Direct downloaden muziek

Plaats reactie
Music
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2016, 11:16

Direct downloaden muziek

Bericht door Music » 24 sep 2016, 11:27

Beste mensen,

Ik heb een vraag betreffende mogelijkheden phpbb.

Op dit moment ben ik aan het bekijken of het mogelijk is dat muziek bestanden op de server direct door de bezoeker gedownload kan worden ...dit zeg maar buiten torrent om.. ik wil namelijk geen gebruik maken van een torrent site. alles dient totaal afgeschermd te worden ook van onder andere google.
De bedoeling is dus: een persoon heeft zich geregistreerd. en kan direct een muziek bestand downloaden zonder tussenkomst van wat dan ook... delen van bestanden moet uit staan. uploaden niet toegestaan.

Ik hoop dat dit te begrijpen is.
Anders wil ik via pb meer duidelijkheid geven.
Groet, WA

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door Jim » 24 sep 2016, 11:31

In principe kan dit via het Bijlagen systeem van phpBB. Je kan de permissies zo instellen dat jij als Beheerder wel bestanden kan uploaden en dat gebruikers het alleen kunnen downloaden. Zo zou je dus muziekbestanden kunnen toevoegen aan jouw berichten die je gebruikers dan kunnen downloaden.

Je kan ook instellen dat Bots de bijlagen niet mogen downloaden, de Bots groep (daar valt Google onder) is namelijk een aparte permissiegroep in phpBB en jij kan bepalen wat ze wel en niet zien. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Music
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2016, 11:16

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door Music » 24 sep 2016, 11:47

Beste Jim,

Hartelijk dank voor jou reactie.
ik ga kijken hoe het allemaal zit.. eerlijk gezegd, is het niet eenvoudig allemaal.. ik treft namelijk of kan het niet direct vinden hoe bestanden te uploaden zo kan ik ook geen andere template installeren.. net geprobeerd via ftp maar het is nergens terug te vinden... ik zie alleen de template die er nu opstaat staan...

kortom, zal nog een hele klus worden...

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door El torro » 24 sep 2016, 11:59

je zet alle muziek in een muziek map op je server en in je berichten link je er naar toe
of je upload het via het bijlage systeem onderaan elk nieuw bericht

daar is niets moeilijk aan

Music
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2016, 11:16

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door Music » 24 sep 2016, 12:14

Beste El torro,
haha tja als je bekend bent met het systeem zal het eenvoudig zijn maar gezien dit geheel nieuw is voor mij heb ik er toch wel moeite mee.
een map op de server zetten zal zeker niet het probleem zijn maar, hoe te koppelen etc,etc, is weer een ander verhaal. zo moeten de mappen opgesplitst worden in diverse landen, stijlen, ik weet het zal niet zomaar 1, 2, 3 gemaakt zijn allemaal ... op korte termijn zal er duizenden muziek bestanden, mp3 en wav... in het systeem moeten komen te staan. daarnaast zal het een overzichtelijk geheel moeten worden voor muziek samenstellers, dj's radio/ tv.. ook de talen moeten ingesteld worden daar het wereldwijd voor de genoemde personen toegankelijk moet zijn...

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door El torro » 24 sep 2016, 12:23

Als je zo grootschalig gaat werken zal het inderdaad heel veel werk zijn en weet ik ook niet of je daarvoor een forum software moet kiezen?

Maar de basis is en blijft heel simpel:
je upload een bestand naar je server en plaatst in een bericht de link, met de permissies stel je in wie wat mag zien.
Talen is een kwestie van voldoende taalpakketten installeren.

Music
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2016, 11:16

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door Music » 24 sep 2016, 12:28

Je hebt zeker een punt of dit forum software wel de juiste keuze zal zijn. ik ben naar een goede oplossing aan het bekijken. de twijfel slaat toe ;-)

Music
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2016, 11:16

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door Music » 24 sep 2016, 14:56

Helaas, het is voor mij te complex om het voor elkaar te krijgen. Nu maar op zoek naar een andere oplossing. Jammer... maar ieder bedankt voor de reacties...
Groet, WA

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4177
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door El torro » 24 sep 2016, 16:04

?? denk je nu echt dat er simpeler oplossingen zijn?

Music
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 sep 2016, 11:16

Re: Direct downloaden muziek

Bericht door Music » 24 sep 2016, 19:30

Beste El torro,

nee beslist niet maar, mogelijk wel iets wat ook ik kan begrijpen ;-) nu wordpress aan het bekijken daar de website ook op wordpress gemaakt word.

Plaats reactie