Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Plaats reactie
Madere
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mar 2017, 03:40

Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Madere » 18 apr 2017, 12:37

  • Wat is het probleem? HTTP Fout bij uploaden van een bijlage in een reactie
    Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: https://www.osvh.nl/forum.html
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl: Prosilver
    phpBB versie: 3.1.10
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Update van 3.0.14 naar 3.1.10

Bij het uploaden van een bijlage (foto) bij het geven van een reactie op een onderwerp, krijg ik een " HTTP Fout" pop-up.
Als ik de Inspect moet geloven lijkt het een 'TIMEOUT_PROCESSING_REQ' te zijn want ik zie in de inspect staan: 'Tijdslimiet voor aanvraag verstreken.'

Echter als ik een nieuw onderwerp maak, dan kan ik dezelfde foto wel met succes als een bijlage toevoegen. Ik zie de foto in de "files" folder verschijnen. Dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

Ik heb al wat gezocht op internet, maar er schijnt nog geen passende oplossing hiervoor te zijn. Ik heb de instellingen (Timeout etc) al nagekeken, maar volgens mij staan die wel goed (= op 0). Feit is dus dat het met een nieuw onderwerp wel lukt.

Het lukt zelfs niet als ik de bijlage bij een reactie van een eigen gestart onderwerp probeer toe te voegen. Dus het lijkt specifiek bij een reactie voor te komen.

Iemand een idee?

Martin.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Theriddler » 18 apr 2017, 13:57

Madere schreef:
18 apr 2017, 12:37
  • Wat is het probleem? HTTP Fout bij uploaden van een bijlage in een reactie
    Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: https://www.osvh.nl/forum.html
    Extensies op je forum:
    Huidige stijl: Prosilver
    phpBB versie: 3.1.10
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Update van 3.0.14 naar 3.1.10

Bij het uploaden van een bijlage (foto) bij het geven van een reactie op een onderwerp, krijg ik een " HTTP Fout" pop-up.
Als ik de Inspect moet geloven lijkt het een 'TIMEOUT_PROCESSING_REQ' te zijn want ik zie in de inspect staan: 'Tijdslimiet voor aanvraag verstreken.'

Echter als ik een nieuw onderwerp maak, dan kan ik dezelfde foto wel met succes als een bijlage toevoegen. Ik zie de foto in de "files" folder verschijnen. Dus dat lijkt het probleem niet te zijn.

Ik heb al wat gezocht op internet, maar er schijnt nog geen passende oplossing hiervoor te zijn. Ik heb de instellingen (Timeout etc) al nagekeken, maar volgens mij staan die wel goed (= op 0). Feit is dus dat het met een nieuw onderwerp wel lukt.

Het lukt zelfs niet als ik de bijlage bij een reactie van een eigen gestart onderwerp probeer toe te voegen. Dus het lijkt specifiek bij een reactie voor te komen.

Iemand een idee?

Martin.
Het 1e wat mij te binnen schiet hoe staat de max_execution_time bij de host ingesteld in php.ini?
wellicht kun je proberen deze te verhogen, soms kan je dit zelf door bijv in cpanel php ini manager te gebruiken
of anders kan de host dit ook voor je doen.

dan nog de volgende vraag: Wat staat er bij de php info in acp bij de regels upload_max_filesize en post_max_size ?

Wat je voor nu kan proberen om het probleem tijdelijk te omzeilen is java uit te schakelen in de browser op deze manier gebruikt phpbb de oude methode van 3.0 om bijlages toe te voegen.

Madere
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mar 2017, 03:40

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Madere » 18 apr 2017, 14:25

Hi Theriddler,
- max_execution_time = 30
- upload_max_filesize = 64M
- post_max_size = 64M

Ik zou verwachten dat het gedrag bij een reactie bijlage gelijk is aan nieuw onderwerp bijlage. Maar dat is dus niet zo als i dezelfde foto gebruik. Dat maakt het voor mij zo vreemd. Tenzij er andere code etc gebruikt wordt. Lijkt mij dan weer niet echt logisch.

