Wordpress

Hulp bij het installeren van of op zoek naar een extensie?
Plaats reactie
Nickkesss
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2017, 20:47

Wordpress

Bericht door Nickkesss » 15 aug 2017, 11:08

Goedemiddag,

Ik heb een site genaamd: https://onlinecryptocurrency.nl/

Ik wil hier graag een phpbb forum aan toevoegen. Is dit uberhaupt mogelijk? Zoja wat zijn de mogelijkheden en wat moet ik hiervoor doen? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Wordpress

Bericht door Ger » 15 aug 2017, 12:21

Het hangt er maar net vanaf wat je voor ogen hebt als je het hebt over "een phpbb forum toevoegen". Je kunt prima verschillende softwarepakketten op hetzelfde domein installeren. 5 minuten werk.
Wil je ook dingen koppelen, vormgeving gelijk trekken, etc. dan is maar net de vraag hoe en wat. In beginsel is veel mogelijk, maar je moet eerst je doel bepalen. Je doel is ongetwijfeld niet "een phpBB forum toevoegen", aangezien dat al een heel specifiek middel beschrijft.

Nickkesss
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2017, 20:47

Re: Wordpress

Bericht door Nickkesss » 15 aug 2017, 19:53

Ger schreef:
15 aug 2017, 12:21
Het hangt er maar net vanaf wat je voor ogen hebt als je het hebt over "een phpbb forum toevoegen". Je kunt prima verschillende softwarepakketten op hetzelfde domein installeren. 5 minuten werk.
Wil je ook dingen koppelen, vormgeving gelijk trekken, etc. dan is maar net de vraag hoe en wat. In beginsel is veel mogelijk, maar je moet eerst je doel bepalen. Je doel is ongetwijfeld niet "een phpBB forum toevoegen", aangezien dat al een heel specifiek middel beschrijft.
Wat bedoel je precies met softwarepakketten? Ik wil graag een forum toevoegen aan mijn blog waar mensen uit Nederland met elkaar kunnen discusieren over cryptocurrency. Ik wil later nog mijn layout aanpassen op het forum. Wat kan ik hiervoor doen?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Wordpress

Bericht door El torro » 15 aug 2017, 20:56

Je kan wordpress, phpbb en nog veel meer van dat soort "softwarepakketten" (Wikipedia, bv) probleemloos op je site installeren.

Alleen een gezamenlijke login maken en de lay-out hetzelfde nemen is moeilijker.
Voor phpbb kun je het beste een bestaande "stijl" kiezen die je eventueel wat aanpast naar eigen behoefte en kunnen.

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Wordpress

Bericht door tomatito » 17 aug 2017, 07:43

Ik wil later nog mijn layout aanpassen op het forum.
Dat kan wel hoor. Maar dan heb je wel kennis nodig van html/css en PhpBB. Of je laat het (betaald) doen door iemand anders ;)

Je kan ook een Wordpress forum plugin gebruiken dan hoef je de stijl niet meer aan te passen.

www.wpbeginner.com/plugins/5-best-forum ... wordpress/

Over het algemeen heb je dan wel minder functionaliteiten zoals PhpBB die heeft. Een vriend van mij werd bijvoorbeeld helemaal plat gespamd. Die is toen toch maar overgestapt op PhpBB.

Ik heb zelf goede ervaring met Asgaros: https://wordpress.org/plugins/asgaros-forum/

Succes :)

Plaats reactie