[opgelost] Forum offline na update

Plaats reactie
Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

[opgelost] Forum offline na update

Bericht door Progresso » 09 okt 2017, 04:13

  • Wat is het probleem?Forum is offline Error 500
    Wanneer ontstond het probleem?Na het updaten
    Adres van je forum: http://brazilieforum.nl
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl:SilverPro
    phpBB versie: 3.1.9
    Waar is je forum gehost:Neostrada
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Ja, eerste maal geprobeerd een update door te voeren.

Volledig backup is beschikbaar. Alle files geupdate volgens instructies. Data geaktualiseerd en ook de database werd netjes geupdate. Install file heb ik een ander naampje gegeven.

Wat kan ik het beste doen: Backup terugzetten
Laatst gewijzigd door Progresso op 09 okt 2017, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4163
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Forum offline na update

Bericht door El torro » 09 okt 2017, 07:45

Welke instructies heb je gevolgd?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Forum offline na update

Bericht door Progresso » 09 okt 2017, 11:39

Ik heb de automatische updater 3.1.9 naar 3.1.10 van de downloadpagina gedownload. Daarna deze methode gekozen zoals beschreven op deze website. Install bestand geplaatst daar waarin ook config.php, memberlist.php en ucp.php staan. Oude INSTALLL (met 3 L-en) bestand verwijderd. Daarna brazilieforum.nl/install uitgevoerd en op update geklikt.

Dat ging goed. Ik kreeg een scherm waarin melding gemaakt werd dat er 120 bestanden nog niet geactualiseerd waren. Hier kwam ik dus niet verder meer. In de tekst op dat scherm stond dat er je moest kijken wat je precies moest doen, en dat zou dan op die desbetreffende pagina beschreven zijn. Niets van dat alles, dus ik bleef daar in rondjes draaien.

Volgende stap was deze Duitse mevrouw die een mooi youtube filmpje had gemaakt. https://www.youtube.com/watch?v=k0LIfeH8Mpo

Ik heb dus handmatig 120 files geupdate. Daarna weer terug naar brazilieforum/update. Data werd gecheckt. Alle file waren geactualiseerd, daarna ging het naar de de volgende stap, data actualiseren en daarna databank actualiseren. Dat liep volgens mij dus volgens plan.

De install file een ander naampje weer gegeven. Daarna naar het forum en toen kreeg ik dus geen toegang meer via de voorkant (forum/beheerderspaneel).

Backup heb ik, ik gebruik Filezilla als ftp tool.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4163
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Forum offline na update

Bericht door El torro » 09 okt 2017, 12:15

Kun je eens in de error logs kijken wat er fout gaat (cpanel)

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Forum offline na update

Bericht door Progresso » 09 okt 2017, 13:07

Volgens mij leeg.

De site is enkele dagen geleden verhuisd naar een nieuwe provider. Alles werkte na de verhuizing naar behoren (beheerpaneel, cpanel, frontend), dus tijd om eens te gaan updaten :). Dus ik kan me wel voorstelen dat het errolog leeg is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4163
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Forum offline na update

Bericht door El torro » 09 okt 2017, 13:35

Niet als je nu een error 500 ziet, helaas gebeurd dat nog weleens bij neostrada.
Waarom ga je trouwens niet direct naar 3.2.1?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: Forum offline na update

Bericht door Progresso » 09 okt 2017, 15:17

El torro schreef:
09 okt 2017, 13:35
Niet als je nu een error 500 ziet, helaas gebeurd dat nog weleens bij neostrada.
Waarom ga je trouwens niet direct naar 3.2.1?
Ja, dat verbaasde mij dus ook. Die error zou je in het log moeten zien. Ik twijfelde nog even of ik in het goede programma zat, maar ik dacht toch echt dat ik goed zat: cPanel, Metrics, Errors.

De reden dat ik eerst deze update wilde doen was om even het proces onder de knie te krijgen. Het is voor mij de eerste keer dat ik met phpbb aan de slag ben. Het komt allemaal wat rudimentair over.

Wat is nu wijsheid. Backup terugzettten? Zo ja, hoe?

Progresso
Berichten: 164
Lid geworden op: 11 jun 2017, 20:55

Re: [opgelost] Forum offline na update

Bericht door Progresso » 09 okt 2017, 22:42

Bedankt El Torro. Vandaag weer een hoop geleerd en dat maakt mijn dag weer helemaal goed.

Plaats reactie