Ik weet niet zeker of het gelukt is in Chrome om Java uit te schakelen, maar het was hetzelfde resultaat.
Martin.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Theriddler » 18 apr 2017, 16:04

Madere schreef:
18 apr 2017, 14:25
- max_execution_time = 30
- upload_max_filesize = 64M
- post_max_size = 64M
De max execution time 30 is naar mijn idee erg laag, ik zou dat proberen op te schroeven naar 150
voorbeeld: stel je 300 in dan is dat in seconde. = 5 minuten (de maximale tijd voor script uitvoer).

De rest staat prima en is genoeg voor bijlages.

Op phpbb.com zijn er ook meerdere discussies hierover. http://bfy.tw/BHpC

Heb je bij toeval al aan je host gevraagd wat er in de error log (apache) staat te lezen voor error melding
wanneer de http error optreed?

Madere
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mar 2017, 03:40

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Madere » 18 apr 2017, 16:15

Ik kan die waarde wel naar 150 of 300 zetten, maar ik krijg die foutmelding al na een paar seconden.
En waarom lukt het toevoegen van dezelfde foto als bijlage wel bij een "Nieuw Onderwerp"?
Lijkt mij dat dezelfde parameter gebruikt wordt. De foto is 782 Kb groot. Upload (status) gaat vrij snel.
Verder kan ik in erg veel logfiles kijken, maar ik zie nergens foutmeldingen. Vandaar dat ik hier op het forum kom.
Ik zal eens op phpbb.com kijken zoals je aangeeft.

Madere
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mar 2017, 03:40

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Madere » 20 apr 2017, 07:18

Ik ben helaas nog niet verder gekomen.
De bijdrages op phpbb.com hebben allemaal hetzelfde probleem maar helaas geen concrete oplossing.

Op een andere site heb ik phpbb3 ook geupdate van 3.0.14 naar 3.1.10 en daar heb ik het probleem niet.
Ik heb alle instellingen vergeleken (via Beheer), maar geen verschillen ontdekt.

Is er bekend, welk php script er gebruikt wordt voor het toevoegen van een bijlage bij een reactie?
Dan kan ik van daaruit proberen te zoeken wat er gebeurd en welke parameters er gebruikt worden. Eventueel wat proberen te debuggen.

Als ik JavaScript uitschakel in Chrome: lukt het wel om een bestand toe te voegen. Met JavaScript aan niet.
De layout ziet er ook wat anders uit.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Theriddler » 20 apr 2017, 16:37

Madere schreef:
20 apr 2017, 07:18
Is er bekend, welk php script er gebruikt wordt voor het toevoegen van een bijlage bij een reactie?
Dan kan ik van daaruit proberen te zoeken wat er gebeurd en welke parameters er gebruikt worden. Eventueel wat proberen te debuggen.
https://area51.phpbb.com/docs/dev/32x/f ... rview.html

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... #p14512166

Madere
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mar 2017, 03:40

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Madere » 20 apr 2017, 19:56

Hi Theriddler,

dank je voor de links.
Maar ik heb nog phpbb3.1.10.
De links gaan over 3.2x.
En daar gaat dit soort dingen net even anders inderdaad.
Dus ik weet nog even niet zo goed waar ik het moet zoeken.

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Theriddler » 21 apr 2017, 08:06

Madere schreef:
20 apr 2017, 19:56
Hi Theriddler,

dank je voor de links.
Maar ik heb nog phpbb3.1.10.
De links gaan over 3.2x.
En daar gaat dit soort dingen net even anders inderdaad.
Dus ik weet nog even niet zo goed waar ik het moet zoeken.
Klopt idd :roll:

https://area51.phpbb.com/docs/code/3.1. ... pload.html

Madere
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 mar 2017, 03:40

Re: Reactie bijlage geeft HTTP Fout.

Bericht door Madere » 04 mei 2017, 20:53

Ik heb vanavond het forum naar phpBB 3.2.0 geupdate, maar ik heb er helaas nog steeds last van.
Ik had gehoopt dat het met de update wel goed zou komen, maar helaas.
Debuggen heeft me ook nog niet ver gebracht.
Mensen kunnen dus nog steeds geen foto uploaden bij een reactie.

Plaats reactie