Foutmelding na installatie

Plaats reactie
Jan van der Veeken

Foutmelding na installatie

Bericht door Jan van der Veeken » 09 aug 2016, 18:47

• Adres van je forum: http://www.bavel.nu/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?direct aan het einde van de configuratie
    phpBB versie:laatste stabiele versie

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
na de installatie ne configuratie online krijg ik in het laatste scherm onderstaande foutmelding:

PHP Warning: in file [ROOT]/install/install_install.php on line 1446: include_once(./../includes/search/fulltext_native.php): failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/install/install_install.php on line 1446: include_once(): Failed opening './../includes/search/fulltext_native.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear')
Fatal error: Class 'fulltext_native' not found in /home/bavel.nu/www/phpBB3/install/install_install.php on line 1461

Als ik naar het forum ga staat er ook nog op dat dit forum niet in gebruik is

Jan van der Veeken

Jim
Contacteer:

Re: Foutmelding na installatie

Bericht door Jim » 09 aug 2016, 19:11

Hallo, welkom op phpBB.nl!

Dat is niet de laatste stabiele versie. Je draait namelijk nog steeds 3.0.14. De laatste stabiele versie van phpBB is 3.1.9. Als je een nieuw forum begint zou je ten zeerste aanraden om 3.1.9 te downloaden en die te installeren. De ondersteuning voor de 3.0.x lijn vervalt namelijk aan het eind van dit jaar. ;)

Daarbij krijg ik het idee dat je phpBB hebt geinstalleerd via het controle panel van je host, klopt dat? Dit is meestal een garantie voor verschillende foutmeldingen. Ik zou je aanraden om phpBB 3.1.9 (de laatste versie) te downloaden van deze website en deze zelf te installeren zoals uitgelegd staat in onze installatiehandleiding. Voor alle vragen hierover kan je uiteraard hier terecht. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Jan van der Veeken

Re: Foutmelding na installatie

Bericht door Jan van der Veeken » 09 aug 2016, 19:48

Ik heb het wel volgens de handleiding van de site gedaan, maar ik installeer de versie 3.1.9, dit lijkt mij nu het beste.
Bedankt voor je snelle reactie.

Groeten Jan

Plaats reactie