Forum laten voortbestaan zonder actief gebruik

Plaats reactie
Jos
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 dec 2007, 22:38
Contacteer:

Forum laten voortbestaan zonder actief gebruik

Bericht door Jos » 16 feb 2017, 09:26

Ik heb een forum dat nu draait op 3.1.10 en dat ik niet wil updaten naar 3.2. De redenen zijn dat er de style aangepast moet worden en dat er tegenwoordig nauwelijks actief gebruik wordt gemaakt van het forum.

Maar... er staan 15.000 berichten op die voor veel mensen nog waarde hebben - om terug te lezen. Het zou fijn zijn als die op een of andere manier bewaard zouden kunnen blijven.

Mijn vraag: is het mogelijk om 3.1.10 te blijven gebruiken (ik weet dat het over een tijdje niet meer ondersteund wordt)? Ik wil het dan alleen voor lezers toegankelijk houden. Dus geen nieuwe registraties en ook geen nieuwe berichten meer.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Forum laten voortbestaan zonder actief gebruik

Bericht door Ger » 16 feb 2017, 09:58

Je kunt prima via het beheerderspaneel -> Gebruikersregistratie-instellingen de registratie uitschakelen (pulldown bovenin). Via Forumfuncties schakel je dingen als privéberichten e.d. uit en via E-mailinstellingen zet je alle emails van het forum uit. Eventueel kun je ook de zoekfunctie, verjaardagen, etc. uitschakelen.

Vervolgens kun je via Forumbeheer ieder forum sluiten (pulldown Forumstatus). Verwijder iedereen uit alle gebruikersgroepen behalve Geregistreerde gebruikers en geef die groep geen enkele andere permissie dan Alleen lezen toegang.

Hiermee heb je volgens mij wel het meeste te pakken om een archief van je forum te maken.

Jos
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 dec 2007, 22:38
Contacteer:

Super

Bericht door Jos » 16 feb 2017, 10:31

Super bedankt voor je reactie!

Plaats reactie