Problemen met SQL database. Wat nu verder?

Plaats reactie
CD130
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:12

Problemen met SQL database. Wat nu verder?

Bericht door CD130 » 21 okt 2016, 20:08

  • Adres van je forum:
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Lang geleden.
    phpBB versie: 3.1.10

    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee, alleen update phpbb
    Wat is het probleem?
Ik heb een bizar probleem. Wanneer ik meerdere style actief heb kunnen gebruikers deze niet wijzigen in hun gebruikerspaneel. Via het beheerderspaneel kan ik ze wel per gebruiker wijzigen, maar alsnog blijven ze de standaard style zien. Wanneer ik de standaard style wijzig krijgt iedereen deze te zien. Ook ik, als beheerder, zie in mijn gebruikerspaneel niet de mogelijkheid om van style te wisselen.

Ik heb een testforum aangemaakt met dezelfde SQL structuur. Ik heb het gehele testforum via ftp verplaatst naar mijn domein en alleen de inhoud van het config.php bestand aangepast. Dit had geen effect op bovenstaand probleem. Daarmee lijkt het dus in de SQL database te zitten... Hoe pak ik dit aan? Ik heb al geprobeerd om een backup te maken van de SQL database van het testforum en deze vervolgens te herstellen op mijn domein, alleen dit geeft direct een foutmelding.

Omdat ik in het verleden veel heb lopen rommelen met o.a. tapatalk heb ik het gevoel dat de database ook niet helemaal lekker meer is. Is er een mogelijkheid om weer schoon te beginnen, maar bijvoorbeeld wel gebruikers, rechten, topics, forums e.d. over te zetten? Misschien dat ik daarmee dit probleem kan tekkelen.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door CD130 op 22 okt 2016, 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4178
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Problemen met SQL database. Wat nu verder?

Bericht door El torro » 21 okt 2016, 22:53

Wat staat er bij
Overschrijf gebruikersstijl:
Vervangt de gebruikersstijl (en stijl voor gasten) met de stijl die opgegeven is onder “Standaardstijl”.
in forum instellingen?

Je kan geen gedeeltes uit de database resetten, je moet dus verder met het gene je nu hebt.

CD130
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:12

Re: Problemen met SQL database. Wat nu verder?

Bericht door CD130 » 22 okt 2016, 07:02

Bedankt voor je reactie. Deze optie staat op "Nee". Ik heb gisteravond nog even een backup van 3 maanden geleden terug gezet en toen had ik dit probleem niet. Ik heb het forum inmiddels weer geupdate en ben nu de topics, berichten e.d. aan het overzetten vanuit de backup die ik gisteren heb gemaakt. Dit lijkt allemaal te lukken. Vaag is het allemaal wel... :( Bedankt voor het meedenken.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Problemen met SQL database. Wat nu verder?

Bericht door Jim » 22 okt 2016, 11:02

Zouden we een link naar je forum mogen?
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

CD130
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 jul 2012, 10:12

Re: Problemen met SQL database. Wat nu verder?

Bericht door CD130 » 22 okt 2016, 12:56

Ik heb hem zojuist bij mijn profiel gezet. Echter is er zonder registratie weinig te zien. Het probleem is inmiddels opgelost door een oude backup terug te zetten. Ik heb die backup voorzien van de laatste update van phpbb en toen een paar delen van de beschadigde SQL database terug gezet. Omslachtig klusje, maar heeft wel gewerkt gelukkig :)

Plaats reactie