Bigdump voor testforum lukt niet

Plaats reactie
clemmetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:06
Locatie: Midden Nederland

Bigdump voor testforum lukt niet

Bericht door clemmetje » 02 jan 2017, 19:45

  • Adres van je forum: http://sphynxrexbreeders.nl/Testforum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag
    phpBB versie:3.1.10


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik probeer een testforum te maken met behulp van Bigdump en de beschrijving van een forum verhuizen, maar ik krijg een wit scherm. De beschrijving van forum verhuizen mist wat afbeeldingen misschien zie ik daarom iets over het hoofd.
Ik heb het config.php bestand aangepast en de gegevens van de nieuwe database in het bigdump.php bestand gezet. Dump map gemaakt en daar de database en het bigdump.php bestand in gezet.
Wat doe ik niet goed?

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Bigdump voor testforum lukt niet

Bericht door El torro » 02 jan 2017, 20:50

Als de bigdump niet werkt dan zal je forum ook niet werken.

Het is dus belangrijk dat je precies verteld wat er niet lukt.

clemmetje
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 apr 2012, 11:06
Locatie: Midden Nederland

Re: Bigdump voor testforum lukt niet

Bericht door clemmetje » 03 jan 2017, 19:51

Als ik alles heb gedaan volgens de beschrijving van jullie documentatie: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen#Backup_maken en de beschrijving van Bigdump krijg ik een wit scherm.

Ik heb een backup van het forum geupload, map met dump aangemaakt en daar bigdump.php en backup van de database neergezet. Het config.php bestand van het forum aangepast met de gegevens van de nieuwe testdatabase en deze gegevens ook in het bigdump.php bestand gezet.
Volgens mij zijn dat de juiste handelingen, maar dan krijg ik een wit scherm als ik naar de link ga om de bigdump te doen.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Bigdump voor testforum lukt niet

Bericht door El torro » 03 jan 2017, 22:08

sorry maar je geeft veel te veel info
Probeer nu eens rustig te beschrijven wat je doet en wanneer wat fout gaat

Lees ook deze handleiding van bigdump eens rustig
https://www.antagonist.nl/help/nl/webho ... ed/bigdump

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Bigdump voor testforum lukt niet

Bericht door Ger » 04 jan 2017, 08:48

Ik denk dat je host tegen een geheugen- of tijdlimiet aanloopt. Je kunt beter een programma als MySQL Workbench installeren. Dan praat je direct vanuit jouw computer met de database, zonder dat daar een browser en een PHP proces omheen zit.

Als je Workbench geïnstalleerd hebt maak je een connectie met je database aan.

Naam: Net hoe jij het wil noemen
Connection method: Standard TCP/IP
Hostname: Normaliter sphynxrexbreeders.nl tenzij je database op een andere server staat dan je bestanden.
Port: normaliter 3306
Username en Password Die haal je uit je config.php bestand

Eenmaal ingelogd zie je linksboven 2 tabs met Management en Schemas. Onder Schemas zie je ongeveer hetzelfde wat je altijd bij phpMyAdmin zit, maar voor nu is Management interessant. Klik onder management op Data Export, selecteer de juiste database en controleer of in het rechtervak inderdaad alle tabellen zijn aangevinkt (normaliter wel). Kies of je alle tabellen naar losse SQL bestanden wil exporteren of dat je 1 groot bestand met de complete database wil hebben. Het eerste is gemakkelijker als je in delen wilt kunnen importeren, het tweede is wat sneller. Er is geen "goed" of "fout". Klik op Start Export om het proces te starten.

Op een vergelijkbare manier kun je nu via Data Import/Restore een backup terugzetten, eventueel dus naar een ander (test)forum.

Plaats reactie