje elke individuele post leuk te vinden in een topic. Onderaan het bericht zag je dan welke gebruikers het bericht leuk vinden.

Ik weet niet of er hiervoor al vervangende extensies bestaan? Ik heb even op internet gezocht, maar vind niet onmiddellijk wat terug.


Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Facebook like button en leuk vinden van individuele post

Bericht door Tompie » 08 mei 2015, 22:08

Bedankt voor alle hulp hier! Ik heb ondertussen al wat gelezen en ook al een aantal zaken aangepast op mijn eigen forum (http://www.stvvforum.be).

Enkele forumleden zouden graag hebben dat de "actieve onderwerpen" nog iets prominenter aan bod komen. Nu kunnen ze die zien door bovenaan op "snelle links" te klikken en dan op "actieve onderwerpen".

Ik zou graag echter graag op mijn indexpagina (bv. langs "snelle links" een knop/link maken om rechtstreeks naar die actieve onderwerpen te gaan). Ik heb dat ook al wat opgezocht, maar ik vind daar weinig informatie over terug. Ik wil dus gewoon die éne extra klik vermijden doordat er op mijn homepage direct een knop "Actieve onderwerpen" staat.

Kan ik ergens terugvinden hoe ik dit kan doen? Nu staat er naast iedere link ook een klein icoontje, het zou leuk zijn moest ik dat ook kunnen maar dat is een surplus.

Ik heb al een beetje op internet gezocht, maar vind niet meteen terug hoe ik zo'n extra link kan aanmaken...

Na edit: of een weergave zoals op dit forum zou ook al leuk zijn, met "toon onbeantwoorde berichten", "toon ongelezen berichten", nieuwe berichten en actieve onderwerpen...

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Facebook like button en leuk vinden van individuele post

Bericht door El torro » 08 mei 2015, 23:05


Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Facebook like button en leuk vinden van individuele post

Bericht door Tompie » 09 mei 2015, 07:21

Bedankt El Torro, maar ik denk dat dat nog iets anders is, ben niet zeker.

Wat ik bedoel is gewoon ergens boven aan mijn indexpagina een knop/link naar "actieve onderwerpen". Nu moeten gebruikers eerst op snelle links duwen om dat te zien.

Als dat toch via die breadcrumbs extensie moet, geef dan gerust een seintje. :-)

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Facebook like button en leuk vinden van individuele post

Bericht door El torro » 09 mei 2015, 08:11

Volgens mij moet dat kunnen met die extensie maar "ergens" is een vaag begrip :)
Probeer het gewoon eens.

Tompie
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 mei 2015, 07:15

Re: Facebook like button en leuk vinden van individuele post

Bericht door Tompie » 09 mei 2015, 10:04

Ik heb de extensie eens geïnstalleerd El Torro maar krijg dan enkel een dropdownmenu bij mijn forumoverzicht.
Dat is niet echt een meerwaarde.

Wat ik zoek, is als je naar www.stvvforum.be navigeert, dat er dan bovenaan langs "snelle links" (waar nu FAQ staat) een icoontje komt met erlangs "Actieve onderwerpen" of iets in die aard.

Een andere oplossing is zoals op de indexpagina van dit forum, waar net boven "algemeen" (met als subforum "mededelingen") staat: "toon onbeantwoorde berichten" , "toon ongelezen berichten", "toon nieuwe berichten" en "toon actieve onderwerpen". Maar dat lijkt me soms standaard in een stijl te zitten, maar bij mij in ieder geval niet blijkbaar, of moet ik dat ergen activeren? :)

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Facebook like button en leuk vinden van individuele post

Bericht door El torro » 09 mei 2015, 19:23

Deze misschien?
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=2270121

Of gewoon in de navbar_header.html je code toevoegen na:
<!-- EVENT overall_header_navigation_prepend -->

Gebruikersavatar
Solidjeuh
Berichten: 681
Lid geworden op: 05 okt 2010, 06:28
Locatie: Aalst / Belgie
Contacteer:

Re: Facebook like button en leuk vinden van individuele post

Bericht door Solidjeuh » 13 mei 2015, 01:51

Voor die facebook like knop kan je gewoon dee code gebruiken:

Code: Selecteer alles

<div class="fb-like" data-width="500" data-layout="standard" data-action="like" data-show-faces="true" data-share="true"></div>

<div id="fb-root"></div>
<script>(function(d, s, id) {
  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
  if (d.getElementById(id)) return;
  js = d.createElement(s); js.id = id;
  js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3&appId=244206225769227";
  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Plaats reactie