steeds goekeuring geven

Plaats reactie
reinder
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2016, 14:26

steeds goekeuring geven

Bericht door reinder » 24 jul 2016, 14:30

  • Adres van je forum:http://deschrijversclub.messageboard.nl ... 670a3fc817 http://
    Wanneer ontstond het probleem?
    Sinds het opstarten van het forum

    phpBB versie:3.1


    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? heb vriendin beheerfuncies gegeven en forum plus subforums aangemaakt
    Wat is het probleem? Steeds als ik een bericht wil plaatsen moet ik mijzelf goedkeuren. Heb een ander account aangemaakt en daarbij hoeft het niet. Tevens hoeft de mede beheerder het ook niet

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: steeds goekeuring geven

Bericht door Jim » 24 jul 2016, 14:37

Hallo, welkom op phpBB.nl! :)

Beheerderspermissies en gebruikerspermissies staan los van elkaar. Dus het feit dat je Beheerder bent betekent niet automatisch dat je ook berichten kan plaatsen zonder goedkeuring. Probeer eens om een permissiemasker uit te voeren om te zien waar het probleem precies vandaan komt.

Beheerderspaneel -> Permissies -> Permissiemaskers: "Bekijk forum-gebasseerde permissies"
Select in dat scherm een van de forums waarin je dit probleem hebt en vul dan je eigen gebruikersnaam in
Bij de permissie "Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring", druk op het pijltje (Afbeelding) voor de tekst.

Dan komt er een scherm die al je groepen laat zien waar je in zit. Plaats alsjeblieft een screenshot van dit scherm en plaats het hier op het forum zodat we met je kunnen meekijken.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

reinder
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2016, 14:26

Re: steeds goekeuring geven

Bericht door reinder » 24 jul 2016, 14:49

Afbeelding

Afbeelding

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: steeds goekeuring geven

Bericht door Jim » 24 jul 2016, 15:33

Het is de "Algemene Moderators" groep die hier het probleem vormt. :)

Ga naar je Beheerderpaneel -> Permissies -> Groep forumpermissies
Selecteer de groep "Algemene Moderators" en de fora waarin je dit probleem hebt

Klik op Geavanceerde permissies en zet de permissie "Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring" op Ja of Nee. Je kan zelf kiezen of je die groep het wel of niet wil laten doen. Maar in het geval dat je wilt dat die groep het niet moet kunnen kies dan "Nee". Als je "Nooit" kiest, kunnen Beheerders het ook niet meer.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

reinder
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2016, 14:26

Re: steeds goekeuring geven

Bericht door reinder » 24 jul 2016, 15:40

hey super bedankt, werd er al aardig chagrijnig van haha

Super!!

Plaats reactie