kan niet inloggen na verhuizen van forum

Plaats reactie
Daciast
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017, 21:07

kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door Daciast » 01 mei 2017, 21:27

  • Wat is het probleem? kan niet inloggen
    Wanneer ontstond het probleem? na verhuizing forum
    Adres van je forum: http://www.daciaforum.nl en http://www.daciaforum.org
    Extensies op je forum: ja, meerdere
    Huidige stijl: standaard
    phpBB versie: 3.1.10
    Waar is je forum gehost:Hosting2go.nl
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
nee

Ik heb een vraag over inlogproblemen na verhuizing van het forum. Het gaat om de volgende situatie: Al een aantal jaren heb ik een forum draaien op www.daciaforum.org. Ik heb echter uit quarantaine de domeinnaam daciaforum.nl kunnen overnemen. (beide domeinnamen staan bij hosting2go.nl geregistreerd)

Ik heb volgens de handleiding op http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen de handelingen uitgevoerd.

Als ik vervolgens naar daciaforum.nl ga dan zie ik het forum staan. Wil ik echter inloggen dan ontstaan de eerste problemen. Hierbij heb ik nu twee situaties gezien:

1) ik kan wel gewoon inloggen maar niet als beheerder;
1) het lijkt dat ik kan inloggen maar ik blijf steeds op dezelfde pagina.

Ik heb geprobeerd om via Notepad ++ in de database alle verwijzigingen van daciaforum.org naar daciaforum.nl te zetten. Dit veranderd niets aan het inloggen.

Om bezoekers niet te verwarren heb ik het .nl domein maar even weer leeg gemaakt en een redirect naar het.org domein gezet. Kan iemand mij op weg helpen met suggesties? Uiteraard kan ik op verzoek het forum weer kopieren zodat het bekeken kan worden.

alvast bedankt!

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door El torro » 01 mei 2017, 22:28

Om bezoekers niet te verwarren heb ik het .nl domein maar even weer leeg gemaakt en een redirect naar het.org domein gezet. Kan iemand mij op weg helpen met suggesties? Uiteraard kan ik op verzoek het forum weer kopieren zodat het bekeken kan worden.
Dat is ook de enige juiste manier, hoe wou jij het dan doen?

Daciast
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017, 21:07

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door Daciast » 02 mei 2017, 21:29

In de handleiding op wiki.phpbb.nl wordt namelijk niets genoemd over aanpassingen van de database, behalve een eventuele wijziging betreffende cookie domain, of zie ik iets over het hoofd?

Simpelweg de database, waarin diverse keren het .org-domein genoemd wordt, importeren op het .nl-domein?

Daciast
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017, 21:07

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door Daciast » 02 mei 2017, 22:20

Forum staat weer online op het .nl-domein maar dezelfde situatie: via aanmelden geef ik de gegevens in en druk op aanmeldknop. vervolgens kom ik weer op de hoofdpagina uit.

Forum is complete kopie via filezilla. Database is import van het origineel op daciaforum.org. Enige suggestie wat ik moet aanpassen om weer toegang te krijgen?

Overigens de gebruikte PHP-versie is 5.6

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door El torro » 02 mei 2017, 22:49

Vertel nu eens rustig wat de bedoeling is.

Daciast
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017, 21:07

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door Daciast » 03 mei 2017, 08:09

Goedemorgen El torro,

De bedoeling is dat het forum op daciaforum.org wordt verplaatst naar daciaforum.nl. Reden hiervoor is dat ik op het nieuwe domein SSL kan inschakelen, ik de beschikking heb over SSD en dat de opslagcapaciteit/dataverkeer "onbeperkt" is.

Als ik de verhuizing echter uitvoer via de eerder genoemde handleiding op wiki.phpbb.nl dan kan ik niet inloggen bij daciaforum.nl.
Blijkbaar doe ik dan toch iets niet goed of de handleiding is niet volledig.

Mijn vraag is dan ook: wat doe ik verkeerd als ik de volgorde van de handleiding aanhoud of zijn er wijzgingen die nodig zijn in de database om weer in te kunnen loggen?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door El torro » 03 mei 2017, 10:00

Het gene wat ontbreekt in de handleiding is, als ik snel kijk en afhankelijk wat je precies gedaan hebt, is dat de cache folder geleegd moet worden.
Dus verwijder daar alles behalve de index.html en de .htaccess files


(Uitleg: de config.php inhoud wordt ook gecached dus verwijs je nog naar de oude database)

Daciast
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017, 21:07

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door Daciast » 03 mei 2017, 20:35

Goedenavond El torro,

Bedankt voor je reaktie. Ik heb de cache folder geleegd op de index.html en de.htaccessfiles na. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Ook heb ik nog geprobeerd om in de database alle verwijzingen van daciaforum.org om te zetten naar daciaforum.nl en opnieuw te importeren. Dit hielp ook niet.

Morgen zal ik eens een nieuwe backup maken en de cache folder legen voordat ik alles weer ga uploaden. Wellicht lost dat het probleem op.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door El torro » 03 mei 2017, 22:30

Wat ook weleens kan helpen is de cookies verwijderen of met een andere browser of in "prive modus" je forum bezoeken.
Of de cookienaam iets aanpassen.

Daciast
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2017, 21:07

Re: kan niet inloggen na verhuizen van forum

Bericht door Daciast » 08 mei 2017, 21:43

Zo, even wat tijd gehad en een nieuwe poging gewaagd! Ik heb via het engelstalige phpbb een andere handleiding gevonden om een forum te verplaatsen. En deze beschrijving had nogal wat verschillen met de NL-versie. Zo moest ik wijzigingen in Filezilla aanbrengen, PHPmyadmin mocht ik niet via de standaard instellingen gebruiken maar er moesten wat instellingen gewijzigd worden (er werd zelfs gewezen op verschillen in de instellingen bij PHPmyadmin vanaf versie 3.4.3.2.)

Met deze handleiding is het gelukt om het forum te verplaatsen en te activeren.

Wellicht is er iemand die de NL versie op wiki.phpbb.nl kan aanpassen?

Nu nog updaten naar 3.2.0 en daarna SSL inschakelen. Maar eerst een nieuwe backup maken....

Voor nu bedankt voor de inzet El torro, mocht ik nog vragen hebben dan laat ik het weten.

Overigens: dit is de handleiding waarmee het gelukt is:
https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... or-domain/

Plaats reactie