nieuwe installatie lukt niet

Plaats reactie
pouwel
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017, 15:48

nieuwe installatie lukt niet

Bericht door pouwel » 18 mar 2017, 10:01

Ik probeer een forum te installeren dat een onderdeel moet worden van een joomlawebsite www.belangennetwerk-vg.nl
Deze website staat in een map public_html/netwerkvg
Ik heb het installatiebestand gedownload en uitgepakt op mijn pc. Daarna met ftp geupload naar public_html/netwerkvg/forum

Als ik vervolgens de url ingeef: www.belangennetwerk-vg.nl/forum krijg ik de volgende foutmelding

Warning: require(./phpbb/class_loader.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/gentleteaching.nl/public_html/netwerkvg/forum/common.php on line 24

Warning: require(./phpbb/class_loader.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/gentleteaching.nl/public_html/netwerkvg/forum/common.php on line 24

Fatal error: require(): Failed opening required './phpbb/class_loader.php' (include_path='.:/usr/share/php') in /home/gentleteaching.nl/public_html/netwerkvg/forum/common.php on line 24

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan, of zou moeten gaan doen?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: nieuwe installatie lukt niet

Bericht door El torro » 18 mar 2017, 10:41

Geen idee wat je met het "installatiebestand" bedoelt?

Je moet het "volledige phpbb 3.2 pakket downloaden van hier
downloads

En dan deze handleiding volgen
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/phpBB_installeren

Let goed op de beschrijfbaarheid van de mappen en dat je php versie hoger is dan 5.4

pouwel
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017, 15:48

Re: nieuwe installatie lukt niet

Bericht door pouwel » 18 mar 2017, 11:09

dat is inderdaad het pakket dat ik gedownload heb, uitgepakt en met ftp geupload heb naar de directory. Ik heb ook de eerste stappen van de instructie waar je naar verwijst gevolg, maar als ik naar de directory surf krijg ik de foutmeldig. Blijkbaar staat in common.php niet wat nodig is om de installatie te starten als ik naar de directory surf

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: nieuwe installatie lukt niet

Bericht door El torro » 18 mar 2017, 12:09

Beste,

Hoe meer info je geeft hoe sneller je wordt geholpen, dus aub graag alle vragen beantwoorden desnoods met de mededeling dat je het niet weet.

Je kan ook de bestanden nogmaals uploaden misschien is er iets blijven hangen.

pouwel
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mar 2017, 15:48

Re: nieuwe installatie lukt niet

Bericht door pouwel » 18 mar 2017, 16:27

Het is me inmiddels gelukt. Ik heb de download nog een keer gedaan, uitgepakt en geupload. Nu ging het wel.
:D

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4172
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: nieuwe installatie lukt niet

Bericht door El torro » 18 mar 2017, 17:48

mooi

Plaats reactie